1300x551_quattro_intro.jpg


quattro

Audi'yi bilenler quattro'yu da bilir. Ve bir kez quattro çekişli bir otomobili kullandıysanız başkasını kullanmak istemezsiniz. Neden mi? Çünkü bu tahrik sistemi, motor gücünü yola son derece ikna edici şekilde aktarır.

quattro, sürekli dört tekerlekten çekiş sistemidir. Bir aks üzerindeki tekerlekler kontrolü kaybeder ve kayma tehdidi söz konusu olursa, tahrik torku, tork yönlendirmeli merkezî diferansiyel aracılığıyla otomatik ve sürekli olarak diğer aksa yönlendirilir.Temel dağıtım oranı 40:60 olup, gücün %40'ı ön aksa, %60'ı ise arka aksa gider. Ancak gerektiği takdirde tekerleğin patinajına karşı koymak için gücün %70 kadarı – öne, %85'i ise arkaya yönlendirilebilir.

Sağlanan avantaj: Olağanüstü yol tutuş sayesinde hızlanma sırasında daha fazla tutunma ve daha yüksek güvenlik. Bunların hepsi teknolojik üstünlüklerdi. Ancak quattro'yu eşsiz kılan şey gerçekten de verdiği sürüş duygusudur. Bazı müşteriler, “sanki yola yapışmış gibi oluyorsun,” derler. Biz ise şöyle ifade ederiz: quattro size daha iyi bir yol hissi ve dolayısıyla da daha fazla güvenlik sağlar.
00:00 | 00:00

Spor diferansiyel ile âdeta rayların üstünde gidiyor gibisiniz

Opsiyonel alınabilen spor diferansiyelli quattro, bu benzersiz quattro duygusunu pekiştirir. Araçlar viraja girerken ve viraj aralarında hareket ederken önden savrulma eğilimi gösterir. Bu olağan bir fiziksel süreçtir: Hareketli bir gövde yön değişikliğine direnç gösterir. Esnek lastikler ve süspansiyon bağlantıları, araç yeni yönü benimseyene kadar gerilirler. Viraja doğru hızlanırken, ön aks üstündeki yük azaltılır ve dolayısıyla da lastiklere daha az yanal kuvvet aktarır - araç önden savrulur.

Bu eğilime, ağırlıklı olarak arka aks ile karşı konulur. Bunun nedeni, solda ve sağda quattro arka aks diferansiyeline iki dişli kademeli bir süperpozisyon ünitesinin eklenmiş olmasıdır. Bunlar, arka akstaki ayrı ayrı tekerleklerin, tahrik torkunu farklı düzeylerde almalarını garanti eder. Kavramalar, elektrohidrolik etkinleştirici tarafından çalıştırılır. Direksiyon açısı, yanal hızlanma, sapma açısı ve yol hızı gibi etkenlere bağlı olarak kontrol ünitesi, her türlü sürüş durumu için torkun tekerleklere en uygun dağılımını hesaplar. Örneğin direksiyon çevrildiğinde veya otomobil bir virajda hızlandığında güç özellikle dış arka tekerleğe yeniden yönlendirilir.

Bu da otomobili viraja itme etkisi yaparak, ön tekerleklerin açısını takip etmesini sağlar. Sol ve sağ tekerlekler arası çekiş gücündeki fark, ek bir direksiyon etkisi uygular; böylece sürücünün daha önceleri direksiyonda yapması gereken düzeltmeler artık tam anlamıyla gereksizdir. Bu da muhteşem bir çekişin yanında, daha yüksek çeviklikle birlikte, hassas ve kusursuz bir kontrolü ve sportif yol tutuşu mümkün kılar.