missing translation: fa.article-intro.reading-time – Metin: Bernd Zerelles - Fotoğraf: Jules Esick – 05/25/2023
Hızlandırılmış görüntülerle buz çözme testi: Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde, Audi SQ8 Sportback e-tron'un buzlanmış ön camının ne kadar hızlı çözüldüğünü belirlemek için kesin olarak tanımlanmış parametreler doğrultusunda testler yapılır.
Hızlandırılmış görüntülerle buz çözme testi: Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde, Audi SQ8 Sportback e-tron'un buzlanmış ön camının ne kadar hızlı çözüldüğünü belirlemek için kesin olarak tanımlanmış parametreler doğrultusunda testler yapılır.
Yasal olarak gerekli olan buz tabakası, Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinin iklimlendirme kutusunda eksi sıcaklıklarda uygulanıyor.
İçten yanmalı veya elektrik motorlu olmasına bakılmaksızın her araç, ruhsatlandırma gerekliliği olarak ön cam buz çözme testinde belirli bir süre içinde belirli bir görüş alanını temizlemelidir.
Yasal olarak gerekli olan buz tabakası, Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinin iklimlendirme kutusunda eksi sıcaklıklarda uygulanıyor.
İçten yanmalı veya elektrik motorlu olmasına bakılmaksızın her araç, ruhsatlandırma gerekliliği olarak ön cam buz çözme testinde belirli bir süre içinde belirli bir görüş alanını temizlemelidir.
Araçlar, Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde eksi 25 santigrat dereceye kadar düşük sıcaklıklara dayanmalıdır.
Elektrikli araçlar, Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde diğer tüm Audi'lerle aynı testlere tabi tutuluyor.
Araçlar, Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde eksi 25 santigrat dereceye kadar düşük sıcaklıklara dayanmalıdır.
Elektrikli araçlar, Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde diğer tüm Audi'lerle aynı testlere tabi tutuluyor.
Ingolstadt'taki Audi Teknik Geliştirme bölümünün kalbinde yer alan Audi'nin iklimsel rüzgar tünelindeyiz. Buradaki havanın nemi çeşitli test tezgahlarında ayarlanabildiği gibi, rüzgar ve sıcaklık da eksi 25 ila artı 50 santigrat derece arasında ayarlanabiliyor.
Ön cam buz çözme testi, Avrupa'da ve başka yerlerde ruhsatlandırma için bir gerekliliktir. Komisyon Uygulama Yönetmeliği (AB) 2021/535, ister yanmalı isterse elektrikli olsun, her araç tipinin belirli bir süre içinde ön camdaki minimum görüş alanını temizlemiş olması gerektiğini belirtmektedir. Tekrarlanabilir koşullar altında, ön cam buz çözme testi kış mevsiminde sıfırın altındaki sıcaklıklarda dışarıda park edilmiş bir aracı simüle eder. Audi SQ8 Sportback e-tron ve Audi Q8 Sportback e-tron gibi elektrikli araçlar da dahil olmak üzere tüm araçlar testin ön cam buz çözme gereksinimlerini karşılamalıdır. Audi'nin Rüzgar Tüneli Merkezinin başkanı olarak Michael Zalud test tezgahındaki en kıdemli isimdir: “Elektrik motorlu ya da içten yanmalı motora sahip bir aracın test edilmesi arasında hiçbir ayrım yapmıyoruz. Audi Audi'dir.”
Michael Zalud
Klima kutusunda 350 kW şarj kapasitesine sahip bir hızlı şarj istasyonu da yer almaktadır. Bu, sıfırın altındaki sıcaklıklarda çeşitli sürüş profillerine göre bataryanın performansını kontrol etmeyi mümkün kılar.
Klima kutusunda 350 kW şarj kapasitesine sahip bir hızlı şarj istasyonu da yer almaktadır. Bu, sıfırın altındaki sıcaklıklarda çeşitli sürüş profillerine göre bataryanın performansını kontrol etmeyi mümkün kılar.
Zalud'a göre Audi Q8 Sportback e-tron gibi elektrikli bir aracın soğuk veya sıcak koşullardaki avantajları etkileyici: “İçten yanmalı motorlu bir araçta, yardımcı ısıtma, bir garajda veya kapalı otoparkta asla yapamayacağım başka bir yanma işlemidir. İçten yanmalı motorlu bir aracı park halindeyken soğutmak da bir seçenek değil. Ancak elektrikli bir araçta tüm bu seçenekler mevcut çünkü klimanın çalıştırılmasıyla hiçbir zararlı emisyon üretilmiyor. Bu nedenle, sadece kışın yardımcı ısıtmayı değil, aynı zamanda yazın soğutmayı da programlamak mümkündür: 30 derece sıcaklıkta göl kenarında eşyalarımı toplarken, myAudi uygulaması aracılığıyla araçta 20 derecelik bir sıcaklık ayarlayabilirim (ülkeye özgü kullanılabilirliğe bağlı olarak) ve yaklaşık on dakika sonra otoparkta açtığımda, Audi Q8 Sportback e-tron hoş bir serin ortama sahip olarak yola çıkmaya hazır olacaktır.”
Tüm işletim sisteminin sofistike termal yönetimi, elektrikli bir araç için içten yanmalı motora sahip bir araçtan daha da önemlidir. İç mekanın ısıtılmasıyla çok fazla enerji kaybedilirse veya üniteler soğutma için çok fazla enerjiye ihtiyaç duyarsa, bu enerji her zamanki gibi çekiş bataryasından alınır ve bu da menzili anlık olarak düşürür. Buna karşılık, minimum enerji tüketen ve motor bölmesinde dolaşan ve motor bölmesinden gelen fazla havayı kullanan akıllı termal yönetim, daha uzun mesafelere erişmenizi sağlar.
Buzlu iklimlendirme kutusundan sonra Audi bir sonraki teste geçer: iklimsel rüzgar tünelinin sıcak testi. Audi Q8 Sportback e-tron burada Großglockner testi olarak bilinen teste tabi tutuluyor. Bu test, test tezgahlarındaki silindirlerin direncini kullanarak ünlü Alp geçidinin güzergah profilinin simülasyonunu içeriyor.
Jürgen Ehemann: “Elektrikli araçlarda bataryanın sıcaklığı en iyi şekilde ayarlanmalıdır. Audi Q8 Sportback e-tron'un Großglockner geçidi boyunca römorklu veya römorksuz olarak kullanılması durumunda ne olacağını simüle edebiliyoruz. Dağda yük altındayken iç mekanın klima sistemi de açılırsa, bataryadan da çok fazla güç çekilir. Audi tarafından geliştirilen yazılım daha sonra bataryadan ısı yayılmasının maksimum iklimlendirmeden daha önemli olup olmadığına karar verir. Audi mühendisleri tüm bunları burada test edebiliyor.”
Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde ısı 50 santigrat dereceye kadar yükseltilebiliyor.
Audi Q8 Sportback e-tron’daki Singleframe detayı.
Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde ısı 50 santigrat dereceye kadar yükseltilebiliyor.
Audi Q8 Sportback e-tron’daki Singleframe detayı.
Großglockner geçidinin güzergah profili test tezgahında simüle edilir.
Yükler, silindir test tezgahı üzerinde direnç kullanılarak ayarlanır.
Großglockner geçidinin güzergah profili test tezgahında simüle edilir.
Yükler, silindir test tezgahı üzerinde direnç kullanılarak ayarlanır.
Bu durumda Audi Q8 Sportback e-tron, beş dakikalık bir ısınma süresinin ardından 30 santigrat derecede test ediliyor: silindir test tezgahındaki direnç, Großglockner geçidinin gerçek eğimini simüle ediyor. Buna ek olarak, hava akımı iklimsel rüzgar tünelinde sürüş durumuna ve ortaya çıkan soğutmaya karşılık gelecek şekilde simüle edilebiliyor. Audi Q8 Sportback e-tron daha sonra simüle edilmiş bir römorkla 30 km/sa veya simüle edilmiş bir römork olmadan 55 km/sa hızı korumalıdır.
“Bu test, düşük hızda nispeten yüksek bir yük gibi ekstrem koşulları simüle ediyor. Audi Q8 Sportback e-tron'un böyle bir yüke maruz kaldığında tam işlevselliğini koruyup korumadığını kontrol ediyoruz,” diyor Ehemann.
Ancak Audi Q8 Sportback e-tron için testler henüz bitmiş değil. Elektrikli araç hala 50 santigrat derece sıcaklıkta düz bir Amerikan geçidiyle başa çıkmak zorunda- daha yüksek hız ile kıvrımlı Großglockner geçidinden farklı bir profil.
Jürgen Ehemann
Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde konum, hava durumu ve mevsimden bağımsız olarak her zaman çok çeşitli tekrarlanabilir kış ve yaz koşulları simüle edilebilir.
Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde konum, hava durumu ve mevsimden bağımsız olarak her zaman çok çeşitli tekrarlanabilir kış ve yaz koşulları simüle edilebilir.
Audi'nin iklimsel rüzgar tünelinde konum, hava durumu ve mevsimden bağımsız olarak her zaman çok çeşitli tekrarlanabilir kış ve yaz koşulları simüle edilebilmektedir. İç iklimlendirme, tahrik sistemi geliştirme ve genel araç geliştirme üzerinde çalışan Audi mühendisleri çeşitli testler yapmak için bunu kullanmaktadır. Bu amaçla, farklı hız ve sıcaklık eğrilerinin yanı sıra yük senaryoları, ilgili Audi departmanları tarafından tanımlanan spesifikasyonlara uygun olarak çeşitli direnç ayarları kullanılarak farklı test tezgahlarında simüle edilir.
Ruhsatlandırma için gerekli olan homologasyon testleri genellikle Audi'nin Rüzgar Tüneli Merkezindeki süreçleri izleyen bağımsız teknik servisler eşliğinde gerçekleştirilir. Bu amaçla, Rüzgar Tüneli Merkezindeki test laboratuvarı DIN EN ISO/IEC 17025 gerekliliklerine uygun olarak çalışmaktadır.
Ve bir başka ekstrem test için, Audi'nin iklimsel rüzgar tüneli 35 santigrat dereceye kadar ısıtılırken, araç en yüksek hızda 60 kilometre yol kat ediyor. Bu elbette elektrikli bir aracın günlük kullanımını yansıtmıyor, ancak Audi Q8 Sportback e-tron, tıpkı diğer Audi'ler gibi maksimum yüklerle nasıl başa çıkabileceğini görmek için test ediliyor. Üstelik sadece dünyanın herhangi bir yerindeki bir test sürüşünde değil, Audi'nin iklimsel rüzgar tünelindeki test tezgahlarında.