Audi Garanti > Servis ve Aksesuar > Audi Türkiye

Audi Garanti

  • 1400x438_garanti_banner.jpg
1400x438_garanti_banner.jpg

Garanti Koşulları

Garanti koşulları, Audi Yetkili Satıcısı ile müşteri arasında gerçekleşen satın alma anlaşmasının bir parçasıdır. Müşteri, imzasıyla garanti şartlarını kabul etmiş olur; bunun anlamı sadece aracın teslimiyle değil satın alma anlaşmasının gerçekleşmesiyle müşterinin garantiden faydalanacağıdır.

Aracın teslimi esnasında müşteriye araç kullanım kılavuzuyla birlikte içerisinde bakım defteri ve servis programının da bulunduğu Garanti Belgesi verilir. Garanti işlemi yapılabilmesi için müşterinin bu belgeyi ibraz etmesi gereklidir. Araç üzerindeki tüm parçalar, fabrikasyon hatalarında teslim tarihinden itibaren (01.05.2002’den) 2 yıl süreyle garanti kapsamındadır. Boya garantisi Audi araçlar için 3 yıl; kaporta paslanma/çürüme garantisi ise 1998 model yılına kadar olan araçlarda 10 yıl, 1998 model yılından itibaren tüm araç tipleri için 12 yıldır. Garanti uygulamasındaki yükümlülükler tamiratı veya değiştirmeyi içerir. Garantiden değiştirilen parçanın ve buna ait işçiliğin ücreti müşteriden talep edilemez. Yolda kalan aracın servise çekilmesi ve gezici servis aracı ücreti garantiden karşılanır. Fakat taksi, kiralık araç vb. ulaşım masrafları ve otel, konaklama, ticari kayıplar gibi diğer dolaylı masraflar garanti kapsamında değildir.

Aşağıdaki durumlarda garanti geçersizdir:

– Periyodik bakımlar zamanında, düzenli olarak, gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip servisler tarafından yapılmamışsa
– Kullanım kılavuzuna uyulmamışsa
– Araç uygun olmayan şartlarda veya aşırı yük altında kullanılmışsa (örneğin; yarış aracı olarak kullanılması halinde)
– Satın alınan araç daha önce gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip olmayan servisler ya da kişiler tarafından onarım görmüşse
– Araca imalatçı firma tarafından onaylanmamış herhangi bir parça takılmışsa veya araçta imalatçı firma tarafından onaylanmayan bir değişiklik yapılmışsa.
– Satın alınan araçtaki hata bildirilmemişse ya da kayıt altına alınması sağlanmamışsa
– Servis tarafından yapılan uyarılara rağmen, bildirilen süre içinde araç sahibi ya da kullanıcıları onarıma imkân sağlamamışsa
– Normal kullanım sonucu ve malzemenin doğası gereği parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar garanti kapsamında değildir. Aşınmaya maruz olan bu parçalara örnek; ampuller, fren ve debriyaj balataları, filtreler, lastikler, sigortalar, bujiler ve silecek lastikleridir. Fakat söz konusu parçalarda malzeme, işçilik ve montaj hatası; yani fabrikasyon hatası tespit edilirse parçalar garanti kapsamındadır. Araç üzerinde yapılan değişiklikler veya modifikasyonlar söz konusu ise bunlarla ilgili olarak meydana gelen arızalarda garanti geçerli değildir.

Bazı ayarlama ve ölçümler garanti kapsamında değildir. Bunlar:

– Açıklıkların ve bu nedenle oluşan rüzgâr sesinin giderilmesi için bagaj kapaklarının ve kapıların ayarlanması
– Lastik balans ayarı, rot ayarı
– Yakıt tüketimi ölçümü ve motor ayarları vb.

Araç üzerindeki lastiklerin garantisi, Türkiye’de genel distribütörlükleri bulunan üretici firmalar tarafından yapılır. Yetkili servisler tarafından satılan Orijinal Audi Parçalar® (01.05.2002 itibariyle) satış tarihinden itibaren 2 yıl süreyle garanti kapsamı altındadır. Yedek parça garantisi söz konusu olduğunda parçanın yetkili satıcılar tarafından satılıp monte edildiğinin kanıtlanması ve müşteri tarafından faturasının ibraz edilmesi gereklidir. Yetkili olmayan birimlerce satılmış olan parçaların garantisi Doğuş Otomotiv tarafından karşılanmaz. Faturası olmayan parçaların garanti talebi kabul edilmez.