Geçtiğimiz ay İkinci Dünya Savaşı'ndan önce başarılı olan aerodinamik araştırmalarını "Aerodinamik" isimli sergide gözler önüne seren Audi Tradition yeni sergide gelişimin ikinci bölmünü aktarıyor.
Aerodinamik araştırmaların 1945'ten sonra çok az ilgi gördüğü Avrupa'da otomotiv endüstrisi, yeniden ayağa kalkmakla meşguldü. Bu dönemde, savaş öncesi gelişmeler hala kullanılıyor ve geliştiriliyordu. Ancak 1973 petrol krizi sırasında artan yakıt maliyeti, otomotiv mühendislerinin yakıt tüketimini azaltmaya odaklanmasına neden oldu. Bunu başarmak için kullanılan araçlardan biri de rüzgar direnciydi. Audi, 1982 yılında Audi 100 ile mühendislik açısından bir tarih yazdı. Üçüncü nesil Audi 100, 0,30'luk sürtünme katsayısıyla o dönemde dünyanın aerodinamik açıdan en verimli seri üretim sedanı olarak dünya rekoru kırdı ve bu değer uzun süre referans olarak kabul edildi. Bu özelliğiyle serginin önemli bir parçası haline geldi.
Yeni Audi Tradition özel sergisi "Mükemmel Form", cd Dünya Şampiyonu Audi 100 dışında NSU Ro 80, Porsche 356, Lamborghini Countach veya Ducati Paso 950 gibi modellere ek olarak Audi tarihinden konsept araçlar ve yarış otomobillerini de içeriyor. Sergide 1989 yılından Audi 90 IMSA GTO, 2012 yılından Le Mans yarış otomobili Audi R18 e-tron quattro, 2013 yılından itibaren Audi Scorpion konsept otomobili ve 1984 yılından itibaren Audi 80 Cd konsepti gibi örnekler var. Geliştiriciler mümkün olanın sınırları bir kez daha keşfetmek istediler. Bir Audi 80 baz alarak 0,2'den daha düşük bir cd değeri elde etmeyi hedeflediler. Bunda başarılı da oldular. Aerodinamik alanında bir diğer dönüm noktası da Audi A2. 1999 yılında IAA'da ilk kez görücüye çıkan tasarım, optimum hava akışını ve o yıllar için olağandışı gövde orantılarını hedefliyordu. Alüminyum Audi Space Frame gövdeye sahip baz model 0,28 cd değerine ulaştı.
Audi mühendisleri çok sayıda ek önlemle aerodinamik sınırları zorlamaya devam ederek Audi A2 1.2 TDI ile cd değerini daha da azaltmayı başardı. Audi A2 1.2 TDI, "Mükemmel Form" özel sergisinin bir parçası olup dünyanın ilk dört kapılı üç litrelik otomobili unvanına sahip. Rüzgar sürtünme katsayısı değeri 0,25 cd olup ortalama yakıt tüketim değeri ise 100 kilometrede 2,99 litre.