1300x551_ade_s2018_sport_01.jpg

Audi Sport

Oryantasyon 2018

2018 motor yarışları sezonunda AUDI, DTM ve Rallikros gibi geleneksel yarış serilerinde yarışıyor olacak. Öncü Formula E de seri üretimde kullanılmak üzere yenilikçi teknolojileri geliştirecek mükemmel alanı sağlıyor.

Formula E

Dünyanın ilk elektrikli yarış serisi, Aralık ayının başında Hong Kong'da dördüncü sezonuna girdi. Bu aynı zamanda Audi'nin şimdiye kadar yaptığı gibi seriye sadece adını vermekle kalmayıp, grid çizgisinde kendi takımıyla aktif bir şekilde yer alması için de yeşil ışık demekti. ABT Sportsline’ın griddeki yerini alarak Audi, Formula E'ye giren ilk Alman otomobil üreticisi oldu. İki fabrika pilotu Daniel Abt ve Lucas di Grassi ile dört halka, elinin altında tecrübeli, başarılı bir ekibe sahip oldu.Ne de olsa bu iki pilot, Formula E 2014'te başladığından bu yana direksiyonun başına geçmişti. Geçtiğimiz sezon ABT Schaeffler FE02 yarış otomobiliyle yarışan ekip sürücüler klasmanında şampiyonluğu kazanırken, takım sıralamalarında ise ikinciliği aldı.

Formula E'ye katılımıyla Audi, odak noktasını elektrikli mobiliteye kaydırmayı amaçlıyor. İlk tamamen elektrikli, seri üretilen araç, 2018'in sonlarında Audi'nin Belçika fabrikasında e-tron üretim hattından çıkmaya hazır. Spor SUV Audi e-tron quattro concept ve Gran Turismo Audi e-tron Sportback concept, prototip araçlardı. Bu iki sergi otomobili, sırasıyla 2015'te Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (IAA) ve 2017 ilkbaharında Şanghay Otomobili Fuarı'nda tanıtıldı.

DTM

Audi, touring otomobil yarışlarındaki geleneğini, süregelen DTM katılımıyla devam ettiriyor. DTM eşsiz bir formata sahiptir: Sadece fabrika takımlarının grid çizgisinde sıralandığı, dünyanın tek yarış serisidir. 1984'ten bu yana motor yarışları meraklılarını büyülemektedir. Üç Alman premium üretici, 18 olağanüstü yarışta unvan mücadelesi veriyor. Audi, Audi RS 5 DTM aracı ile güçlü bir rakiptir.

2017 sezonunda dört halkalı marka, sürücü ve üretici sıralamalarında en üst dereceleri aldı. DTM'deki ilk tam yılında çaylak René Rast, Audi'ye onuncu sürücü unvanını getirdi.

FIA Dünya Rallycross Şampiyonası

Yarış pisti ve rallinin bir bileşimi olan rallikros, Audi'nin yoğun motor yarışları faaliyetlerine adrenalin dolu bir katkıdır. Birçok organizasyon yerinde yarışlar kült statüsüne erişmiş durumda. Festival atmosferleri sayesinde bu yarışlar, taraftarlara motor yarışı yıldızlarını yakından görme fırsatını veriyor.

Fabrika destekli EKS takımı, FIA Rallikros Dünya Şampiyonası'nda başarılı oldu. Gedikli pilotlar Mattias Ekström ve Toomas Heikkinen'e ek olarak genç Reinis Nitišs de 2017'de Audi S1 EKS RX quattro ile yarıştı. Zorlu asfalt/çakıl parkurlarda Ekström son olarak şampiyonada ikinciliği aldı ve takım da toplamda üçüncü sıraya yerleşmiş oldu.