1300x551_ade_s2019_sport_01.jpg

Audi Sport

Motor sporları 2019

2019 yılı motor sporları sezonunda AUDI AG öncü Formula E'ye ve büyüleyici DTM turing araba yarışlarına katılacak. Şirket, bu etkinlere dahil olarak öncelikle gelecek için yenilikçi teknolojiler ve yüksek hacimde seri üretim kullanımı elde etmeyi amaçlıyor.

Formula E

Audi, 2018/19 Formula E sezonuna son şampiyon unvanıyla başlıyor. Dünyanın ilk elektrikli araba yarış serisi, beşinci sezonuna 2018 yılının başında Suudi Arabistan’ın Ad Diriyah kentinde girdi. Yepyeni Audi e-tron FE05, ilk defa katıldığı yenilikçi yarış serisinde yeni bir dönemin başladığını gösterdi: yeni nesil araçların sahip olduğu daha büyük akü kapasitesi, yarış ortasında zorunlu araç değişimi gerekliliğini ortadan kaldırıyor.
Audi, Formula E’ye katılımıyla markanın elektrifikasyon kampanyasına odaklanıyor. Tamamıyla elektrikli ilk seri üretim aracı olan Audi e-tron, prömiyerini Eylül 2018'de kutladı. Devam modeli olan e-tron Sportback’in ise 2019 yılında piyasaya sürülmesi bekleniyor. Audi, 2025 yılına kadar dünyanın başlıca pazarlarında tamamıyla elektrik tahrikli on iki farklı model sunarak satışlarının yaklaşık üçte birini bu şekilde oluşturmayı hedefliyor. Motor sporları bu noktada öncü bir rol üstleniyor. Ne de olsa, Dört Halka, bu platformu neredeyse 40 yıldır yeni hacimli seri üretim teknolojilerini test etmek amacıyla kullanıyor. Audi e-tron artık quattro, TFSI, TDI ve hibridin izlerini takip ediyor.
Audi, 2017/18 sezonunda Formula E’ye katılan ilk Alman otomobil üreticisi oldu. İlk sezonunda bile, Lucas di Grassi ve Daniel Abt dört zafere imza atarak Audi Sport ABT Schaeffler ekibine takım sıralamasında birinciliği kazandırdı. Başarılı ikili, sezon boyunca, Mexico City, Hong Kong, Roma, Paris, Berlin ve New York dahil olmak üzere dünya genelinde toplam 13 yarışa katıldı.

DTM

Audi ayrıca, 2019 yılında artık şirketin bir geleneği haline gelen DTM’ye katılmaya devam edecek ve bunun yanında görkemli turing araba yarışlarına da katılacak. Bu yıl bu popüler yarış serisinde yeni bir dönem başlıyor: daha önce kullanılmakta olan V8 atmosferik motorlar yerini, performans ve verimlilik açısından iyi bir denge sunan yeni dört silindirli turboşarjlı motorlara bırakıyor. Özellikle dört silindirli iki litre turboşarjlı motorlar Audi’de dünya çapında önemli yanmalı motorlar olduğundan, yeni motorlar seri üretim ile önemli bir bağlantı kurulmasına yardımcı olacak. Yarış motorlarının yaklaşık 600 hp’ye yükseltilen güç çıkışı daha da heyecan verici bir aksiyon vadediyor. Modifiye edilen aerodinamik ile birlikte, 2020’den itibaren Japon Süper GT serisinde de kullanılmaya başlayacak olması, bu yükseltmenin yeni Sınıf 1 düzenlemelerinin temel taşları olarak nitelendirilmesine yol açıyor.
Audi, 2019’da start pozisyonunda yerini alacak Audi RS 5 DTM modeliyle de, Almanya, Belçika, İtalya, Hollanda ve İngiltere’de yapılacak 18 yarışta birinciliğin en önemli adaylarından bir tanesi olacak. Dört Halkalı marka, Loïc Duval, Robin Frijns, Jamie Green, Nico Müller, René Rast ve Mike Rockenfeller’den oluşan test edilmiş ve onaylanmış sürücü altılısına güveniyor.
2018’de Audi, DTM’deki 100. zaferini kazanırken son şampiyon René Rast en iyi sürücü unvanını sadece dört puan ile kaybetti. Audi pilotunun sezon boyunca üst üste elde ettiği altı zafer, ilki 1984 yılında yapılan bu geleneksel yarış serisinde yeni bir rekor olarak tarihe geçti.

Yakıt tüketimi/emisyon hacmi:

  • Audi RS 5 Coupé: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 12,4; şehir dışı 7,1 – 7,0; ortalama 9,1 – 9,0; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 197; Verimlilik derecelendirmesi: E/EU6
  • Audi A8 50 TDI quattro: l/100 cinsinden km yakıt tüketimi: şehir içi 6,5 – 6,3; şehir dışı 5,5 – 5,1; ortalama 5,8 – 5,6; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 152 – 145; Verimlilik derecelendirmesi: A/EU6
  • Audi e-tron 55 quattro: kWh/100 km cinsinden ortalama elektrik tüketimi: 26,2 - 22,5; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 0; Verimlilik derecelendirmesi: A/EU6
  • Audi R8 Coupé V10 performance quattro: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 20,0; şehir dışı 9,0; ortalama 13,1; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 297; Verimlilik derecelendirmesi: G/EU6
  • Audi R8 Spyder V10 performance quattro: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 20,2; şehir dışı 9,2; ortalama 13,3; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 301; Verimlilik derecelendirmesi: G/EU6