1300x551_ade_s2019_wef_01.jpg

Audi, Davos Dünya Ekonomik Forumu'na heyecan kattı

Davos Dünya Ekonomik Forumu için sürdürülebilir mobilite. Her yıl düzenlenen Forum’un özel servis hizmetleri ortağı olan Audi, 2019 yılında 50 Audi e-tron aracından oluşan filosuyla hizmet verecek.

Bütün elektrikli otomobiller tamamen yeşil elektrikle çalışır. Mobil şarj konteynırları ile şirket, elektrikli otomobil akülerini gelecekte geri dönüştürmenin bir yolunu gösteriyor. AUDI AG CEO'su Bram Schot, “Geleceğe yönelik sürdürülebilir mobilite çözümlerine tamamen ve sistematik bir şekilde odaklanıyoruz” diyerek vurguladı. “Bu yılki Dünya Ekonomik Forumu'nda, her gün kullanılabilirlikle elektrikli mobilite tanımımızın kelimenin tam anlamıyla canlı ve“ hayata geçirdiğini ”gösterebiliriz.”
Audi e-tron, Ingolstadt merkezli premium otomobil üreticisinin ilk elektrikli büyük ölçekli üretim modelidir. Model için daha şimdiden 20.000'den fazla rezervasyon var, arabaların önümüzdeki birkaç hafta içinde Avrupa'daki satıcılarına ulaşması bekleniyor. Audi e-tron aracından oluşan 50 adet mekik filosu ile şirket, aracın karla kaplı İsviçre dağlarında pratik kullanımını bir kez daha gösteriyor.
Audi e-tron, Zürih Havaalanından Davos'a 1.200 metrelik tırmanışını donma sıcaklıklarında müzakere etme zorunluluğunu sarf etti.

Toplam güç kapasitesi 700 kW ve 1,14 MWh depolama kapasitesine sahip üç mobil Audi şarj konteyneri, sürekli kullanımda olan e-tron filosu için yerel olarak hızlı bir şekilde yeşil elektrik teminini garanti ediyor. Bu Audi araştırma projesi ile şirket elektrikli otomobil akülerinin tekrar kullanılabilirliğini test ediyor. Araçtaki kullanım aşamasından sonra, yüksek voltajlı aküler çeşitli depolama uygulamaları için hala uygun durumda. Bu nedenle Audi, ilgili kaynakları mümkün olduğu kadar verimli kullanmak için kullanım senaryolarını test ediyor.
Şirket, özellikle büyük ve büyük bir araç filosu için şarj altyapısının olmadığı yerlerde büyük olaylar ve ithalatçı olayları için özel olarak geliştirilen konteynırları kullanıyor ve böylece çevre dostu bir şekilde esnek bir şekilde hareket etmesini sağlıyor.
Araştırma projesiyle Audi, Dünya Ekonomik Forumu’nun Küresel Akü İttifakının değerlerine bağlılığını açıkça göstermektedir. İttifak, batarya tedarik zincirinin tamamındaki kamu ve özel ortaklardan oluşmaktadır aynı zamanda batarya hammadde değer zincirinde sosyal ve çevresel sürdürülebilirliği sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Global Akü İttifakı, hammadde madenciliğinin koşullarını, dairesel bir ekonomiye uygun sürdürülebilir geri dönüşüm konseptlerinin yanı sıra akünün sürdürülebilirliğini destekleyen yeniliklerle incelemektedir. Audi, 2017'den beri işbirliği platformunun bir üyesidir.

Yakıt tüketimi/emisyon hacmi:

  • Audi RS 5 Coupé: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 12,4; şehir dışı 7,1 – 7,0; ortalama 9,1 – 9,0; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 197; Verimlilik derecelendirmesi: E/EU6
  • Audi A8 50 TDI quattro: l/100 cinsinden km yakıt tüketimi: şehir içi 6,5 – 6,3; şehir dışı 5,5 – 5,1; ortalama 5,8 – 5,6; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 152 – 145; Verimlilik derecelendirmesi: A/EU6
  • Audi e-tron 55 quattro: kWh/100 km cinsinden ortalama elektrik tüketimi: 26,2 - 22,5; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 0; Verimlilik derecelendirmesi: A/EU6
  • Audi R8 Coupé V10 performance quattro: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 20,0; şehir dışı 9,0; ortalama 13,1; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 297; Verimlilik derecelendirmesi: G/EU6
  • Audi R8 Spyder V10 performance quattro: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 20,2; şehir dışı 9,2; ortalama 13,3; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 301; Verimlilik derecelendirmesi: G/EU6