1300x551__JER9896.jpg

Yeni çizgiler

Yeni Audi A5, zarafet ve görkemi, dinamizm ve gücün yanı sıra yüksek teknoloji ve sürüş keyfiyle birleştiriyor. Coupé, ileri doğru coşkulu bir atılımın, teknoloji aracılığıyla Güney Tirol Alpleri'nde nasıl forma kavuşturulduğunu ve etkileyici tarzı, dağlarda nerede bulabileceğinizi gösteriyor.

Coupé'nin formundaki ve çizgisindeki sportif zarafeti ve sürüş potansiyelini fark etmek için şöyle hızlı bir bakış bile yeterlidir. Yeni Audi A5'in boyu 47 milimetre uzadı, dingil mesafesi 13 mm arttı. Hemen hiç değişmeyen yüksekliği ise 1,37 metre. Vurgulanan kısa çıkıntılarıyla birlikte bu durum, konu sportif oranlara geldiğinde bir ünlem işaretine yol açıyor. Yeni Audi A5 Coupé, ilk nesil Coupé'yi bir tasarım ikonuna dönüştüren her ne ise onu daha da geliştirdi. Örneğin artık üç boyutlu formu sayesinde ışık ve gölge oyunları yapan ve görünümü, tekerlek boşluk kemerlerinin üzerindeki eğimli hat ile mükemmel şekilde tamamlanan, dalga formunda tasarlanmış keskince çekilmiş omuz çizgisi gibi. Tekerlek boşluk kemerlerinin belirgin çıkıntıları, opsiyonel quattro teknolojisini işaret eder.

Audi A5'in kısa kuyruğu net bir yatay çizgi sunar. Arka etekliğin alt kısmındaki ayrı reflektörler aracın genişliğini vurgular. İnce, üç boyutlu arka lambalar LED teknolojisiyle donatılmıştır ve üçüncü stop lambası arka camın eni boyunca uzanır. Yeni Audi A5'in yeni tasarımlı ön kısmında, vurgulanan yatay çizgiler de mevcuttur: İnce ince konturlanan farlar isteğe bağlı olarak Audi Matrix LED teknolojisiyle donatılabilmekte olup, ön çizgileri çizmeye devam eder. Bunlar şimdi, düz ve daha geniş olan ve ayrıca üç boyutlu biçimlendirilen tek çerçeveli ızgaranın biraz üzerine yerleştirilmiştir.
750x410__JER9736.jpg
Coupé'nin çarpan kalbi, uzun, kuşatıcı motor kaputunun altında yatar: Yeni nesil TFSI ve TDI motorlar öncelinden daha fazla güç üretir. Güç çıkışları 190 hp ve 252 hp arasındadır; yakıt tüketimi ise yüzde 22 kadar düşürülmüştür. Bu arada 60 kilogram hafifleyen taşıyıcı alt takım, 0,25'lik rüzgâr sürtünme katsayısı, örneğin 7 km/s'in altındaki hızlarda kırmızı ışığa yaklaşırken motoru çoktan devreden çıkarmış olan (S tronic vites kutusu ile), geliştirilmiş start-stop sistemi de bu durumu destekler. Kuvvetler, tekerleklere ya altı ileri şanzıman ile manuel olarak veya yedi ileri S tronic aracılığıyla dağıtılır. quattro dört tekerlekten çekiş teknolojisi tüm motorlarda seçenek olarak sunulmaktadır.

Ultra teknolojili yeni quattro, Audi A5'te ilk defa olarak alınabilmektedir. Mümkün olduğu takdirde önden çekişin avantajlarından yararlanılırken, bu arada arka aks kullanıma hazır şekilde bekler. Belirli bir ihtiyacı tespit etmek için sistem, en değişken bilgileri saniyede 100 defa kaydeder ve değerlendirir. Dört tekerlekten çekiş düzenlemesi, tepki ile olduğu gibi tahmin ederek, yani ön görüyle de çalışır. Kontrol ünitesi, hesaplamaları sadece viraj alırken yapmaz; örneğin aşağı yukarı 0,5 saniye öncesinde yapar ve kendini özellikle sürüş tarzına, dengeliyici sistem durumuna ve Audi driving select sürüş dinamikleri sisteminin seçili moduna uyum sağlar. Eğer bir sürüş durumu ön görülemiyorsa, örneğin tekerlekler kuru asfalttaki bir buz parçası üzerinde gidiyorsa sistem yanıt verir ve quattro'ya geçiş yapar.
750x410__JER9134.jpg
Audi A5 sadece bir stil ikonu değildir; aynı zamanda yolda olmayı da temsil eder. Güney Tirol Alpleri'nde seyahat de dâhil olmak üzere sportiflik ve zarafetle birlikte özgürlük ve bağımsızlık duygusunu da yayar. Brenner Geçidi'nden geçerken Dolomites'in zirveleri yavaşça yükselir. Bunlar, Alpler'deki en etkileyici görüntülerdendir. Heykel gibi muazzam taşlar, ilginç kaya oluşumlarıyla gökyüzüne ulaşır. Doruklar, Marmolada, Schlern, Langkofel, Sella ve Tre Cime di Lavaredo dâhil, birlikte görkemli bir şekilde sıralanır. Mimar Le Corbusier bir zamanlar bu devleri "dünyanın en güzel yapısı" olarak tarif etmişti. Bunların güçlü görünümü, zamanımızda giderek daha fazla inşaatçıya/mimara esin veriyor gibi görünüyor çünkü öncüleri arasında Corbusier'in de yer aldığı modern mimari, Alpler'de giderek yaygınlaşıyor. Ahşap ve taş, çelik, beton ve cam gibi tipik yapı malzemeleri. Brixen, Bolzano veya Merano gibi Güney Tirol şehirleri böylesine etkileyici yapıları görmek için iyi bir başlangıç noktası. Bu yapılar arasında yeni biraeviyle Forst biracılık, kayaya yapılan Margreid itfaiye istasyonu, yuvarlak çakıllarla süslenen Perathoner oyması, Ayna Evler ve son derece iri kaya parçası formundaki Timmelsjoch geçit müzesi sayılabilir.

Patrick Morda, Birte Mußmann (Yazı), Jens Rüßmann (Fotoğraflar)