1300x551_composing.jpg

Lastik etiketleme ile ilgili AB yönetmeliği hakkında bilgiler

1 Kasım 2012 tarihinden itibaren, 30 Haziran 2012 tarihi itibarı ile binek otomobilleri, arazi araçları, hafif ticari araçlar ve kamyonlar için AB birliğinde satışa sunulmak üzere üretilen tüm lastikler tek tip bir sisteme göre etiketlenmek zorundadır.

Lastik etiketinin amacı, bireysel seyahat ve taşımacılıkta gerek güvenliğin, gerekse ekonomik ve ekolojik verimliliğin artmasını sağlamaktır. Yeni AB lastik etiketleri ile lastiklere ait başlıca şu üç kalite kriteri için bir standart oluşturulmuştur: dönme direnci katsayısı, gürültü yayma düzeyi ve ıslak zeminde yol tutuş özelliği.

Yakıt verimliliği
256x144_kraftstoffeffizienz.jpg
Yakıt pompası sembolü, lastiğin, lastik dönüş direnci katsayısı tarafından belirlenmekte olan yakıt verimliliği sınıfını gösterir. Lastiğin dönüş direnci ne kadar düşükse, aracın yakıt tüketimi ve dolayısı ile CO2 emisyonu o kadar düşüktür. Sınıflandırma A sınıfı (yeşil) ile G sınıfı (kırmızı) arasında yapılır.
Dışardan gelen lastik sesi
256x144_rollgeraeusch.jpg
Hoparlör sembolü, lastiğin çıkardığı ses düzeyini (dışarıya yayılan dönüş sesi) gösterir. Ve bu aynı zamanda aracın genel sürüş gürültüsü düzeyine etki eder ve dolayısıyla sadece sürüş konforunu değil, aynı zamanda ses kirliliğinin çevreye olan tesirini de olumsuz şekilde etkiler. Semboldeki siyah çizgi sayısı ne kadar yüksekse, lastiğin çıkardığı ses düzeyi o kadar yüksektir.
Islak zeminde yer tutuşu
256x144_nasshaftung.jpg
Yağmur bulutu sembolü, lastiğe ait ıslak zeminde yol tutuşu özelliğini gösterirdiği gibi, sürüş güvenliği açısından da büyük önem taşır. Burada verilen örnekte, A ile G arasında sınıflara ayrılmış olan performans özelliğinde D ve G sınıfı boş bırakılmıştır.

Daha Ayrıntılı Bilgi

Audi orijinal komple tekerlekler (lastik+jant) ve Audi yeni otomobil lastikleri ile ilgili AB yönetmeliği doğrutusunda ilgili genel görünüm sunan tüm mevcut özet bilgiler aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.

AB Yönetmeliği doğrultusunda notlar Nr.1222/2009

Fiili yakıt tasarrufu ve sürüş güvenliği büyük oranda sürücünün sorumluluğunda olmakla birlikte, aşağıda belirtilen şart ve koşullara da bağlıdır:
- Yakıt tüketimi, çevreye duyarlı sürüş ile birlikte kaydadeğer ölçüde düşürülebilir.
- Islak zeminde yol tutuş özelliğinin ve yakıt verimliliğinin artması için lastik basıncının düzenli aralıklarla kontrol edilmesi gerekir.
- Güvenli durma mesafesi için güvenli takip mesafesine daima uyulması gerekir.

Avrupa Komisyonu İnternet Sitesi

AB lastik etiketleme yönetmeliği ile ilgili daha ayrıntılı bilgiye Avrupa Komisyonu internet sitesinden ulaşabilirsiniz.