00:00 | 00:00

TFSI ve TDI motorlar

Dört motor, tek ilke: Daha az yakıt tüketimi ve daha fazla güç. Önceki modelle karşılaştırıldığında yakıt tüketimi yüzde 21 kadar azaltılmış, güç ise yüzde 25 kadar artırılmıştır.

Audi A4 Sedan, toplam dört farklı motor versiyonuyla sunuluyor: İki TFSI ve iki TDI motor. Hepsinin belirgin bir amacı var: Yakıt tüketimini düşürürken, performansı artırmak.

TFSI motorlar

The first entry is the 1.4 TFSI. This compact four-cylinder engine with a power of 110 kW (150 HP) and a torque of 250 Nm accelerates the A4 Avant from 0 to 100 km/h in 8.9 seconds and reaches a top speed of up to 210 km/h. Thanks to the aluminium crankcase the engine’s weight is just over 100 kilograms.

The 2.0 TFSI is available in two versions: The top version offers a power of 185 kW (252 HP) and a torque of 370 Nm. When equipped with it, the Audi A4 Avant reaches 100 km/h in 6.0 seconds and its electronically limited top speed is 250 km/h. The second option – a gasoline ultra-engine – yields 140 kW (190 HP). Its torque is 320 Nm. With this engine, the Audi A4 Avant races from 0 to 100 km/h in just 7.5 seconds and has a top speed of 210 km/h.

TDI motorlar

The TDI engines start with the 2.0 TDI, which is available in two performance versions: 110 kW (150 HP) with a torque of 320 Nm and 140 kW (190 HP) with a torque of 400 Nm.

The driving performance is impressive even with 110 kW. The Audi A4 Avant accelerates from standstill to the 100 km/h benchmark in 9.0 seconds and can reach speeds up to 213 km/h.

With the 140 kW version, the A4 Avant races from 0 to 100 km/h in 7.9 seconds and has a top speed of 231 km/h.

Both TDI engines will also be available as ultra engine variants.

The six-cylinder 3.0 TDI will also be available in two versions: 160 kW (218 HP) and 200 kW (272 HP). The latter takes mere 5.4 seconds to accelerate the A4 Avant from 0 to 100 km/h and reaches a top speed of up to 250 km/h.

Güç aktarımı

İster önden çekişli ya da quattro olsun – her bir motor tipi için özel bir çözüm sağlanır.

Yedi ileri S tronic Yeni yedi ileri S tronic şanzıman yüksek verimlilik düzeyiyle etkileyicidir. Sürtünme daha da azaltılmış, ağırlık daha da indirilmiş ve yağ beslemesi daha da verimli olacak şekilde tasarlanmıştır - böylelikle motorun rölanti devrinde çok düşük değerler elde edilir. İki çoklu plakalı kavrama, birbirinin ardında eksenel olarak düzenlenmiştir. Bu da sürtünme torkunu azaltır ve verimliliği artırır. Yedi ileri S tronic, tüm motorlar için mevcuttur.
tiptronic The eight-speed tiptronic is reserved for the 3.0 TDI with a power of 200 kW (272 HP). The smooth, fast and spontaneously switching automatic transmission was also completely redesigned. A new speed-adaptive damper ensures that the powerful V6 Diesel engine can run smoothly even at only 850 1/min. The design of the gear sets and shift elements ensures low drag torques and therefore a high degree of efficiency.
quattro® dört tekerlekten çekiş quattro çekiş sistemi, dinamik yol tutuş, çekiş ve sürüş güvenliği demektir. Kendinden kilitli merkezî diferansiyel, sürüş durumu, yol özellikleri ve sürücü türüne bağlı olarak ön ve arka akslar arasındaki tahrik torklarının ideal dağıtımını yapmak için kullanılır. Sürüş keyfi ve güvenliği, tamamen yeni bir düzeyde birleşir.
Sürüş dinamikleri Hem virajlı yol kesitleri hem de uzun mesafelerde Audi A4 Sedan mükemmel bir yol arkadaşıdır. Audi drive select, sürüş dinamiklerinin her duruma göre ayrı ayrı ayarlanmasını sağlar. İsteğe bağlı kontrollü süspansiyon sistemlerinin yanı sıra, servo-destek ve gaz pedalının karakteristik eğimlerini de etkiler. Bu şekilde hem hızlı otoyol seyahatlerinde hem de virajlı kır yollarında seyrederken son derece güvende olursunuz.