Audi e-tron quattro concept > Audi Türkiye
  • stage_exterior_front.jpg
Audi e-tron quattro concept

Bir şovdan çok daha fazlası.

Tamamen elektrikli sürüş sistemine sahip olarak seri üretimi gerçekleştirilen bir Audi - yakında artık bir vizyon olmaktan çıkacak ve yollarda deneyimlenecek. Şimdiden bunu hissedebilirsiniz. Bu projenin tüm katkı sahipleri, Şirket'in Vorsprung durch Technik ilkesine yeni bir özelliğin ekleneceği o anı memnuniyetle bekliyorlar. Audi e-tron quattro concept, 2015 yılında Frankfurt'taki Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (IAA) tanıtılmış olup, lüks sınıfın tam elektrikli spor SUV'una somut bir bakışı temsil etmektedir. Aynı zamanda Audi'nin alternatif sürüş sistemlerine karşı sportif, çağdaş bakışının da somut bir örneğidir.

Sayılarla

0 - 100 km/s hızlanma

4.6

saniye

Maksimum hız

210

km/sa

Performans
(azami)

370

kW

Yarının teknolojisi

Üç elektrik motoru (biri ön, ikisi arka aks için), yeterli gücü ve yüksek performanslı ilk çalışmayı garanti ediyor. Toplam güç çıkışı: 320 kW; takviyede ise geçici olarak 370 kW'yi buluyor. 800 Nm'yi aşkın tork ile Audi e-tron quattro concept, 0'dan 100 km/s'e sadece 4,6 saniyede hızlanıyor ve elektronik olarak sınırlandırılmış 210 km/s'lik azami hız değerine hızla ulaşıyor.

e-tron'un far imzası

Audi e-tron quattro concept belli başlı tüm aydınlatma işlevlerini, otomotiv aydınlatma teknolojisinin yeni adımı olan matrix lazer teknolojisini kullanarak gerçekleştirir. Küçük piksellere bölünen matrix lazer farlarının ışını, yolu, yüksek çözünürlükte ve hassas bir kontrol ile aydınlatabilir. Ön kısmın altında, beş aydınlatma öğesinden oluşan imza niteliğinde çarpıcı bir yeni ışık yer alır. Bu beş aydınlatma ögesinin her biri, LED lambasını, çok düz bir OLED elemanıyla (organik ışık yayan diyot) birleştirir. OLED elemanları homojen şekilde yanabilir, kısılabilir ve farklı aydınlatma senaryoları sergileyebilirler. Audi e-tron quattro concept'te matrix lazer OLED teknolojisinin kullanılması, bir otomobilin ön kısmında yapılan dünya çapında ilk uygulamadır ve otomotiv aydınlatması alanında "Vorsprung durch Technik"i temsil etmektedir.

Aerodinamik tasarım

Audi e-tron quattro concept'in kabini arkaya doğru keskin bir şekilde sivrilerek incelir. Omuz çizgisi, bagaj kapağının üzerinden uzanarak ona yapısını kazandırır. Bu çizgi boyunca park lambalarını birbirine bağlayan ve böylelikle otomobilin genişliğini vurgulayan bir LED ışık kılavuzu devam eder. Öndeki birimlere benzer şekilde park lambaları da iki bölgeli olarak tasarlanmıştır. Üst bölümde park lambası işlevini yerine getiren dokuz adet düz OLED ünite yer alır; altta ise biri diğerinin üstünde olmak üzere üç adet daha yerleştirilmiştir.

Aerodinamik unsurlar

Tamamen elektrikle çalışan bir otomobilde aerodinamik unsurlar kilit önem taşır. Audi e-tron quattro concept'in kat ettiği 500 kilometrenin üzerindeki menzili mümkün kılan bir etken de aracın, aerodinamizm ilkeleri çevresinde yönlendirilmiş yeni tasarımıdır. 0,25 cw'lik son derece düşük sürtünme direnç katsayısıyla spor SUV, rüzgârı yarıp kolayca, sessizce ve oldukça etkin bir şekilde süzülür. 4,88 metre uzunluğu, 1,93 metre genişliği ve 2,91 metre dingil mesafesiyle Audi e-tron quattro concept, Audi Q5 ve Audi Q7 arasında yer alır. Yükseklik itibarıyla iki seri üretim modelinden önemli ölçüde alçaktır; yüksekliği sadece 1,54 metredir. Cam bölümü özellikle alçak olup, tavan çizgisi yine erkenden alçalır ve D sütunları bunlara uygun şekilde düzdür – aracın yapısı, belirgin coupé- benzeri özellikler sergiler.