1300x551_0044_ATT_D_141018.jpg

Audi sanal kokpit.
Yoğunlaşmış. Odaklanmış.

Olağanüstü net bir düzenlemeye sahip. Audi sanal kokpit, tamamen sürücü odaklı tam dijital bir gösterge grubudur. Tüm bilgiler, yüksek çözünürlüklü, yüksek kontrastlı grafiklerin yer aldığı 12,3 inç bir TFT ekranda görüntülenir. Parlak bir tasarıma, kıyas kabul etmez bir yaratıcılığa sahiptir.

Audi sanal kokpit, merkezî MMI monitörü ile geleneksel gösterge grubunu benzersiz bi 12,3 inç TFT ekranla birleştiriyor. Tüm işlevler ve servisler, üç boyut hissi veren ve ayrıntılı efektleri içeren mükemmel grafikler kullanılarak görselleştirilir. Sürücü, iki görüntü seçeneğine sahiptir: Klasik görüntü ve "bilgi-eğlence" modu.

Görüntüleme düzeni, seçilen görünüme bağlı olarak değişir. Klasik forma, hız sayacı ve devir saati biçiminde yuvarlak kadranlar hakimken, navigasyon, telefon, Audi connect ve medya gibi ek işlevler ise "bilgi-eğlence" modunda daha fazla öne çıkar. Dış sıcaklık, saat, kilometre göstergelerinin yanı sıra uyarı ve bildirim simgeleri her iki modda kokpitin alt kenarında sabit konumda görüntülenir.

Audi sanal kokpitin görüntüleme modları

Sezgisel kumanda yapısı
256x144_TTR140047_large.jpg
Deri kaplı, çok fonksiyonlu spor direksiyonun üzerindeki "View (görüntüle)” butonu sürücünün iki arayüz arasında geçiş yapmasını sağlar. “Bilgi-eğlence” modunda, navigasyon haritasını veya telefon, radyo ve audio işlevlerinden çeşitli listeleri göstermek için bolca yer sunan merkezî bir pencere görüntüye hâkim olur. Küçük, yuvarlak kadranlar şeklinde görünen devir saati ve hız sayacı solda ve sağda bu pencereye eşlik eder.
Sürücüye odaklı
256x144_TTR140053_large.jpg
Klasik görünüm seçildiğinde merkezî pencere küçülür; siyah kadranlar, kırmızı ibreler ve beyaz rakamların yer aldığı günümüzün analog göstergeleriyle hemen hemen aynı boyutta gibi görünür. LCD ekran ön panelde öne çıkan bir konuma sahiptir. Sürücü için ideal izleme yüksekliğindedir.

Bildiğimiz çalışma modlarının yanında MMI kontrol paneli de artık dünya tüketici elektroniğini örnek alır. Çevirmeli, basmalı düğme, kumandanın "temel taşı" olmayı sürdürüyor fakat çalıştırma düzeyleri ve adımlarının karmaşıklığı büyük ölçüde azaltılmış durumda. Bunun nedeni de yeni MMI bileşenlerinin hiç olmadığı kadar kompakt ve güçlü olmasıdır. Bu durum, doğal konuşma komutları kullanılark çalıştırmaya doğru önemli bir adım atmış olan sesli kumandadan açıkça belli olmaktadır.

00:00 | 00:00

Hızlı, güvenli ve tamamen dijital

İçeriğin hızlı ve güvenilir şekilde görselleştirilmesini sağlamak amacıyla Audi, Nvidia Tegra 3 serisinden Tegra 30 dört çekirdekli çip ile çalışan ilk otomobil üreticisidir. Grafik işlemci saniyede 60 kare üreterek hız sayacı ve devir saatinin ibrelerinin tam bir hassasiyetle görüntülenmesini garanti eder. Audi sanal kokpit, sürücü destek sistemi grafiklerinden arka görüş kamerasından gelen görüntülerin dinamik araç animasyonları şeklinde verilmesine kadar tüm farklı tarzdaki bilgileri gösterebilmektedir.

Öneriler

1eaf467e-8813-4e2b-b398-242f72f82584.jpg
MMI® Navigasyon plus