1300x551_ dkw_motor_sporlari.jpg

DKW motor sporları, 1921 – 1965

Motosiklet yarışlarında DKW

Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra şirketin kurucusu Jörgen Skafte Rasmussen Zschopau'daki metal rakor fabrikasını iki zamanlı motor üretimi için kullanmaya başladı ve bu motorlar 1921'den itibaren yarışlarda başarılar kazandırdılar. Ekim 1921'deki ADAC Reich uzun mesafe yarışı muhteşem bir motor sporları başarı serisinin başlangıcı oldu.

Başarıya giden iki zamanlı yol

1920'ler ve 1930'larda sayısız şampiyona unvanları, Grand Prix zaferleri, Altı Gün Yarışlarındaki başarılar, off-road etkinlikleri ve kırılan rekorlar DKW motorsiklerlerinin ve sürücülerinin üstün başarısını gözler önüne serdi. Arthur Geiss, Walfried Winkler, Ewald Kluge, Toni Bauhofer, H. P. Müller, Siegfried Wünsche ve tabii ki daha sonraları Auto Union Grand Prix yarış araçlarını süren Bernd Rosemeyer DKW motosikletleriyle uluslararası yarışlarda birbiri ardına birçok zafere imza attılar.

Tourist Trophy'nin kazanılması

Bu dönemin motosiklet yarışlarındaki en önemli olaylardan biri Man Adasındaki 1938 İngiliz Tourist Trophy'yi 1937-1938 yıllarında iki Avrupa şampiyonluğu elde eden Ewald Kluge'nin kazanmasıdır. DKW'nin savaş öncesi dönemindeki en belirleyici gelişmelerinden biri olan döner valflı motorlu bir DKW ULD 250 kullanarak 30 yıllık tarihinde "TT"yi kazanan ilk İngiltere de yapılmamış motosikletle galibiyeti kazanmıştır.

Ingolstadt'da yeni bir başlangıç

1946'da Almanya halen savaş sonrasında toparlanmaya çalışıyordu, fakat ilk motosiklet yarışları buna rağmen organize edilmeye başlanmıştı. DKW'nin iki zamanlı motorları en başından beri hep en önderlerdi. Aralarında eski sürücü H. P. Müller'in de bulunduğu bir grup özel katılımcı savaş öncesinden kalan DKW'lerle ilk başarıları elde ettiler. 1948 ve 1949'a gelindiğinde DKW 125 ve 250cc sınıflarında Alman şampiyonluk unvanlarını elde etmişti ve 1949'da eski fabrika sürücüsü Siegfried Wünsche 350cc sınıfında şampiyon oldu. Aynı sene DKW motosiklet yarışlarının "büyük yaşlı ustası" Ewald Kluge savaş tutsağı olarak geçirdiği dönemden sonra Almanya 'ya geri döndü.

Yeni bir motosiklet yarış bölümü

Auto Union 1951'de Ingolstadt'da bir kez daha bir motosiklet yarış departmanı kurdu, ve o anda kendini bir sorunla karşı karşıya buldu: turbo beslemeli iki zamanlı motorlar yarışlarda yasaklanmıştı. DKW'nin yarış motorlarının neredeyse bir gün içinde normal beslemeye çevrilmesi gerekiyordu. İlk sonuç türbosu çıkartılmış DKW RT 125 yarış versiyonuydu, bunu iki silindirli 250cc'lik motosiklet izledi.

“Şarkı söyleyen testere”

1952 sezonunda Auto Union uzmanları yeni bir tasarımla şaşırttı. Ingolstadt kökenli üreticinin yeni "gizli silahı" üç silindirli 350cc'lik bir motora ve 12,500rpm'de 38 beygirlik çıkış gücüne sahipti. Çıkardığı karakteristik ses motosiklet yarışı yıllıklarına da giren "şarkı söyleyen testere" adıyla anılmasına neden oldu. RM 350 adıyla bilinen üç silindirli yeni DKW, ilk kez 1952 Haziran'ında Hannover'deki Eilenriede pistinde yarıştı. Ve mükemmel yarıştı! Yarışmanın altını üstüne getirdi. Kluge ve Wünsche tüm yarışı kolayca en başta götürdüler ve çizgiyi birinci ve ikinci sıralarda geçtiler. Fakat sezonun mükemmel sürücüsü350cc sınıfındaki 1953 Alman şampiyonluğunu Ingolstadt'a getiren Siegfried Wünsche'ydi. Aynı sene genç yetenek August Hobl'da şirket için yarışmaya başladı.

En iyi yıllar

RM 350 1954'de yoğun şekilde değiştirildi ve 1955 yarış sezonuna daha güçlü bir motor, serbest ön süspansiyon, beş vitesli şanzıman ve standart aerodinamik kaporta ile girdi. Bu yeni motorla birlikte August Hobl Dünya Şampiyonaları serilerinde üçüncü oldu ve 350cc sınıfında Alman şampiyonluğunu aldı. Hobl 1956'da kendini daha da geliştirdi ve sınıfındaki Dünya Şampiyonasında Bill Lomas'ın ardındaki şampiyon adayı oldu. Alman Şampiyonalarında bir değil iki unvan kazandı: 350cc sınıfındaki başarısına ek olarak RM 350'nin parlarıyla üretilen yeni 125cc’lik yarış motosikletiyle de şampiyonluk aldı.

DKW – Alman motorsiklet şampiyonalarında diğer bütün markalardan daha başarılı

Tüm bu başarılara rağmen, DKW'nin yol yarışlarından çekilmesinin NSU gibi başka firmalar da aynı kararı aldığından tamamen sürpriz olduğu söylenemez. Sadece motor sporlarındaki başarı, Batı Almanya'daki motosiklet endüstrisinin çöküşünü engellemek için yeterli değildi. Fakat 1925'den şirketin motosiklet yarışlarından resmen çekildiği 1956 ilkbaharına kadar şirket şimdiye kadar geçilemeyen bir rekora imza atarak en az 38 Alman şampiyonası unvanı elde etti.

Yarış ve rallilerde DKW araçları

DKW araçları motor sporları kariyerlerine orta sınıf 600cc'lik iki silindirli yaklaşık 15hp güç üreten araçlarla başladılar. Gerhard Macher ve Gustav Menz tarafından sürülen ahşap iskelet üzerine suni deri kaplamalı bir DKW P 15 1929 Monte Carlo Rallisinde bitiş çizgisini geçti - bu dikkat çekici bir başarıydı çünkü birikmiş kar Königsberg'deki başlangıç noktasına erişmek için "Haff"daki buz üzerinden geçmekten başka seçenek bırakmıyordu.

Eibsee Gölü'nde performans gösterisi

Şirketin kurucusunun oğlu Ove Rasmussen ilk önden çekişli DKW'yi 1931 Şubat'ında Eibsee Gölü'ndeki yarışta kullandı. Önden çekiş sayesinde araç en güçlü rakipleri Bugatti ve Amilcar'dan bile hızlıydı, fakat bu etkileyici gösteri bir kar yığınının içinde sonlanan bir kayma nedeniyle kısa sürdü.

Tırmanma, pist yarışı ve off-road başarıları

Binlerce yarış birbiri ardına geldi ve DKW dönemin aktif motor sporları tutkunlarının gözde aracı haline geldi. İster iki zamanlı motorlu ve önden çekişli olsun, ister dört silindirli süperşarjlı beslemeli ve arkadan itişli olsun, DKW Otomobilleri birçok ulusal ve uluslararası etkinliğe katıldı: Avus ve Nürburgring pistleri, Uluslararası Tırmanma rallisi, Liege-Rome-Liege, Avrupa'nın her yerindeki tırmanma yarışları, Doğu Prusya Yarışı, Üç Günlük Harz Yarışı, Brandenburg Off-Road Yarışı. 1934'deki 2000km'lik Alman Rallisini örnek alırsak, DKW altın madalyaların en az yüzde 60'ını elde etti. Gustav Menz, Fritz Trägner ve Walter Fritzsching en çok korkulan DKW Altın Ekibinin" üyeleriydi.

Engellenemez kesinti

1945'den itibaren Auto Union'un Inggolstadt ve Düsseldorf'daki tekrar organize edilme çalışmaları fabrikanın motor sporlarında yer almasını olanaksız kıldı, fakat 1948 ve 1953 yılları arasında özel katılımcılar genellikle savaş öncesinden kalma iki silindirli önden çekişli Otomobiller rallilerde etkileyici başarılara imza attılar.

1954 DKW Avrupa Ralli Şampiyonası

DKW 3 = 6 Özel sınıf 1953'de piyasaya çıktığında ciddi motor sporları sürücüleri tarafından gelecek vaad eden bir yarış otomobili olarak algılandı. Aynı yılın ilkbaharında Düsseldorf'da başında deneyimli yarış pilotu Karl-Friedrich Trübsbach olan yeni motor sporları departmanı açıldı. 1954 yılı için hedefler oldukça ciddiydi: Avrupa Ralli Şampiyonası etkinliklerine katılmak. Sürücüler Walter Schlüter, Gustav Menz ve Heinz Meier ile neredeyse inanılmaz bir başarı elde edildi. İlk sezonda DKW Avrupa Ralli Şampiyonası sıralamalarında ilk üç sırayı aldı, ve Hanz Meier ayrıca Alman Ralli Şampiyonu unvanını kazandı.

Monza'daki dünya rekorları

İzleyen yıllarda üç silindirli DKW motor sporlarında adı duyulmuş bir güç durumundaydı. 1955'de Alman Ralli Şampiyonu unvanı başarıyla korundu ve Avrupa Şampiyonasında çok daha güçlü rakiplere karşı alınan üçüncü sıra DKW'nin iki zamanlı motorlarının potansiyelini gözler önüne serdi. 1956'da özel plastik gövdeli bir DKW 3=6 Coupé İtalya'daki Monza pistinde beş yenidünya hız rekoru kırdı ve bunun ardında bir kaç 3=6 Monza satışa çıkartıldı.

Auto Union DKW Trophy

1956'dan itibaren Auto Union özel DKW katılımcıları için fabrika desteğini arttırdı. “Auto Union DKW Trophy” 1958'den itibaren her yıl tamamlandı. Bu aktif DKW spor ve yarış otomobili sürücülerinin sayısının daha da artmasına sebep oldu. DKW'nin spor başarıları hem Avrupa'da hem de daha uzaklarda arttı. Başarılı katılımcıları arasında DKW 3=6, Auto Union 1000, DKW Junior ya da DKW F 12 olmayan pek az motor sporları etkinliği vardı. 900 ve 1000cc'lik iki zamanlı yarış motorlarının güç çıkışı 100hp çıvarına yükselene kadar sürekli olarak arttırıldı.

Etkileyici bir rekor

1954 ve 1964 yılları arasında DKW sürücüleri 100'den fazla şampiyonluk unvanı, 150 zafer, 35 ekip ödülü ve 2500 sınıf başarısı elde ettiler. Fakat Auto Union'daki iki zamanlı motor devri sona geldiğinde fabrika 1964 ilkbaharında motor sporlarından çekildi; ta ki on sene sonra ilk Audi 80 GT ve Audi 50 ile tekrar geri dönene kadar.