MaterialLoop Projesi: Eskiyi Yeniye Dönüştürmek

Audi, eski araçlardan daha fazla geri dönüştürülmüş malzemenin yeni araçlara nasıl dönüştürülebileceğini test etmek için MaterialLoop projesini tanıttı. Vizyon; kaliteden ödün vermeden yüksek verimli bir döngüsel ekonomi konseptini işletmek.

missing translation: fa.article-intro.reading-time – Metin: Nadia Riaz-Ahmed - Fotoğraf: KieferWorX, AUDI AG, KG Media Factory – 05/21/2023

A large accumulation of damaged auto glass.

Döngüsellik şu anda popüler bir konu. Büyük miktarlarda kolay erişilebilir ham madde ve uygun fiyatlı enerjiye dayanan geleneksel, doğrusal ekonomik modelin yerini almaya giderek daha fazla hazırlanıyor. Audi, ürünlerin ve malzemelerin değerini mümkün olduğunca uzun süre korumak için döngüsel ekonomi konseptini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Bu anlamda sorumluluk almak, araçların uzun ömürlü ve onarılabilir olmasını sağlamakla başlar- mümkün olan en iyi geri dönüşüm çözümü ancak son adım olarak devreye girer. Bir araç, yaşam döngüsünün sonuna ulaştığında, kullanılan ham maddeler mümkün olduğunca kapsamlı bir şekilde üretim sürecine geri beslenmelidir. Bugüne kadar, yeni araçların üretiminde kullanılan malzemelerin sadece birkaçı eski araçlardan elde edilmiştir. Örneğin çelik, ömrünü tamamlamış araçların geri dönüşüm sürecinden sonra genellikle yapısal çelik olarak kullanılıyor. Audi bunu değiştirmek ve gelecekte eski araçlardan elde edilen ikincil malzemeleri otomotiv üretimine geri kazandırmak istiyor. Geri dönüştürülen malzemelerin orijinalinden daha düşük kalitede olduğu bir geri dönüşüm süreci olan downcycling'i mümkün olduğunca önlemeyi amaçlıyorlar.


A large accumulation of scrap metal cut into small pieces.

Audi, endüstri ve araştırma alanından 15 kuruluşla ortaklık kurdu ve Nisan 2023 sonuna kadar toplam 100 araç üzerinde derinlemesine testler yapmak üzere Ekim 2022'de MaterialLoop projesini başlattı. Daha fazla potansiyele sahip geri dönüştürülebilir malzemelere, yeni teknik süreçlerin geliştirilmesine ve ekonomik ve ekolojik olarak uygulanabilir olan geri dönüşüm yöntemlerine odaklanıyorlar. Amaçları, gelecekte otomotiv endüstrisinde çelik, alüminyum, plastik veya cam gibi geri dönüştürülebilir malzemeler için daha fazla malzeme döngüsünü kapatmak ve kaynaklara "ikinci bir hayat" vermektir. Pilot proje halen devam ediyor olsa da proje katılımcıları şimdiden malzemeleri otomotiv üretimine geri beslemeye başladı. Proje kapsamında geri dönüştürülen çeliğin büyük bir kısmı yeni modellerin üretiminde kullanılabiliyor. Audi, MaterialLoop projesi kapsamında geri dönüştürülen çeliğin büyük bir kısmını Audi A4 serisinin 15.000'e yakın iç kapı parçasını üretmek için kullanmayı planlıyor.

Plastik ve cam geri dönüşümü söz konusu olduğunda, proje temel konsepti müşteriler için somut hale getirmeye bir adım daha yaklaştı: artık onarılamayan hasarlı araç camlarından elde edilen cam granülleri eritiliyor, düz cam haline getiriliyor ve Audi Q4 e-tron için yeni bir araç camına dönüştürülüyor. Yeni Audi Q8 e-tron için emniyet kemeri tokası kılıflarının üretiminde karışık otomotiv plastik atıkları kullanılmaktadır. Önemli olan: ikincil malzemelerin kullanımı yüksek kalite standartlarıyla çelişmemelidir.

MaterialLoop'tan elde edilen bulgularla amaç, teknik olarak mümkün olan ve ekonomik ve ekolojik açıdan mantıklı olan her yerde otomotiv kullanımı için malzeme döngüleri sağlamaktır. Proje Audi'nin döngüsel ekonomi stratejisinin bir parçasıdır ve pratikte uygulamaya yönelik değerli bulgular sağlamaktadır.

Plastic granules on a conveyor belt.
 
An Audi Q4 e-tron Sportback at the seaside.

Kalıcı bir izlenim yaratır

İster klasik bir SUV olsun, isterse coupé tarzı bir Sportback, yeni ve tamamen elektrikli Audi Q8 e-tron modern bir tasarıma, etkileyici derecede uzun bir menzile, yüksek şarj kapasitesine ve heyecan verici bir teknolojiye sahiptir.