1300x551_TFSI.jpg

TFSI®

Audi, büyük çaplı seri üretimde benzinli doğrudan püskürtmeyi turboşarj ile birleştiren dünyadaki ilk üreticiydi. 2.0 TFSI'ın başarı öyküsü, 2004'te Audi A3 Sportback'te ilk kullanıldığında başladı.

00:00 | 00:00

Benzinli doğrudan püskürtme ile turboşarjın birleşimi verimliliği, dolayısıyla da yakıt ekonomisini takdire değer ölçüde geliştirir. Sonuç: Daha düşük yakıt tüketimiyle daha fazla güç ve daha fazla dinamizm.

Geleneksel normal emmeli V6 motorlarla karşılaştırıldığında aynı performansı veren turboşarjlı doğrudan püskürtmeli dört silindirli motor, yüzde 10 - 15 daha az yakıt kullanır.

FSI teknolojisi ve turboşarj, böylesine mükemmel bir kombinasyon oluşturur çünkü yakıtın doğrudan yanma odasının içinde buharlaşması, ısıyı emme havasından uzaklaştırır. Bu da daha yüksek bir sıkıştırmaya imkân vererek motorun verimliliğini önemli ölçüde artırır. Tüm turboşarjlı motorlarda bulunan eski bir sorunu da çözer: Yüksek güç düzeylerinde aşırı vuruntu yapma eğilimi.

Entegre edilmiş turboşarj / egzoz manifoldu ideal türbin verimliliğini sağlar ki bu da egzoz gazı enerjisinin mükemmel şekilde kullanılmasıyla sonuçlanır. Dolayısıyla hem yüksek bir güç çıkışı ve ideal bir hassasiyeti başarmak olasıdır. Bu da nihayetinde yakıt tüketiminin ve egzoz emisyonlarının etkili şekilde azaltılmasına yardımcı olur.

2008'de Audi A4, A5 ve Audi Q5'te sunulan 2.0 lt TFSI motorların ikinci nesli, egzoz tarafında Audi supap kaldırma sistemi formunda supap kaldırma kontrolünü ilk kez içeriyordu. Sonuç, daha iyi alt sınır torku ve daha etkili tork oluşumuyla önemli oranda artırılan torktu. Performans geliştirmelerinin yanında bu optimizasyonlar da daha uzun vites oranlarına çevrildi.

Benzinli doğrudan püskürtme ve mekanik turboşarjın birleşimi, seçkin Audi modellerinde yer verilen 3.0 lt V6'yı, orta düzeyde yakıt tüketimiyle geniş güç aralığında temin edilmeye devam edilen 400 Nm azami torku ile kompakt bir güç ünitesi hâline getirir. Çok spontane yanıtı ve sıra dışı güç akışıyla tüm d/dk aralığındaki olağanüstü dinamik sürüş tarzına da izin verir.

Turboşarjı ve benzinli doğrudan püskürtmeyi bir araya geriren TFSI, üstün bir potansiyeli serbest bırakır: Daha düşük yakıt tüketimiyle daha fazla güç ve dinamizm.