Çok yönlü ve hareketli bir geçmiş: AUDI AG’nin otomobil ve motor imalatının geçmişi 19. yüzyıla kadar geriye uzanır. En önemli kilometre taşlarına göz atın.
August Horch ve Audi
August Horch 1899 yılında Köln’de kendi küçük motorlu araç tamirhanesini açtı ve 1901 yılında ilk otomobilini üretti. 1902 yılında firmasını Almanya’nın Vogtland bölgesindeki Reichenbach’a taşıdı ve iki yıl sonra da Horch Werke firması Zwickau’daki nihai yerine taşındı.
Audi’nin dört halkalı arması 1932 yılında önceden bağımsız olan dört motorlu araç üreticisini simgelemektedir: Audi, DKW, Horch ve Wanderer. 1969 yılında ise Auto Union GmbH NSU Motorenwerke AG ile birleşti.
Genç kalmayı başarmış Auto Union’un başarısının temellerinden biri, aralarında koordinasyon olan bir model yelpazesi yaratmak amacıyla her bir marka için belirli bir pazar segmentini tahsis etme stretejisiydi. Audi markası için bu hususi yeni grubun ilk defa sinerji faydalarını kullanmasını sağlayan orta boy otomobil Audi ‘Front’ Type UW’nin geliştirilmesinde kendini gösterdi.
29 Haziran 1932’de, dört şirket – Audi, DKW, Horch ve Wanderer – Auto Union şirketini oluşturmak için birleşince, hukuki nedenlerden dolayı Zschopauer Motorenwerke/DKW ana firma olarak seçildi. Auto Union AG’nin idari merkezi 1932-1936 arasında Zschopau’daki DKW merkez ofisinde yerleşik kaldıktan sonra 1936'da Chemnitz'e taşındı.
Zwickau kentindeki Horch fabrikası şirketin kurucusu August Horch'un koyduğu sadece kaliteli ve güçlü otomobiller üretme prensibinden asla uzaklaşmadı. Horch marka otomobiller en başından beri Alman otomotiv endüstrisindeki en ileri düzeydeki ürünlerin arasındaydı.
Chemnitz'deki Wanderer fabrikası erken dönemlerinde oldukça çeşitli bir üretim programına sahipti: bisiklet (1885), motosiklet (1902), ofis araçları (1904), makine araçları (1898) ve otomobil (1913).
1945'te, savaş bittikten sonra, Auto Union AG'nin yerleşim yeri Sovyet kuvvetlerince işgal altında olan bölgede kalmıştı ve varlıklarına el konulmuş, fabrika yıkılmış ve şirket 1948'de Chemnitz şehri Ticari Kayıtlarından silinmişti.
İki zamanlı motorlara karşı olan eğilim DKW'nin 1960 başlarındaki otomobil satışlarının sürekli olarak düşmesine sebep oluyordu. Bu nedenle Daimler-Benz mühendis Ludwig Kraus'u Ingolstadt'a Teknik Yönetici olarak atadı.
Volkswagenwerk AG, 1969'da Auto Union GmbH ve Neckarsulm kökenli NSU'nun birleşmesini sağladı. Yeni şirketin adı Audi NSU Auto Union AG'ydi ve kayıtları Neckarsulm kentindeydi.
Geniş Audi ve NSU modellerinin kapsadığı çok çeşitli motor ve otomobil konseptleri 1971'de yeni bir tanıtım sloganı yaratılmasını beraberinde getirdi ve bunlardan biri günümüze kadar şirketin misyonunu etkin biçimde belirleyen slogan oldu: "Vorsprung durch Technik - Teknoloji ile bir adım önde"