1300x551_ade_s2019_e_tron_01.jpg

Kış soğuklarında sıcak aksiyon

Buz üzerinde Audi e-tron

Audi sürüş deneyimiyle direksiyon başında sadece yazın keyif almakla kalmayacaksınız. Ocak ayında, Anton am Arlberg’deki Kayak Dünya Kupası sırasında düzenlediğimiz etkinlikler gibi, kış aylarında da heyecan verici işlere imza atıyoruz. Yaklaşık 1.500 katılımcı, kar ve buz üzerinde Audi e-tron araçlarından oluşan bir filoyu deneme ve dünyanın ilk tamamen elektrikli SUV aracı olan bu yepyeni modelin sportifliğini tecrübe etme fırsatı buldu.


Katılımcılar Audi e-tron’un dinamik yol tutuş kabiliyetini bir drift ve slalom parkurunda ve de aracın off-road yeteneklerini bir off-road parkurda test etme fırsatı buldu ve ikna olmaları son derece kolay oldu: 300 kW ve maksimum 664 Nm’ye çıkan iki elektrikli motor, elektrikli dört tekerden çekiş ve çok sayıda akıllı ağ bağlantılı süspansiyon sistemi, tüm arazilerde ideal quattro performansı sağlar. Elektrikli SUV’un bir başka avantajı ise düşük ağırlık merkezidir. Tahrik bileşenlerinin alçak montaj pozisyonu ve yüksek voltajlı akü, elektrikli SUV’un yüksek enlemesine dinamiklerine büyük ölçüde katkıda bulunur. Bunun sonucunda, Audi e-tron’un ağırlık merkezi, bir sedan otomobilinin ağırlık merkeziyle aynı düzeydedir. Yaklaşık 50:50 oranındaki aks yükü dağılımı da mükemmel bir şekilde dengelenmiştir ve sürüş durumuna göre ayarlanmıştır.
Katılımcılar deneyimlerini çoşkuyla “Audi e-tron’u sürmek inanılmaz eğlenceliydi” şeklinde dile getirdi. “Boyutuna rağmen, araç inanılmaz derecede çevik, güç tepkisi çok direkt. Ve aracın off-road özellikleri de aynı derecede ikna ediciydi”. İşte bu sözler etkinlik sırasında defalarca alınan geri bildirimlerden başlıcalarıydı. Audi e-tron’un performansı izleyenleri anında etkiledi: Bir kadın katılımcı, “Elektrikli mobilite ile ilk tanışmamdı - üstelik bu buz ve kar gibi aşırı koşullarda gerçekleşti” dedi. “Bu yüzden başlangıçta biraz şüphe duyuyordum. Fakat Audi e-tron’un yol tutuşu muhteşem ve sürüşü çok kolaydı. Ve güç aktarım sistemi o kadar sessiz çalışıyor ki, duyabildiğiniz tek şey lastiklerin ezdiği buzdu. Tek başına bu bile oldukça sıra dışıydı. ”
Audi e-tron ile sürüş deneyimi aynı zamanda diğer Kayak Dünya Kupası yarışlarının bir parçası olarak da sunuldu. Ve orada da olumlu geri bildirimlerin gelmesi “hızlı ve öfkeli” oldu. “Katılımcıların Audi e-tron'a ne kadar çabuk ısındığını görmek harikaydı. Audi’nin, ilk elektrikli seri üretim modelinin büyük başarı kazanması Audi için büyük bir ödül oldu”, diyerek özetliyor Audi sürüş deneyiminin proje yöneticisi Christopher Broeker.

Yakıt tüketimi/emisyon hacmi:

  • Audi RS 5 Coupé: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 12,4; şehir dışı 7,1 – 7,0; ortalama 9,1 – 9,0; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 197; Verimlilik derecelendirmesi: E/EU6
  • Audi A8 50 TDI quattro: l/100 cinsinden km yakıt tüketimi: şehir içi 6,5 – 6,3; şehir dışı 5,5 – 5,1; ortalama 5,8 – 5,6; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 152 – 145; Verimlilik derecelendirmesi: A/EU6
  • Audi e-tron 55 quattro: kWh/100 km cinsinden ortalama elektrik tüketimi: 26,2 - 22,5; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 0; Verimlilik derecelendirmesi: A/EU6
  • Audi R8 Coupé V10 performance quattro: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 20,0; şehir dışı 9,0; ortalama 13,1; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 297; Verimlilik derecelendirmesi: G/EU6
  • Audi R8 Spyder V10 performance quattro: l/100 km cinsinden yakıt tüketimi: şehir içi 20,2; şehir dışı 9,2; ortalama 13,3; g/km cinsinden CO₂ emisyonları: ortalama 301; Verimlilik derecelendirmesi: G/EU6