Bir aracın gerçek gündelik tüketimi, gelecekte daha iyi tahmin edilecek. WLTP, daha çok sentetik bir laboratuvar testi niteliğinde olan ve öncelikle farklı araçların karşılaştırılmasına yarayan önceki NEDC standardına göre günlük gerçekliğe daha yakın bir sürüş profilini değerlendirmektedir. NEDC ile tüketim seviyeleri soyut laboratuvar koşulları altında ölçülürken, WLTP ise aracın fiilî tüketimine yönelik daha tam ve doğru bir öngörü sağlayacaktır. WLTP, daha gerçekçi bir sürüş tarzını simüle ettiğini, dolayısıyla da çok daha gerçekçi sonuçlar elde ettiğini iddia etmektedir.
WLTP

WLTP
Gerçek tüketime daha yakın: WLTP, NEDC'nin yerini alıyor.
NEDC vs. WLTP
Profil karşılaştırması
NEDC
- Test odasındaki sıcaklık 20-30°C idi.
- Mesafe yaklaşık 11 km idi.
- Çevrim, 20 dakika kadar sürüyordu.
- Çevrim, iki aşamadan oluşuyordu.
- Yakl. 13 dakika simüle şehir sürüşü
- Yakl. 7 dakika arazi sürüşü
- Ortalama hız 33 km/s civarında.
- Araç, sürenin %25'inde hareket etmemekteydi.
- Test edilen en yüksek hız 120 km/saatti.
- Manuel şanzımanlı modellerde viteslerin değiştirildiği noktalar tam olarak belirlenmişti.
- Özel donanım ve klima hesaba katılmamaktaydı.
</td> </tr> </tbody> </table>
WLTP
- Test odasındaki sıcaklık 23°C'dir.
- Mesafe yaklaşık 23 km'dir.
- Çevrim, 30 dakika kadar sürer.
- Dört aşamadan oluşuyor. (Düşük, orta, yüksek, çok yüksek).
- Ortalama hız 47 km/s civarındadır.
- Araç, sürenin %13'ünde hareket etmemekteydi.
- Test edilen en yüksek hız 130 km/s'in üstündeydi.
- Vites değişim noktaları her bir araç için önceden ve tek tek hesaplanmaktadır.
- Değerlendirmeye, araç ağırlığı ve ek donanım dâhildir.
</td> </tr> </tbody> </table>