missing translation: fa.article-intro.reading-time – Metin: AUDI AG – Fotoğraf: Ole Westermann – 05/19/2023
Audi activesphere concept, Audi coupé modellerinde standart olan arka yapısı ve düz kabini ile şık bir Sportback gövde stiline sahiptir. Büyük 22 inç tekerlekleri, dikkat çekici yerden yüksekliği ve dinamik tavan kemeri, aracı tanımlayan ekstra spor özelliklerdir.
Audi activesphere concept, Audi coupé modellerinde standart olan arka yapısı ve düz kabini ile şık bir Sportback gövde stiline sahiptir. Büyük 22 inç tekerlekleri, dikkat çekici yerden yüksekliği ve dinamik tavan kemeri, aracı tanımlayan ekstra spor özelliklerdir.
Audi, üç konsept aracı Audi skysphere concept (roadster), Audi grandsphere concept (salon) ve Audi urbansphere concept’ten (uzay konsepti) sonra, dördüncü elektrikli Sphere concept olan, Audi’nin mobilitenin geleceğiyle ilgili düşüncelerini temsil eden ve bu kez aktif bir yaşam tarzı için özel olarak üretilen Audi activesphere concept’i sunar.
Tıpkı diğer Sphere conceptler gibi Audi activesphere concept 'de sürücülere direksiyon simidini ve pedalları kullanarak aracı aktif bir şekilde sürme seçeneğini sunarken, aynı zamanda uygun arazilerde otomatik sürüş seçeneğini de sağlar.
Audi activesphere concept büyük ölçüde aracın içi ve dışı arasında bir bağlantı oluşturan, cömertçe tasarlanmış cam yüzeylerle karakterize edilir. Örneğin, konseptin coupé tavanının camdan yapılmış olmasının yanında, Audi’nin özel tekli şasisi de ilk kez tamamen şeffaf olacak şekilde üretilmiştir. Ayrıca kapıların alt bölümlerindeki gömme cam yüzeyler, özellikle off-road sürüşler için benzersiz manzaralar sunarken, dış dünya ile arabanın içi arasındaki bariyerleri ortadan kaldırır.
¹Belirtilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
²Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Cam yüzeyler, aracın gövdesinin önemli bir parçasını oluşturarak dış dünya ile arabanın içi arasındaki bariyerleri ortadan kaldırır.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Cam yüzeyler, aracın gövdesinin önemli bir parçasını oluşturarak dış dünya ile arabanın içi arasındaki bariyerleri ortadan kaldırır.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Audi activesphere concept’in özel tekli şasisi de şeffaftır.
¹Belirtilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
Şeffaf tekli şasi yolcuların aracın önündeki yolu hiçbir engel olmadan görmesini sağlar.
Audi activesphere concept’in özel tekli şasisi de şeffaftır.
¹Belirtilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
Şeffaf tekli şasi yolcuların aracın önündeki yolu hiçbir engel olmadan görmesini sağlar.
Şık ve lüks coupé modelin arka bölümü ile sürücülerin aktif yaşam tarzı göz önünde bulundurulur. Sportback arka yapı açık bir dorseye dönüştürülebilir. Bunun için şeffaf arka cam, Audi activesphere concept’in tavanına neredeyse sıfır olacak şekilde kaydırılarak arka yapının altta bulunan dikey bölümü yatay biçimde katlanarak bisiklet (araçta bisiklet taşıyıcıları mevcuttur), sörf tahtası veya diğer spor ekipmanlarını taşımak için kullanılan bir pikap dorsesine dönüşür.
Pikap konfigürasyonunda aracın iç bölümü, arka koltukların arkasında bulunan bir cam panel ile kapatılarak rüzgara ve hava koşullarına karşı koruma sağlanır. Aracın içinde bulunan dört geniş koltuk elbette ki bu dönüşümden etkilenmez.
Aracınız gömme bir kayak taşıyıcı ile donatıldığından, bu dönüşümde veya kayak ekipmanlarınız taşınırken Sportback siluetinin şık ve spor görünümü korunur. Tavanın merkezine entegre ve sıfır olması pratikte bu aksamı görünmez hale getirir. Kayak ekipmanlarının araca kolayca yüklenmesini sağlamak için, arka alanın alt bölümüne alındıktan sonra yeniden tavanın üstüne kaldırılabilir.
¹Belirtilen veya gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
Sportback yeniden aktif arka yapıya dönüştürüldüğünde, dağ bisikletlerinizi taşımanıza imkan sağlayan bisiklet taşıyıcıları görünür hale gelir.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
Sportback yeniden aktif arka yapıya dönüştürüldüğünde, dağ bisikletlerinizi taşımanıza imkan sağlayan bisiklet taşıyıcıları görünür hale gelir.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
2,97 metrelik cömert bir aks mesafesine sahiptir ve aracın içinde yolculara geniş bir bacak mesafesi sağlar.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
2,97 metrelik cömert bir aks mesafesine sahiptir ve aracın içinde yolculara geniş bir bacak mesafesi sağlar.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Audi activesphere concept off-road moduna getirildiğinde aracın 208 milimetrelik yerden yüksekliği 40 milimetre artar. Ayrıca aracın ön, arka ve yan bölümlerinde kapıların altında bulunan metal kaplamalı karakteristik dikey saplamalar yükseltilerek aracın off-road kullanımı tasarımsal olarak da sunulmuş olur.
Elbette ki Audi activesphere concept off-road’a uygunluğunu, yalnızca tasarımıyla sergilemez, araç aynı zamanda elektronik kontrollü Audi quattro dört çeker sistemine sahiptir. Ön ve arka akslarda bulunan birer elektrik motoru toplamda 325 kW’lık çıkış ve 720 Newton metrelik tork sağlar; bu güç ve tork değerleri, tıpkı diğer elektrikli araçlarda olduğu gibi, sürüşün ilk saniyesinden itibaren kullanılabilir.
İki elektrik motoru, iki aks arasında bulunan ve yaklaşık 100 kWh enerji sağlayan çekme bataryasından beslenir. Audi activesphere concept’in 800-voltluk şarj teknolojisine sahip olan bataryası, 270 kW’lık bir çıkış ile hızlı şarj noktalarında şarj edilebilir.
Audi activesphere concept’in tekerlekleri quattro performansını da vurgular: kara yolu kullanımında verimli bir aerodinamik yapı sağlamak üzere kapatılan hareketli bölümler off-road kullanımında havalandırma sağlamak üzere açılır.
¹Belirtilen veya gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
Off-road modunda, aracın ön, arka ve yan bölümlerinde kapıların altında bulunan metal kaplamalı dikey saplamalar yükseltilir. Bu sayede aracın yerden yüksekliği 40 milimetre kadar artar.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
Kontroller ve içerikler bağlamsal olarak karma gerçeklik gözlüklerinde gösterilir. Sistem ilgili alanı algılayarak hedeflenen işlevi etkinleştirir.
*Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen artırılmış gerçeklik gözlükleri de ticari olarak satılmamaktadır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları ile artırılmış gerçeklik gözlükleri, şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Off-road modunda, aracın ön, arka ve yan bölümlerinde kapıların altında bulunan metal kaplamalı dikey saplamalar yükseltilir. Bu sayede aracın yerden yüksekliği 40 milimetre kadar artar.
Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
Kontroller ve içerikler bağlamsal olarak karma gerçeklik gözlüklerinde gösterilir. Sistem ilgili alanı algılayarak hedeflenen işlevi etkinleştirir.
*Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen artırılmış gerçeklik gözlükleri de ticari olarak satılmamaktadır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları ile artırılmış gerçeklik gözlükleri, şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Kullanıcılar karma gerçeklik gözlükleriyle sanal kontrollere ve içeriklere erişebilir ve bunlarla etkileşime girebilir. Bu kontroller ve içerikler bağlamsal olarak ve gözlüklerde ihtiyaç duyulan şekilde gösterilir – kullanıcılar ilgili kullanıcı arayüzü öğelerine gözleriyle odaklandığında sistem ilgili öğeleri algılayarak hedeflenen işlevleri etkinleştirir. Arayüzde bulunan farklı detay seviyeleri, daha karmaşık işlevlerde bile sezgisel bir kullanım sağlar. Konumsal ve mimik tabanlı etkileşim sistemi kullanıcılara uyum sağlayarak araca ve dijital içeriklere gerçek zamanlı olarak reaksiyon verir.
Bu yenilikçi teknolojinin sunduğu imkanlar oldukça geniştir. Örneğin off-road modunda topoğrafyanın yüksek çözünürlüklü 3 boyutlu grafikleri, gerçek manzaranın görüş alanına, navigasyon talimatlarına ve varış noktasındaki alanla ilgili bilgilere yansıtılabilir. Bu gözlükler, bisiklet yollarında veya kayak ve snowboard alanlarında güzergah yardımı gibi işlevler ile, aracın dışındaki spor aktivitelerinde bile kullanılabilir ve sıra dışı, aktif bir yaşam tarzı için ilham verici deneyimler sağlar.
*Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır.
*Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen artırılmış gerçeklik gözlükleri de ticari olarak satılmamaktadır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları ve artırılmış gerçeklik gözlükleri, şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Audi activesphere concept, tavanın merkezine entegre ve sıfır olan gömme kayak taşıyıcısı ile kayak ekipmanlarınızı taşımanızı sağlar.
*Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen artırılmış gerçeklik gözlükleri de ticari olarak satılmamaktadır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları ve artırılmış gerçeklik gözlükleri, şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.
Audi activesphere concept, tavanın merkezine entegre ve sıfır olan gömme kayak taşıyıcısı ile kayak ekipmanlarınızı taşımanızı sağlar.
*Gösterilen araç seri üretimi olmayan konsept bir araçtır. Gösterilen artırılmış gerçeklik gözlükleri de ticari olarak satılmamaktadır. Gösterilen otomatikleştirilmiş sürüş fonksiyonları ve artırılmış gerçeklik gözlükleri, şu anda geliştirilmekte olan teknolojilerdir, üretim modelleri için mevcut değildirler ve yalnızca sistem sınırları içerisinde çalışırlar. Gösterilen teknik sistemlerin ve fonksiyonların tüm muhtemel kullanımları, yalnızca, muhtemel bir konsepti temsil etmektedir ve ilgili ülkedeki ilgili yasal yönetmeliklere bağlıdır.