missing translation: fa.article-intro.reading-time – Metin: Nadine Kaminski – Fotoğraf: Fritz Beck – 05/07/2023
Simona Falcinella'ya şu anda özenle kapalı tutulan kapılar ardında muhtemelen gelişim aşamasında olan sayısız fikir sorulduğunda, "Pek çok insan; yaratıcılığın bir anlık görüntü, bir ilham parlaması, bir aydınlanma olduğunu düşünür," diyor. "Bir iş yaratıcılığa dayandığında, süreç belirli bir “Yaratıcı Esneklik” gerektirir: yaratıcı içgüdünün deneyim ve yetkinlikle birleşimi. Yaratıcılık bizim için günlük bir pratik, sürekli bir egzersizdir."
İyi hazırlanmış bir ekip (soldan sağa): Annika de Boer, Christina Wittmann, Tiziana Mauri ve Simona Falcinella boya ve malzeme kombinasyonlarını tartışıyor.
İyi hazırlanmış bir ekip (soldan sağa): Annika de Boer, Christina Wittmann, Tiziana Mauri ve Simona Falcinella boya ve malzeme kombinasyonlarını tartışıyor.
Tiziana Mauri
Tasarımcı Annika de Boer de görüşmemize katıldı. "Ekibimizi bu kadar özel kılan şey nedir?" Bir süre düşünüyor, bu sorunun pek çok olası cevabı var gibi görünüyor. "Her birimiz kendi kimliğimize sahip olsak da hepimiz aynı tasarım dilini konuşuyoruz." diyor sonunda.
Simona Falcinella, "Evet, aslında Audi'nin ne olduğu ve markanın kimliği doğrultusunda onu nasıl yenilemeye devam edebileceğimiz konusunda ortak ve çok kesin bir fikrimiz var." diye ekliyor.
İki kadın; showroomların, masaların, yüksek rafların ve "malzeme kütüphanesi" olarak bilinen yerin önünden geçerek diğer iki ekip üyesinin beklediği Color & Trim departmanının en iç kısmına doğru ilerliyor: Tiziana Mauri ve Christina Wittmann. Dördü de Audi Q4 e-tron'un malzeme ve renk yüzey işlemlerine uzmanlıklarını katıyor.
Peki Audi Q4 e-tron gibi büyük bir projede yaratıcılık yolculuğu tam olarak nerede başlıyor? "Kavramsal bir fikirle, tasarım, teknoloji ve toplumu kapsayan geniş bir trend araştırmasına dayanan bir sezgiyle. Daha sonra bu fikirleri detaylandırıyor, filtreliyor ve saf ve ayırt edici bir Audi koduna dönüştürüyoruz." diyor Color & Trim serisi projeleri başkanı Tiziana Mauri. "Tüm ekip, ilk kavramsal düzeyden nihai seri geliştirmeye kadar projenin tüm aşamalarında yer alıyor. Hepimiz aynı zamanda tasarımcı ve malzeme uzmanıyız. Mikro ve makro düzeyde çalışarak yakın ve uzak perspektiflerden çalışıyoruz."
En uygun renk tonunu arayan ekip, daha iyi karşılaştırılabilirlik için test parçalarını tekrar tekrar boyatıyor.
Endüstriyel tasarımcı Christina Wittmann, Color & Trim departmanında proje koordinasyonundan sorumludur.
En uygun renk tonunu arayan ekip, daha iyi karşılaştırılabilirlik için test parçalarını tekrar tekrar boyatıyor.
Endüstriyel tasarımcı Christina Wittmann, Color & Trim departmanında proje koordinasyonundan sorumludur.
İlk pratik adım, modelin özel karakteri ve mesajıyla eşleşen bir renk ve malzeme konsepti geliştirmektir. Bu aşamada tasarımcılar; fikirlerini, sezgilerini ve araştırmalarını görselleştirmek ve desteklemek için ruh hali panolarını ve trend araştırmalarını araç olarak kullanırlar.
Daha sonra konseptler somut örneklere dönüştürülür, kısmen bir boya atölyesi ve trim denemeleri için bir saraç içeren Audi Tasarım Merkezinde, kısmen de dış tedarikçiler tarafından. "Örneğin mükemmel rengi ararken." diye açıklıyor Christina Wittmann, "Son durumu, yani ön renk verilerini boya atölyesine veriyoruz ve burada bir test parçası üzerinde işleniyor." Çamurluk bunun için özellikle uygun çünkü heyecan verici bir üç boyutluluğa sahip ve ışığı çok dinamik bir şekilde yansıtıyor. Örneğin, Audi Q4 e-tron'a ilham verici bir mor tonu kazandırmak için, boyalı örnekler üzerinde titizlikle çalışıldı ve farklı renkler bir araya getirilerek yaratıcı bir palet oluşturuldu. Daha fazla mavi pigment, daha fazla metal partikül, daha az metalik, daha fazla kırmızı pigment... Ta ki ekip bir noktada karar verene kadar.
Christina Wittmann
Bu tür seçim ve tartma süreçleri genellikle Color & Trim stüdyosuyla sınırlı değildir; farklı departmanlar arasındaki sinerji her üretim adımında rol oynar. İç ve dış şekil ve yüzeylerin tanımlanması ilerledikçe, C&T tasarımcıları giderek daha hassas bir renk ve malzeme paletine ulaştı. Bu, daha sonra dış ve iç mekânı uyumlu bir birime dönüştüren ortak özelliği temsil etti.
Doğru malzemeler ve renkler bulunduğunda ekip; Teknik Geliştirme, Kalite departmanı, pazarlama ve strateji uzmanlarından oluşan meslektaşlarıyla yakın bir şekilde çalışmaya devam ediyor. Proje yöneticisi Christina Wittmann, "Bu süreçte, vizyonumuzu kaybetmeden fikirlerimizi farklı çalışma alanlarına ve tüm bireysel iş alanlarının istek ve gereksinimlerini konseptlerimize entegre etmek önemlidir." diye açıklıyor. Dolayısıyla tüm fikirler üretilmeden önce bir fizibilite kontrolünden geçiriliyor. Burada kimse kendi ayrı dünyasında çalışmıyor.
Annika de Boer, Eindhoven Tasarım Akademisindeki eğitimi sırasında "İnsan ve Hareketlilik" alanında uzmanlaştı.
Yaratıcı süreçleri boyunca C&T tasarımcıları giderek daha hassas bir renk ve malzeme paletine ulaşıyor.
Annika de Boer, Eindhoven Tasarım Akademisindeki eğitimi sırasında "İnsan ve Hareketlilik" alanında uzmanlaştı.
Yaratıcı süreçleri boyunca C&T tasarımcıları giderek daha hassas bir renk ve malzeme paletine ulaşıyor.
Annika de Boer, iki yıl boyunca üzerinde çalıştığı fiziksel olarak küçük ama son derece önemli bir yeniliği gösteriyor: direksiyon simidindeki Audi halkaları. "Parlaklık seviyeleri, renk tonlamaları ve farklı fırçalamaları denediğimiz uzun bir sürecin ardından artık sonucu yolda görebiliyoruz. Bu gerçekten iyi hissettiriyor."
Parlaklık seviyeleri, renk geçişleri, farklı fırçalamalar. Annika de Boer, yeni Audi'nin iç mekân halkalarının tasarımı üzerinde iki yıl çalıştı.
Parlaklık seviyeleri, renk geçişleri, farklı fırçalamalar. Annika de Boer, yeni Audi'nin iç mekân halkalarının tasarımı üzerinde iki yıl çalıştı.
Odadaki masalardan birinin üzerinde, tamamen doğal görünümlü ağaç damarları içeren incecik bir malzeme rulosu duruyor. "Yeni premium yüzey 'Lime Sediment Greyish Brown Naturelle' teknik bir kaplamadır." diye açıklıyor Annika de Boer. "Bunu özellikle 3D efektine ve dokunsallığa odaklanarak geliştirdik. Dokunduğunuzda üç boyutlu ahşap yapısını hissedebiliyorsunuz, gerçekten orada."
Yenilikçi yaklaşımlardan birini kullanarak Tiziana, henüz bir numune üzerinde çizilmemiş bir malzeme tabakası kullanarak estetik açıdan etkileyici bir yüzey seçeneğini açıklıyor: Aluminum Convergence Anthracite. “Araçta bunun için tasarlanan alanın daha sonra çok büyük görünmemesini sağlamak için, bileşenin şeklini takip eden iki farklı grafik ve fırça yönüyle çalışarak tasarımı görsel olarak ikiye böldük."
"Lime Sediment Greyish Brown Naturelle": Audi Q4 e-tron için ekibin geliştirmekten özellikle gurur duyduğu premium uygulamalardan biri.
Tiziana Mauri Milano Politecnico'da endüstriyel tasarım eğitimi aldı.
"Lime Sediment Greyish Brown Naturelle": Audi Q4 e-tron için ekibin geliştirmekten özellikle gurur duyduğu premium uygulamalardan biri.
Tiziana Mauri Milano Politecnico'da endüstriyel tasarım eğitimi aldı.
Annika de Boer
"Birlikte çok yakın çalışıyoruz." diyor Annika de Boer (sağda). Ekip, Audi'nin ne olduğu ve onu nasıl yenilemeye devam edecekleri konusunda kesin bir fikri paylaşıyor.
"Birlikte çok yakın çalışıyoruz." diyor Annika de Boer (sağda). Ekip, Audi'nin ne olduğu ve onu nasıl yenilemeye devam edecekleri konusunda kesin bir fikri paylaşıyor.
Bu sırada, Simona Falcinella önünde duran büyük bir kumaş tabakasını örtüyor. Dokunulduğunda sert bir his veren ve hafif ışıltısıyla sportif, saf ve lüks görünen bir kumaş. Daha ziyade fütüristik bir haute couture tasarımının hammaddesi gibi. "Biz buna ‘Technikgewebe’ diyoruz." diyor Falcinella pragmatik bir şekilde. Kumaş nelerden yapılıyor? "Kısmen atılmış kumaşlar ve PET şişelerden."
Simona Falcinella, Milano'da eğitim gördü. Otomotiv dünyasına adım atmadan önce moda tasarımcısıydı.
En küçük ayrıntılar özellikle sezgisel bir estetik sağlar: iç ve dış mükemmel bir uyum içinde birlikte çalışmalıdır.
Simona Falcinella, Milano'da eğitim gördü. Otomotiv dünyasına adım atmadan önce moda tasarımcısıydı.
En küçük ayrıntılar özellikle sezgisel bir estetik sağlar: iç ve dış mükemmel bir uyum içinde birlikte çalışmalıdır.
Audi Q4 e-tron projesinde ekip, sürdürülebilirlik iddiasını en ince ayrıntısına kadar özel bir tutkuyla hayata geçirmiştir: Örneğin, halı ve arka raf kısmen geri dönüştürülmüş malzeme içeriyor. Daha sonra, bir araç sahibi olarak tüm iç yüzeyler arasında, bu en kapsamlı olanı neredeyse hiç fark etmeyeceksiniz. Büyük miktarda malzeme göz önüne alındığında daha da önemli olan iç değerlerdir. Annika de Boer şöyle açıklıyor: "Halı tabanı tekstil endüstrisinden atılan kumaşlardan, örneğin yün ve pamuktan, hatta eski kot pantolonlardan yapılıyor" ve "Yumuşak üst malzeme kısmen geri dönüştürülmüş PET şişelerden ve geri dönüştürülmüş granüllerden yapılıyor."
C&T atölyesinde sergilenen geri dönüştürülmüş elyaf parçaları - bu halleriyle yeni kumaşlar ve uygulamalar için işlenecekler.
Kumaş artıkları, PET şişe parçacıkları ve geri dönüştürülmüş içeriğe sahip plastik granüller, Audi Q4 e-tron'un iç mekânında çeşitli yerlerde bulunabilir.
C&T atölyesinde sergilenen geri dönüştürülmüş elyaf parçaları - bu halleriyle yeni kumaşlar ve uygulamalar için işlenecekler.
Kumaş artıkları, PET şişe parçacıkları ve geri dönüştürülmüş içeriğe sahip plastik granüller, Audi Q4 e-tron'un iç mekânında çeşitli yerlerde bulunabilir.
Röportaj sona ererken geriye tek bir soru kalıyor: Ekip Audi Q4 e-tron boya yelpazesinde ortak bir favori renk söyleyebilir mi? Aslında herkes bu konuda hemfikir: Opsiyonel "Aurora Violet" son derece orijinaldir. Simona Falcinella, "Mor, kültürel olarak lüksle ve psikolojik olarak da dönüşüm fikriyle ilişkilendiriliyor." şeklinde bir açıklama yapıyor. "Audi'nin cesur bir renkle yorumladığı bir değişim dönemindeyiz. Bu renk aynı zamanda Audi Q4 e-tron'un karakterine de mükemmel bir şekilde uyuyor: sportif duruş ve sofistikeliğin mükemmel dengelenmiş bir kombinasyonu."
Simona Falcinella
Mükemmel "Aurora Violet" tonu elde edilene kadar birkaç ayar döngüsü gerekti. Nihai paletteki her bir tonun aracın karakterini mümkün olan en iyi şekilde vurgulaması amaçlanmıştır.
Mükemmel "Aurora Violet" tonu elde edilene kadar birkaç ayar döngüsü gerekti. Nihai paletteki her bir tonun aracın karakterini mümkün olan en iyi şekilde vurgulaması amaçlanmıştır.