1300x551_AA3_SB_131040.jpg

Audi g-tron

Test edilip onaylanmış teknolojiler ve alternatif yakıtların akıllı bileşimiyle verimlilik potansiyelinden daha da istikrarlı ve kalıcı bir şekilde yararlanılabilir. Örneğin Audi A3 Sportback g-tron, CNG değişimli öncü TFSI teknolojisiyle öne çıkan iki değerli tahrik sistemiyle donatılmış, seri üretilen ilk Audi modelidir.

Silindir başlığı, turboşarj, püskürtme sistemi ve katalitik konvertörü doğal gazın özeliklerine uyarlanmış ve test edilip onaylanmış 4 silindirli 1.4 litre TFSI motoru temel alır. Doğal gaz, normal yakıt deposunun arkasındaki hafif yapılı, iki adet yüksek basınç tankında 200 bara kadar depolanır. Her birinde 7 kg CNG (Compressed Natural Gas = Sıkıştırılmış Doğal Gaz) bulunmaktadır. Yüksek düzeyde sıkıştırılmış doğal gazın 14 kg'ı kullanılıp bittiğinde ve sistem basıncı 10 barın altına düştüğünde sistem otomatik olarak TFSI çalışma düzenine geçiş yapar - üstelik siz fark etmeden.

g-tron nedir?

00:00 | 00:00

Tam CNG modunda g-tron teknolojili bir Audi modeli, 400 km gibi etkileyici bir mesafeyi, dikkate değer ölçüde düşük bir yakıt tüketim değeri olan 3,2 – 3,3 kg CNG/100 km ile kat eder. Bir kilogram sıkıştırılmış doğal gaz, 1,5 litre benzin kadar enerji içerir. Yanma sırasında CO2 emisyonları benzinliye göre %25 – 30 daha az olur. Hızlanma ve dinamiklerde fark edilir ölçüde olumsuz bir değişiklik yaşanmaz. Genel itibarıyla 1.300 km'lik bir menzil kat edilir ki bu da Berlin ve Le Mans ya da Kopenhag ve Bern arasındaki mesafe kadardır. Etkleyici verimliliği ve uzun menzili ile g-tron, her yönden ikna eder.

Ancak Audi bir adım daha ileri gidiyor ve Audi e-gaz projesiyle, istikrarlı CO2 değerleri azaltılmış mobilite yolunda bir başka kilometre taşını daha belirliyor. Audi e-gaz sadece yenilenebilir kaynaklardan üretiliyor. Elektroliz aracılığıyla hidrojen üretmek için rüzgâr enerjisinden yararlanılıyor ki bu da daha sonra metanlaşma sırasında CO2 ile tepkimeye girerek Audi e-gaz’ı üretiyor. Audi e-gaz sistemi tarafından kullanılan CO2, organik atıklarla çalışan biyometan tesisinin egzoz gazıdır. Bu da tamamen fosil doğal gazına özdeş bir çevreyle uyumlu yakıtın hâlihazırda üretilmekte olduğu demektir; ancak açığa çıkan tek CO2 Audi e-gazının üretimi sırasında bağlanır. Böylece kapalı bir çevrim meydana getirilir.

Yakıtın ana enerji kaynağından yüksek düzeyde verimli araçlara kadar uzanan, etkili CO2 azaltan önlemlerden oluşan bu eksiksiz zincir ile Audi, sürdürülebilirlik ve geleceğin mobilite teknolojilerinin nasıl da heyecan verici olabileceğini ortaya koymaktadır.