• Q7
    Q7

    Ortalama yakıt tüketimi: 7,4-5,7 l/100 km

    Ortalama CO2 emisyonları: 171- 149 g/km

1300x551_audi_formula.jpg

50’inci yarış sonrasında Audi’nin Formula E hikayesi

Çin’in başkenti Pekin’deki Olimpik Park’ta 2014 yılında ilk yarışı gerçekleşen Formula E organizasyonu geçen hafta Hong Kong Grand Prix’si ile 50’inci yarışını da geride bıraktı. Geçen yılın şampiyonu ve bu yıl da takımlar sıralamasında 2’inci sırada yer alan Audi, organizasyon ile ilgili öne konuları ve ilginç ayrıntıları derledi

Hali hazırda 11 Takım ve 22 pilot ile düzenlenen Formula E, yıl içinde 5 kıtada, 12 ülkede 13 yarış ile dünyanın en büyük motor sporları organizasyonlarının başında geliyor. Elektrikli otomobil teknolojisinin geldiği son noktayı gözler önüne seren Formula E yarışlarında Audi en başarılı takım olarak öne çıkıyor.

İşte Audi Formula E Takımı’nın, yarışlar ile ilgili hazırladığı öne çıkan konular ve ilginç ayrıntılar;

- Audi Formula E’ye katılan ve fabrika takımı olarak yer alan ilk Alman otomotiv üreticisi oldu ve 2017-2018/ sezonunda şampiyonluğu elde etti.
- Şu anda Audi Sport ABT Schaeffler Takımı’nda yarışan Brezilyalı Pilot Lucas di Grassi, 3 Eylül 2014’te gerçekleştirilen ilk Formula E yarışının birincilikle bitirdi.
- Audi Sport ABT Schaeffler Takımı pilotları Daniel Abt ve Luvas di Grassi tüm 50 yarış boyunca birlikte yarışan tek ikili oldu.
- Audi Sport ABT Schaeffler, 50 yarış sonunda 38 podyum pozisyonu elde etti.
- Daniel Abt ve Lucas di Grassi, 50 yarışın 11’ini kazandı.
- Takımın kazandığı 3 birincilik ise küçük kural ihlalleri nedeniyle sayılmadı.
- Geçen yıl Punta del Este’de düzenlenen Brazilya Grand Prix’sinde Lucas di Grassi, kurallara göre tulumunun altına yanmayan içlik yerine, sıcak olduğu için sadece iç çamaşırı giyince, 10 bin Euro para cezasına çarptırıldı.
- Lucas di Grassi pilotlar sıralamasında geride bıraktığı 4 sezonu da ilk üçte bitiririrken, birinde şampiyonluğu elde etti. Grassi, 3 sezonda da şampiyonluğu son yarışta kaybetti.
- Tüm Formula E pilotları arasında, di Grassi bir yarış için en kısa seyahat eden pilot oldu. Monaco Grand Prix’sinin start/finish çizgisi, evinin sadece 200 metre uzağında.
- Dnaiel abt ve Lucas di Grassi, 2018 yılında Berlin’de bir Formula E yarışında kazanılacak en fazla puanı kazandı. İkili, yarışı birinci ve ikinci bitirirken, en hızlı tur zamanı, pole pozisyonu başarısı elde etti.
- Daniel Abt, Formula E ile ilgili Youtube hesabından sürekli paylaşımlar yapıyor ve 250 bin takipçiye sahip.