WLTP

WLTP

Gerçek tüketime daha yakın: WLTP, NEDC'nin yerini alıyor.

1 Eylül 2017'den itibaren pazara giren yeni otomobillerle ilgili yakıt tüketimi değerleri, WLTP adı verilen yeni bir prosedür kullanılarak belirlenecek. 1 Eylül 2018 tarihinden itibaren ise tüm yeni araç tescillerinde WLTP talep edilecek. WLTP, Dünya Çapında Uyumlu Hafif Ticari Taşıtlar Test Prosedürü'nü (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) temsil eder ve araçların yakıt tüketimini ve egzoz emisyonlarını tespit etmek için kullanılır. Bunun, sizin ve Audi'niz için ne anlam ifade ettiğini buradan öğrenin.

WLTP nedir?

Müşteriler, otomobil satın alırken veya seçerken yakıt tüketimine ve emisyon seviyelerine gittikçe daha fazla güveniyor. Bu değerlerin yeni test yöntemi ile nasıl belirleneceği hakkında bilgi alın.

WLTP için geçerli sebepler

WLTP, gelecekte dünya genelinde toplanan gerçek dünya verilerine dayanarak daha gerçekçi yakıt tüketimi sağlayacak. Yeni test prosedürünün girişiyle birlikte değişenleri öğrenin.

NEDC ve WLTP

2017 sonbaharından itibaren, otomobiller için NEDC laboratuar testi WLTP ile değiştirilecek. Prosedürlerin uygulamadaki farklılığını tam olarak öğrenmek için burayı inceleyin.

NEDC vs. WLTP

 

Profil karşılaştırması

NEDC

Standartlaştırılmış NEDC sürüş çevrimi, tüm binek otomobiller ve hafif ticari araçlar için geçerlidir. Avrupa Birliği tarafından 1992 yılında yakıt tüketimini ve araca özgü emisyonları ölçmek ve karşılaştırılabilir değerler sunmak amacıyla sunulmuştu. NEDC'nin ardındaki varsayımları burada kısaca inceleyebilirsiniz.

NEDC

  • Test odasındaki sıcaklık 20-30°C idi.
  • Mesafe yaklaşık 11 km idi.
  • Çevrim, 20 dakika kadar sürüyordu.
  • Çevrim, iki aşamadan oluşuyordu.

      - Yakl. 13 dakika simüle şehir sürüşü 

      - Yakl. 7 dakika arazi sürüşü 

  • Ortalama hız 33 km/s civarında.
  • Araç, sürenin %25'inde hareket etmemekteydi.
  • Test edilen en yüksek hız 120 km/saatti.
  • Manuel şanzımanlı modellerde viteslerin değiştirildiği noktalar tam olarak belirlenmişti.
  • Özel donanım ve klima hesaba katılmamaktaydı.

</td> </tr> </tbody> </table>

WLTP

  • Test odasındaki sıcaklık 23°C'dir.
  • Mesafe yaklaşık 23 km'dir.
  • Çevrim, 30 dakika kadar sürer.
  • Dört aşamadan oluşuyor. (Düşük, orta, yüksek, çok yüksek).
  • Ortalama hız 47 km/s civarındadır.
  • Araç, sürenin %13'ünde hareket etmemekteydi.
  • Test edilen en yüksek hız 130 km/s'in üstündeydi.
  • Vites değişim noktaları her bir araç için önceden ve tek tek hesaplanmaktadır.
  • Değerlendirmeye, araç ağırlığı ve ek donanım dâhildir.

</td> </tr> </tbody> </table>

Yeni prosedürün amaçları

WLTP, yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarını belirlemeyle ilgili test parametrelerini yeniden tanımlıyor. Avantajlara bir bakış:

Şeffaflık.

Bir aracın gerçek gündelik tüketimi, gelecekte daha iyi tahmin edilecek. WLTP, daha çok sentetik bir laboratuvar testi niteliğinde olan ve öncelikle farklı araçların karşılaştırılmasına yarayan önceki NEDC standardına göre günlük gerçekliğe daha yakın bir sürüş profilini değerlendirmektedir. NEDC ile tüketim seviyeleri soyut laboratuvar koşulları altında ölçülürken, WLTP ise aracın fiilî tüketimine yönelik daha tam ve doğru bir öngörü sağlayacaktır. WLTP, daha gerçekçi bir sürüş tarzını simüle ettiğini, dolayısıyla da çok daha gerçekçi sonuçlar elde ettiğini iddia etmektedir.

Standartlar.

WLTP'nin temel amaçlarından biri, benzinli, dizel, CNG ve hatta elektrikli olmak üzere farklı motor tiplerinin egzoz emisyonlarını ve enerji tüketimlerini ölçmede kullanılan genel bir prosedür sunmaktır. WLTP çevrimi doğru takip edildiği takdirde aynı türden bir araç, dünyanın neresinde ve ne zaman olursa olsun aynı test sonucunu vermelidir. Bu gerekli karşılaştırılabilirlik, laboratuvar testini kaçınılmaz kılar. Yakıt tüketimi ve emisyonlar, dinamik sürüş profili kapsamında şasi dinamometresinde güvenilir ve temsilî bir şekilde belirlenir.

Sorular ve Cevaplar