1300x551_0008_ATT_151005.jpg

quattro® sürekli dört tekerlekten çekiş

quattro® sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi TT Coupé ve TTS Coupé için tamamen yeniden geliştirildi. Elektrohidrolik çoklu plaka kavramanın yardımıyla tahrik kuvveti ön ve arka tekerlekler arasında ideal etki sağlayacak ekilde dağıtılırken bir yandan da sürüş durumu, yol koşulları ve sürücü tipine göre yönlendirme yapılır. Sürüş zevki ve güvenlik yeni doruklara taşınır.

Daha fazla gücün arka tekerleklere yönlendirilmesiyle sportif bir sürüş tarzı elde edilir ki bu da özellikle virajlarda üstün yol tutuş demektir. Güvenli, kontrollü sapmalar, düşük tutunma yüzeyli yollarda uygulanabilir.

Sürekli dört tekerlekten çekiş ilk defa Audi drive select sürüş seçimi dinamikleri kontrol sistemiyle birleştirildi. Bu da sürücüye beş sürüş modu arasından seçim yapma olanağı veriyor: Comfort, auto, dynamic, efficiency, individual (Konfor, oto, dinamik, verimli, bireysel). Audi drive select, Audi magnetic ride (TTS Coupé'de standart) ve 6 ileri S tronic şanzıman gibi bir dizi opsiyonel teknik özellikle donatılmıştır.

Kontrol ünitesi, her zaman için sürüş karakteristikleri ve yolun durumuna son derece dikkat eder. Seçilen sürüş moduna bağlı olarak TT Coupé ve TTS Coupé, konforlu, dengeli veya belirgin ölçüde sert bir sürüş sunar. Motor dinamik modda gücünü serbest bırakır. Aracın yola yapışmasını sağlamak için yüksek hızla viraj alırken tek tek tekerlekler desteklenir; yuvarlanma hareketleri büyük ölçüde bastırılır ve direksiyon tepkisi daha da kendiliğinden (spontane) bir özelliğe kavuşur.

Dört tekerlekten çekiş, 2.0 TFSI motorlu TT Coupé'de opsiyonel, TTS Coupé'de ise standart donanım olarak sunulur.

Yakıt tüketimi ve emisyon değerleri

Audi TT Coupé:
Ortalama yakıt tüketimi: 6,4‑4,2 lt/100 km
Ortalama CO2 emisyonları: 149‑110 gr/km

Audi TTS Coupé:
Ortalama yakıt tüketimi: 7,3‑7,1 lt/100 km
Ortalama CO2 emisyonları: 169‑164 gr/km