Zalud'a göre Audi Q8 Sportback e-tron gibi elektrikli bir aracın soğuk veya sıcak koşullardaki avantajları etkileyici: “İçten yanmalı motorlu bir araçta, yardımcı ısıtma, bir garajda veya kapalı otoparkta asla yapamayacağım başka bir yanma işlemidir. İçten yanmalı motorlu bir aracı park halindeyken soğutmak da bir seçenek değil. Ancak elektrikli bir araçta tüm bu seçenekler mevcut çünkü klimanın çalıştırılmasıyla hiçbir zararlı emisyon üretilmiyor. Bu nedenle, sadece kışın yardımcı ısıtmayı değil, aynı zamanda yazın soğutmayı da programlamak mümkündür: 30 derece sıcaklıkta göl kenarında eşyalarımı toplarken, myAudi uygulaması aracılığıyla araçta 20 derecelik bir sıcaklık ayarlayabilirim (ülkeye özgü kullanılabilirliğe bağlı olarak) ve yaklaşık on dakika sonra otoparkta açtığımda, Audi Q8 Sportback e-tron hoş bir serin ortama sahip olarak yola çıkmaya hazır olacaktır.”
Tüm işletim sisteminin sofistike termal yönetimi, elektrikli bir araç için içten yanmalı motora sahip bir araçtan daha da önemlidir. İç mekanın ısıtılmasıyla çok fazla enerji kaybedilirse veya üniteler soğutma için çok fazla enerjiye ihtiyaç duyarsa, bu enerji her zamanki gibi çekiş bataryasından alınır ve bu da menzili anlık olarak düşürür. Buna karşılık, minimum enerji tüketen ve motor bölmesinde dolaşan ve motor bölmesinden gelen fazla havayı kullanan akıllı termal yönetim, daha uzun mesafelere erişmenizi sağlar.
Buzlu iklimlendirme kutusundan sonra Audi bir sonraki teste geçer: iklimsel rüzgar tünelinin sıcak testi. Audi Q8 Sportback e-tron burada Großglockner testi olarak bilinen teste tabi tutuluyor. Bu test, test tezgahlarındaki silindirlerin direncini kullanarak ünlü Alp geçidinin güzergah profilinin simülasyonunu içeriyor.
Jürgen Ehemann: “Elektrikli araçlarda bataryanın sıcaklığı en iyi şekilde ayarlanmalıdır. Audi Q8 Sportback e-tron'un Großglockner geçidi boyunca römorklu veya römorksuz olarak kullanılması durumunda ne olacağını simüle edebiliyoruz. Dağda yük altındayken iç mekanın klima sistemi de açılırsa, bataryadan da çok fazla güç çekilir. Audi tarafından geliştirilen yazılım daha sonra bataryadan ısı yayılmasının maksimum iklimlendirmeden daha önemli olup olmadığına karar verir. Audi mühendisleri tüm bunları burada test edebiliyor.”