<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">AC (Alternating Current) kısaltması alternatif akım, DC (Direct Current) kısaltması ise doğru akım anlamına gelmektedir. Elektrikli araçları şarj etmek için hem alternatif akım hem de doğru akım kullanılabilir. Yüksek voltajlı bataryada sadece doğru akım depolanabildiğinden, alternatif akımın önce doğru akıma dönüştürülmesi gerekir. Bu nedenle, e-araçlar alternatif akımı (örneğin Schuko soketi aracılığıyla) doğru akıma dönüştüren AC/DC dönüştürücüye ihtiyaç duyar.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Yüksek voltajlı bataryaya sahip Audi araçları (BEV* ve PHEV**) evde şarj edilebilir. Bir araç bağlantı kablosu ve iki şebeke bağlantı kablosu (biri ev tipi fişli ve diğeri endüstriyel fişli) içeren bir kontrol ünitesinden oluşan şarj donanımına sahiptirler.<br>Kompakt şarj sistemi 11 kW'a kadar şarj gücü sağlar. Kullanıcı, kontrol ünitesinde yüzde 50 ve yüzde 100 şarj gücü arasında manuel olarak geçiş yapabilir. Bu, evde mevcut başka elektrikli cihazlar kullanılıyorsa ve bir elektrik kesintisi önlenecekse faydalı olabilir. Uzun şarj süreleri nedeniyle, bir elektrikçi sürekli yüklenme için ev tesisatını kontrol etmelidir. Audi partneri, evin elektrik sisteminin bireysel ve profesyonel olarak kontrol edilmesi için bir elektrikçi ayarlamaktan mutluluk duyacaktır.<br><br>*BEV = (kısaltma: bataryalı elektrikli araç) = içten yanmalı motoru olmayan saf elektrikli araç.<br><br>**PHEV = (kısaltma: plug-in hybrid electric vehicle) = içten yanmalı motorlu ve ilave elektrikli tahrikli araç. Araç tamamen elektrikle, sadece içten yanmalı motorla ve her iki tahrikle birlikte çalıştırılabilir. Yüksek voltajlı batarya sürüş esnasında şarj edilebilir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">E-tron şarj sistemi connect, çevrimiçi bilgileri evdeki ağ alt yapısıyla entegre ederek elektrik kesintilerini önleme avantajına sahiptir.<br><br>Ancak e-tron şarj sistemi uyumlu bir üçüncü taraf ev enerji yönetim sistemi veya bir akım sensörü gerektirir ve şarj maliyetlerini azaltabilir (enerji maliyetleri düşük olduğunda, örneğin geceleri şarj etme).<br><br>Ayrıca e-tron şarj sistemi connect, kendi ürettiği fotovoltaik gücün kullanımını optimize etme ve şarj edilen enerjiyi belgeleme seçeneği de sunar. (Burada da üçüncü taraf bir tedarikçiden uyumlu bir ev enerji yönetim sistemi ve mevcut bir fotovoltaik sistem gereklidir).<br><br>ÖNEMLİ: Akıllı şarj fonksiyonları sadece bağlantılı bir şarj sistemi ve ILF özellikli bir araç ile birlikte gerçekleştirilebilir! Güncel olarak bunlar, şunlardır:<br>- Audi e-tron 48/20 üretim haftası itibarıyla veya daha yüksek<br>- Audi e-tron GT (sadece ILF light)*<br><br>*ILF = Akıllı şarj fonksiyonu</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Audi, ev için şarj donanımını kurmadan önce isteğe bağlı bir Home Check (ev kontrolü) yapılmasını önerir. Bu ev kontrolünde, profesyonel bir elektrikçi müşterinin evindeki ağ alt yapısını kontrol eder ve en uygun ev şarj donanımını önerir. Audi'nin öncelikli hedefi, müşterilerimize sorunsuz ve güvenilir bir şarj deneyimi sunmaktır. Şebeke bağlantısı sınırlı olan evler için AUDI AG, daha sonraki bir tarihte, uyumlu bir ev enerji yönetim sistemi ile birlikte, aynı anda başka tüketiciler kullanılıyorsa şarj gücünü otomatik olarak azaltan isteğe bağlı e-tron şarj sistemi bağlantısını sunacaktır. Böylece elektrik kesintileri kalıcı olarak önlenir.<br><br>ÖNEMLİ: Akıllı şarj fonksiyonları sadece bağlantılı bir şarj sistemi ve ILF özellikli bir araç ile birlikte gerçekleştirilebilir! Güncel olarak bunlar, şunlardır:<br>- Audi e-tron 48/20 üretim haftası itibarıyla veya daha yüksek<br>- Audi e-tron GT (sadece ILF light)*<br><br>*ILF = Akıllı şarj fonksiyonu</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Audi'nin standart veya opsiyonel şarj aksesuarlarını bir Audi araç ile birlikte kullanmanızı tavsiye ederiz. Bunlar Audi BEV* modeliniz için özel olarak geliştirilmiş ve teknik olarak optimize edilmiştir.<br><br>*BEV = (kısaltma: bataryalı elektrikli araç) = içten yanmalı motoru olmayan saf elektrikli araç.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Bir benzin istasyonunda birden fazla pompa olabilir ve her pompada aynı anda birden fazla pompa tabancası bulunabilir. Bir şarj istasyonunda da durum benzerdir. Burada birçok şarj istasyonu ve bunlarda şarj noktaları olabilir. Bir ülkedeki şarj ağı söz konusu olduğunda, şarj istasyonlarının sayısı bu nedenle önemlidir. Buna karşın şarj noktaları, aynı anda kaç aracın şarj edilebileceğini gösterir. Elektromobilite için, şarj ağının ne kadar yoğun olduğu ve şarj istasyonları arasındaki bireysel mesafeler önemlidir.<br>Müşteri, e-tron şarj hizmeti ağına erişim sayesinde Avrupa çapında kapsamlı bir şarj istasyonu yelpazesine sahip olur.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Burada belirtilen hususlara ek olarak, ilgili tüm bilgi ve notları aracınızın el kitabında "Yüksek voltajlı batarya - Şarj - Şarjı başlat" menüsü altında bulabilirsiniz.<br><br>1. Aracın kilidinin açılmış olması gerekir.<br><br>2. Şarj kapağını açmak için şarj kapağının üzerindeki tuşa basın. Şarj kapağı sürücü tarafındaki ön çamurlukta bulunur (isteğe bağlı AC* şarj soketi, donanıma bağlı olarak yolcu tarafında da bulunur).<br><br>3. Gerekirse, araçla birlikte verilen kabloyu kullanın (ön kapağın altındaki saklama bölmesinde bulunur). Ön kapağın açılması sürücü tarafındaki ayak bölmesinde bulunur.<br><br>4. Fişi sıkıca takın ve kilitleme işleminin sonuna kadar basılı tutun (LED beyaz renkte yanıp söner).<br><br>5. Şarj noktasını etkinleştirin/ödeyin (RFID** kartını şarj noktasının okuyucusunda tutun veya myAudi uygulaması aracılığıyla şarj işlemini başlatın) ve şarj noktasındaki talimatları izleyin (zorluk durumunda, lütfen şarj noktasındaki talimatları/telefon numarasını dikkate alın).<br>Not: Sadece ilgili sağlayıcı tarafından onaylanan veya kabul edilen şarj kartlarını (örn. e-tron şarj hizmetinden) kullanın. Gerekirse diğer sağlayıcıları veya kredi kartı kullanın<br><br>6. Şarj LED'ini gözlemleyin (yeşil renkte yanıp sönme = araç şarj oluyor). Gösterge, şarj soketinin yanında bir etiket olarak bulunur.<br><br>7. Kapı açılır açılmaz şarj enerjisi ve tahmini şarj süresi kombine göstergede görüntülenir: Ayrıca myAudi uygulamasında da bulunabilir.<br><br>Şarjı sonlandırmak:<br><br>8. Aracın kilidini açın<br><br>9. Şarj kapağındaki tuşa basarak araçtaki şarj işlemini sonlandırın. Gerekirse, RFID** kartını tekrar durdurarak kolondaki şarj işlemini onaylayın - sütundaki talimatları izleyin.<br><br>10. Şarj fişini çekin (kilidin açılması kapağın üzerindeki yanan LED ile gösterilir). Gerekirse kilidi açmak için tuşa tekrar basın.<br><br>11. Gerekirse, kabloyu araca geri yerleştirin.<br><br><br>*AC (alternatif akım) = alternatif voltaj<br><br>**RFID kartı (radyo frekansı tanımlama kartı) = radyo frekansı antenine sahip temassız bir çipli kart. Bu teknoloji, şarj istasyonlarında kimlik doğrulaması için kullanılır.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">HPC*, Yüksek güç şarjı anlamına gelir ve elektrikli bir otomobilin hızlı şarj edilmesini sağlar.<br><br>Evde şarj ederken genellikle elde edilen değerler genellikle 22KW'tan azdır. Bunun üzerindeki değerler, yani 50KW ve daha fazlası, hızlı şarj olarak adlandırılır. Her elektrikli araç bu kadar yüksek şarj akımlarını desteklemez. Elektrikli mobiliteyi daha cazip hale getirmek için 350KW'a kadar şarj kolonları bugün zaten mevcut. HPC şarjı çoğunlukla otoyollar boyunca bulunur, böylece kısa şarj süreleri ve sonuç olarak daha kısa duraklamalar sağlar. Bu da seyahat süresini önemli ölçüde kısaltır.<br><br>HPC şarjı genellikle %20 ile %80 SOC** şarj seviyesi arasında kullanılır, çünkü %80 - %100 arası şarj işlemi ortalamadan daha uzun sürer.<br><br>*HPC şarjı (yüksek güç) = 100 kW'tan itibaren şarj gücü<br><br>**SOC (şarj durumu) = yüksek voltajlı bir bataryanın yüzde olarak şarj durumu.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">myAudi uygulamasındaki ve araç navigasyonundaki şarj istasyonlarına ilişkin bilgiler günlük olarak güncellenir. Şarj istasyonlarındaki kullanılabilirlik bilgileri de sürekli olarak güncellenir, ancak birkaç dakikalık hafif bir zaman gecikmesine tabidir.<br>Örneğin aracınız bir yeraltı otoparkındaysa, veriler yalnızca araç çevrimiçi bağlantı kurar kurmaz (yeraltı otoparkından çıktıktan kısa bir süre sonra) güncellenebilir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Menzil tahmini, akü doluluk seviyesinden (Audi e-tron 55'te maks. 83,6 kWh) ve tahmini enerji tüketiminden<br>oluşur. Enerji tüketimi çeşitli faktörlere bağlıdır. En büyük etkiye sahip faktörler tahrik tüketiminin yanı sıra konfor tüketicileri ve klimadır. Tahmin edilen aralık için iki senaryo arasında temel bir ayrım yapılmalıdır:<br><br>Durum 1: Navigasyon etkin<br>Durum 2: Navigasyon etkin değil<br><br>Durum 1: Aktif navigasyon ile öngörülen tüketim hem rota profilinden (hız sınırları, serbest sürüş*, rakım farklılıkları, ...) hem de son 100 km'deki enerji tüketiminin hareketli ortalamasından hesaplanır. Ayrıca, yaklaşan tüm yolculuk için beklenen konfor ve iklim tüketiminin bir tahmini yapılır. Yaklaşan rota ne kadar uzunsa, kalan menzilin rota bazlı kısmı o kadar yüksek görüntülenir.<br><br>Durum 2: Navigasyon etkin değilse, sürüş tüketimi için son 100 km'nin hareketli ortalama değeri kullanılır. Konfor ve iklim tüketimi bir tahmin yoluyla dikkate alınır.<br><br>Aktif navigasyon ile hesaplanan kalan menzil, aktif olmayan navigasyon ile hesaplanan kalan menzilden daha kesin olabilir.<br><br>*Daha yüksek hızlar varsayıldığından, serbest sürüş için daha yüksek bir tüketim öngörülmektedir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Yüksek voltajlı bataryanıza iyi bakmak çok kolay! İşte en önemli üç ipucu:<br><br>- Genelde kısa mesafelerde mi araç kullanıyorsunuz? Ardından günlük yolculuklar için aküyü optimum %80'e kadar şarj edin.<br><br>- Uzun mesafe sürüşü mü yapmak istiyorsunuz? Audi'nizi %100 şarj edin ve hemen yola çıkın.<br><br>- Daha uzun duruş süreleriniz mi var? Aracı park ederken, şarj seviyesinin %30 ile %80 arasında olduğundan emin olun.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">İşte ipuçlarımız:<br><br>- Hızlı şarj (Yüksek güçlü şarj > 100 kW) günlük kullanım için değil, genel olarak uzun mesafeli sürüşler için önerilir.<br><br>- Aracınızın bataryası %80 şarj durumuna ulaştığında yüksek güçlü şarj ile şarj hızı yavaşlar.<br><br>- e-tron rota planlayıcı, talebe dayalı şarj planlamasına yardımcı olur ve zaman açısından optimize edilmiş bir rota önerir. Uzun mesafeli bir yolculukta şarj sürelerini düşük tutmak için e-tron rota planlayıcı, gerektiğinde tam batarya kapasitesine geri döner ve %80'in üzerinde bir şarj önerir.<br><br>- Uzun mesafeli bir yolculuktan sonra, günlük yolculuklarınız için şarj hedefinizi %80'e geri ayarlayın.<br><br>- Audi e-tron GT ile e-tron rota planlayıcı kullanıldığında, maksimum şarj hızına ulaşmak için yüksek voltajlı bataryanın sıcaklığı hızlı şarj için ön koşullandırılır.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Konfor yardımcı klima, araca biner binmez size maksimum iç konfor sağlar. Zamanlayıcı veya anında çalıştırma etkinleştirildiğinde, aracınız şarj edilip edilmediğine bakılmaksızın iç mekanı otomatik olarak soğutur veya ısıtır. Şarj işlemi sırasında ön iklimlendirme, sürüş sırasında klima sistemi üzerindeki yükü azaltır ve böylece yolculuk sırasında enerji tüketimini düşürür. Bu da size bir menzil avantajı sağlar. Uzaktan kumandalı anahtarla aracın kilidini açtığınızda, kısa bir iklimlendirme de başlatabilirsiniz. Konfor yardımcı klima ile yolculuğunuza başlamadan önce istediğiniz sıcaklığı ayarlayabilirsiniz. Hem MyAudi uygulaması üzerinden hem de doğrudan MMI'da. Ayrıca koltuk ısıtmasını ve havalandırmayı, direksiyon simidi ısıtmasını ve cam yüzey ısıtmasını isteğinize göre etkinleştirebilirsiniz.<br><br>Burada açıklanan donanım özellikleri ve işlevleri, modele bağlı olarak ücret karşılığında isteğe bağlı ekstralar olarak sunulabilir. Fiyatlar ve bulunabilirlik ile ilgili bilgileri www.audi.de adresinden veya Audi yetkili bayinizden edinebilirsiniz. Gösterim sadece işlevleri tanımlamak içindir ve modele veya donanım çizgisine ve yazılım sürümüne bağlı olarak değişebilir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Elektrikli bir aracın şarj süresi çeşitli faktörlere bağlıdır. Bir yandan, yüksek voltajlı bataryanın boyutu ve şarj hedefi belirleyici bir rol oynamaktadır. Şarj noktasının sağladığı güce ve aracın ne kadar şarj gücü ile desteklendiğine bağlı olarak kabaca bir tahmin yapılabilir. Fiziksel nedenlerden dolayı, bir araç aküsü sabit bir oranda şarj olmaz. Bu nedenle, optimum durumda maksimum şarj gücünü mümkün olduğunca uzun süre koruyan bir şarj eğrisinden bahsediyoruz. Bu en önemli parametrelerin toplamı, şarj istasyonundaki bekleme süresi için belirleyicidir. Şarj süresini oldukça doğru bir şekilde belirlemek için bir hesap makinesi kullanılabilir.<br></div> <a class=" audi-link-m audi-link-m--arrow nm-content-paragraph__link " href="https://cms1-author.audi.com/tr/web/tr/elektromobilite/menzil.html" target="_blank" rel="noopener"><span class="audi-link-m__text">Menzil hakkında daha fazla bilgi</span> </a></div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">2022 yılından bu yana, özel elektrikli araç sahipleri veya kiracıları, tamamen elektrikli araçlarını çalıştırarak tasarruf ettikleri CO2 emisyonlarını satabilirler. Bunun nedeni, e-araçların sera gazlarının azaltılmasına katkıda bulunmasıdır. e-araç mobilisti, tasarruf ettiği CO2'nin satışından gelir elde eder ve aracı da bir komisyon alır. Toplanan sertifikalar daha sonra, ceza ödemelerinden kaçınmak amacıyla sera gazı kotalarını (sera gazı azaltım kotası) optimize etmek için kullanabilecek olan madeni yağ şirketlerine satışa sunulmaktadır.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Düşük dış ortam sıcaklıkları elektrikli bir otomobilin menzilini ve şarj performansını etkileyebilir ve azaltabilir. 0° C'nin altındaki sıcaklıklarda elektrik menzili söz konusu olduğunda, yüksek voltajlı akünün önceden ısıtılıp ısıtılmadığı belirleyicidir. Koltuk ısıtması, aydınlatma veya bilgi-eğlence sistemi gibi sessiz tüketiciler menzilin azalmasına katkıda bulunur.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Yolda giderken, uyumlu şarj noktaları MMI'da otomatik olarak görüntülenir. e-tron rota planlayıcısı etkinse, e-tron şarj sistemi ile uyumlu şarj istasyonları gösterilir. Araç, elektrik menzilini arka planda ilgili parametrelerden sürekli olarak hesaplar ve teklifi gerektiği gibi eşleştirir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Şarj kapağını açma seçenekleri araca bağlıdır. Örneğin tamamen elektrikli Audi e-tron'da şarj kapağının yanında bir düğme bulunuyor. Tuşa basıldığında bagaj kapağı elektrikli olarak açılır veya kapanır. Audi e-tron GT'de kapak Audi yakıt doldurma kapağı ile aynı şekilde açılabilir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Aracınızın teknik verilerini myAudi uygulamasında, aracınızı oraya eklediyseniz ekipman ayrıntıları altında bulabilirsiniz.<br><br>"Teknik veriler / Tüketim" başlığı altında aşağıdakiler hakkında bilgi bulabilirsiniz<br><br>• Fren sistemi<br>• Katedilen mesafe<br>• Yürüyen aksam<br>• Ağırlık<br>• Güç aktarımı<br>• Direksiyon<br>• Motor<br>• Hacim<br>• İzin verilen römork yükü<br>• Tüketim<br><br>Alternatif olarak güncel Audi araçlarının teknik verilerine www.audi.de adresindeki Audi ana sayfasında "Tüm modeller" başlığı altında erişebilirsiniz. Favori modelinizi seçtikten sonra, "Teknik veriler" düğmesine yönlendirileceksiniz.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Düşük güçleri nedeniyle, ev tipi prizlerin genellikle daha uzun süre (örneğin gece boyunca) araca bağlı kalması gerekir. Her ev prizi birkaç saat hatta gün boyunca maksimum yük için tasarlanmamıştır. Bu nedenle, bunları kullanmadan önce uzman bir elektrikçi koşulları kontrol etmelidir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Son yıllarda, yüksek voltajlı batarya teknolojisindeki gelişme büyük adımlar atmıştır. Amaç ağırlık, boyut, şarj hızı ve kapasite gibi önemli noktaları sürekli olarak optimize etmektir. Bu nedenle Audi, elektrikli otomobillerinde ağırlıklı olarak yüksek performanslı lityum iyon bataryalar kullanıyor. Bir modüle monte edilen bu yüksek voltajlı bataryalarda torba ve prizmatik hücreler kullanılır. Nihayetinde birkaç modül yüksek voltajlı bataryayı oluşturur. Bu hücre modüllerinden 36 tanesi örneğin Audi e-tron 55'in yüksek voltajlı bataryasına yerleştirilmiştir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Evet, Audi e-tron bir römork tertibatı ile de sipariş edilebilir.<br><br>Römork tertibatı gerektiğinde hızlı bir şekilde kullanılabilir. Bilyalı çubuk kilitlenebilir ve sökülebilir. Sökülen römork tertibatı stepne yuvasındaki yerini alır. Bilyalı çubuk dövme çelikten yapılmıştır ve bu nedenle bisiklet taşıyıcılarının takılması için uygundur. Ayrıca, römork tertibatında bir römork stabilizasyon sistemi bulunmaktadır. 13 pimli soket, tampon eteğinin arkasında görünmez bir şekilde döndürülebilir.</div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Evet, elektrikli otomobillerin de tıpkı geleneksel içten yanmalı motorlar gibi serviste bakıma ihtiyacı vardır. Audi bakım konsepti, servis etkinliklerinin esnekliğine yöneliktir. Bunlar da aracın kilometresine ve yaşına bağlıdır ve Audi tarafından BEV aracının servis gereksinimleri ile tam olarak eşleştirilir. Audi müşterileri için bu şu anlama geliyor: Sadece o anda gerekli olan çalışmalar gerçekleştirilir.<br>Tamamen elektrikli bir araçta yağ değişimine gerek olmasa da, yine de bazı çalışmaların yapılması gerekir. Antifriz soğutma sıvısı sistemi olası sızıntılara karşı kontrol edilmelidir. Servis kapsamına ayrıca yüksek gerilim bileşenlerinin gözle kontrolü ve tüm alt gövdenin hasar açısından incelenmesi de dahildir.<br><br>Audi e-tron'da da içten yanmalı motora sahip bir araçta olduğu gibi servis sırasında kontrol edilmesi gereken ve bu nedenle araç güvenliğine katkıda bulunan parçalar vardır. Bunlara ön cam temizleme sisteminin kontrol edilmesi, emniyet kemerlerinin görsel olarak incelenmesi veya lastik basınç kitinin kontrol edilmesi de buna örnek olarak verilebilir.<br></div> </div> </div>
<div class="legacy nm-content-paragraph " data-module="content-paragraph"> <div class="nm-content-paragraph__text-container"> <div class="audi-copy-m nm-content-paragraph__text">Tek bir tıklama ile bize açık sorularınızı ve yorumlarınızı gönderebilirsiniz.<br><br></div> <a class=" audi-link-m audi-link-m--arrow nm-content-paragraph__link " href="https://form.audi.com.tr//Forms/Bilgilendirme_Formu"><span class="audi-link-m__text">Bilgi alın</span> </a></div> </div>