e-tahrik ile geleceğe

Audi kendi dönüşümünü hızlandırıyor ve net hedefler belirliyor: 2026 yılından itibaren sadece tamamen elektrikli modeller geliştirilecek ve 2033 yılında içten yanmalı motorların üretimi durdurulacak. Elektrikli gelecek hakkında bilgi sahibi olabilmeniz için elektrikli otomobillerle ilgili ilginç bilgileri burada sizin için özetledik. Tamamen elektrikli sürüşe sahip Audi e-tron modellerini tanıyın.

Elektrikli otomobil nedir?

Elektrikli otomobilin e-otomobil, elektrikli araç, tamamen/elektrikli veya tamamen elektrikli otomobil gibi birçok adı vardır. Audi'de, tamamen elektrikli tahrikli tüm yeni otomobil modellerinde e-tron tanımlamasını bulacaksınız. İngilizcede tamamen elektrikli araçlar "Battery Electric Vehicle" terimi altında toplanmıştır - BEV olarak kısaltılmıştır. Elektrikli otomobilin bataryası, şarj istasyonları veya bir duvar kutusu gibi harici kaynaklarla şarj edilebildiği gibi, sürüş sırasında enerji geri kazanımı (reküperasyon) yoluyla da şarj edilebilir.

Enerji geri kazanımı

Kat edilen mesafeye ve frenleme işlemlerine bağlı olarak jeneratör, hızlanma ve frenleme aşamalarında kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür. Geri kazanılan elektrik enerjisi aküye beslenir. Geri kazanım süreci Audi sanal kokpitinizin ekranında gösterilir.

 

Batarya sistemi

 

Lityum-iyon batarya elektrikli otomobilin en önemli parçasıdır. Bu nedenle Audi, yüksek voltajlı bataryaların geliştirilmesini genişletiyor ve bu amaçla Neckarsulm konumuna odaklanıyor."Elektrikli bir otomobilin en büyük bileşeni olan batarya sistemini artık yapısal bileşenlerden ayırmak istemiyoruz. Bu nedenle komple bir araç perspektifi için ekibe katılmayı destekliyoruz. Neckarsulm tesisinde, gövde ve YV depolama geliştirme çalışmalarını kısa bir mesafede bir araya getiriyor ve böylece sinerjiden yararlanıyoruz. Bu şekilde hafif yapıya bir köprü kuruyor ve Audi otomobillerinin verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için bir simbiyoz yaratıyoruz."

 

Neckarsulm Teknik Geliştirme Müdürü Stephan Reil'in açıklaması

Bataryalar için hızlı kontrol

Elektrikli otomobil artık işlevsel değil, peki bataryaya ne olacak? Volkswagen Group Components, 2021 yılının başından bu yana Salzgitter'de batarya geri dönüşümü için bir pilot tesis işletiyor. BattMAN ReLife analiz yazılımı yardımıyla bir batarya, bataryanın durumuna bağlı olarak nasıl devam edileceğine karar verilmeden önce birkaç dakika boyunca hızlı bir kontrolden geçiriliyor.

Sıkça sorulan sorular

<p>e-tron tanımı Audi'nin tamamen elektrikli modellerini ifade eder. Bazı durumlarda bu tanımlamayı aracın dışında veya içinde bulabilirsiniz.</p>

<div class="nm-expandable__click-area">&nbsp;</div> <div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Belirli Audi elektrikli modellerinin satın alınması teşvik edilir. Bu, yeni ve ikinci el otomobiller için geçerlidir.</div> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text"><br>Şirket araçları olarak Audi elektrikli modelleri tercihli vergilendirmeye tabi tutulabilir.</div> </div> </div>

<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Belirtilen tüketim ve emisyon değerleri, yasal olarak öngörülen ölçüm prosedürlerine uygun olarak belirlenmiştir. WLTP test döngüsü 1 Ocak 2022 tarihinde NEDC test döngüsünün yerini tamamen almıştır, yani bu tarihten sonra yeni tip onayı alan araçlar için NEDC değerleri mevcut değildir.<br>Bilgiler münferit bir araca atıfta bulunmaz ve teklifin bir parçası değildir, yalnızca farklı araç tipleri arasında karşılaştırma yapmak amacıyla tasarlanmıştır. İlave donanım ve aksesuarlar (ilave parçalar, lastik biçimi vb.) ağırlık, yuvarlanma direnci ve aerodinamik gibi ilgili araç parametrelerini değiştirebilir ve hava ve trafik koşulları ile bireysel sürüş davranışına ek olarak bir aracın yakıt tüketimi, güç tüketimi, CO₂ emisyonları ve sürüş performansı değerlerini etkileyebilir.<br>Daha gerçekçi test koşulları nedeniyle, WLTP'ye göre ölçülen yakıt tüketimi ve CO₂ emisyonu değerleri birçok durumda NEDC'ye göre ölçülenlerden daha yüksektir. Bu durum, 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren araç vergilendirmesinde ilgili değişikliklere yol açabilir. WLTP ve NEDC arasındaki farklar hakkında daha fazla bilgiyi www.audi.de/wltp adresinde bulabilirsiniz.<br><br>Yeni binek araçların resmi yakıt tüketimi ve resmi spesifik CO₂ emisyonları hakkında daha fazla bilgiyi, tüm satış noktalarında ve DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern adresinde veya www.dat.de adresinden ücretsiz olarak temin edilebilen ""Yeni binek araçların yakıt tüketimi, CO₂ emisyonları ve güç tüketimi kılavuzunda"" bulabilirsiniz.</div> </div> </div>

<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Burada Audi müşteri hizmetleri tarafından toplanan elektrik konusundaki tüm sıkça sorulan soruları ve cevapları bulacaksınız.</div> <a class=" audi-link-m audi-link-m--arrow nm-content-paragraph__link " href="https://www.audi.com.tr/tr/web/tr/elektromobilite/sss.html"><span class="audi-link-m__text">SSS bölümüne git</span>&nbsp;</a></div> </div>