missing translation: fa.article-intro.reading-time – Metin: Bernd Zerelles - Fotoğraf: AUDI AG – 05/01/2023
Işık Audi’de sadece aydınlatmadan çok daha fazlasını sağlar: Ön farlar tanımlayıcı bir tasarım özelliğidir ve dijital teknolojiye ifade imkanı verir
Audi Q5:l/100 km cinsinden yakıt tüketimi (ortalama): 9,1–5,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları (ortalama): 208–146 Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler. Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz.
Işık Audi’de sadece aydınlatmadan çok daha fazlasını sağlar: Ön farlar tanımlayıcı bir tasarım özelliğidir ve dijital teknolojiye ifade imkanı verir
Audi Q5:l/100 km cinsinden yakıt tüketimi (ortalama): 9,1–5,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları (ortalama): 208–146 Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler. Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz.
Işık Audi’de sadece aydınlatmadan çok daha fazlasını sağlar: Ön farlar tanımlayıcı bir tasarım özelliğidir ve dijital teknolojiye ifade imkanı verir.
Işık yeniliklerinin arkasındaki itici güç Audi Işık Tasarım Şefi César Muntada’dır. 2007’den beri Audi’de olan tasarımcı otomobilin karakterini şekillendirmek için ışıktan faydalanmaktadır. “Işığın herhangi bir ağırlığı olmayabilir, ama yine de önemli bir etkisi vardır. İnsan türü olarak dünyaya dair algımız büyük ölçüde ışığın onu tasvir etme biçimine bağlıdır. Işık Audi için önemli bir inovasyon alanıdır, DNA’mızın bir parçasıdır. Tasarım ve teknoloji duygusal bir deneyim yaratmak için bir araya gelir ve eşsiz bir estetikle birlikte bir belirginlik meydana getirir,” diyor Barcelona doğumlu tasarımcı kendi ilkelerini açıklarken.
César Muntada Audi’de Işık Tasarım Şefidir.
César Muntada Audi’de Işık Tasarım Şefidir.
“Gözler” gibi, son derece fonksiyonel olan ön ve arka farlar karanlıkta bile otomobile ayırt edici bir yüz verir ve otomobilin karakterini keskinleştirir. “Tasarladığımız ışık imzaları farklı olsa bile karanlıktaki bir otomobilin Audi olduğunu uzak mesafeden anlayabilirsiniz, çünkü ışıklar yine de otomobilin Audi ailesinin bir parçası olduğu gerçeğini vurguluyor. Dijitalleşme sayesinde müşterinin karakterine uygun olan ışık tasarımını yaratabiliyoruz. Amacımız aracın genel yapısı ile dijital gözlerin ilerici görünümü arasında mükemmel simbiyoza ulaşmak.
Audi Q5:l/100 km cinsinden yakıt tüketimi (ortalama): 9,1–5,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları (ortalama): 208–146 Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler. Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz.
Audi Q5:l/100 km cinsinden yakıt tüketimi (ortalama): 9,1–5,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları (ortalama): 208–146 Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler. Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz.
Işıkların dijitalleştirilmesi Audi’nin teknoloji ve tasarım arasındaki etkileşimi, örneğin hareketli ışıklar sayesinde, kuvvetlendirmesine olanak sağlamıştır. Dinamik dönüş sinyali sadece çekici bir özellik değil ayrıca tüm yol kullanıcıları için kolayca anlaşılır bir bilgi biçimidir.
Üstelik, ister insanlarla ister araçlarla olsun, ilk izlenimler sona erdiğinde eve dönme ve evden ayrılma sahneleri ışığın yarattığı etkiye duygusal bir yük katar. Aracı kilitlemek ya da açmak ön ve arka farlarda aracın kendine has özelliğini yansıtan dinamik ışık şovunu tetikler.
César şöyle açıklıyor: “Dijital ışık fonksiyonlarının biçimini ve hareketini tasarlıyor ve bu sayede de ayırt edici bir Audi özelliği olarak eşsiz bir estetik yaratıyoruz. Dijitali fiziksel olarak somut hale getiriyoruz.”
Bir otomobilin ışığının günün birinde neler yapabileceğine ilişkin vizyon daha da ileriye gidiyor: Ön farlar, örneğin buzlanma gibi tehlikelere dair diğer yol kullanıcılarını uyarmak amacıyla yola semboller yansıtabilir. Audi ışık tasarımcıları ve mühendisleri fikir üretme konusunda kesinlikle sorun yaşamıyor; ancak bu konuda nelerin mümkün olduğunu belirleyen şey şimdilik yasal düzenlemelerdir.
“Audi ışık tasarımcıları olarak zamanımızı sadece ışık tasarlamakla harcamıyoruz, ayrıca iletişim amacıyla kullanmak üzere kendimize ait ışık temelli bir dil de geliştiriyoruz.” ‘Kalıpların dışında düşün’ düsturundan ‘kalıpların dışında tasarla’ düsturuna ilerledik.”
Audi Q5 premium SUV, dijital OLED teknolojisi içeren arka farlara sahiptir. Müşteriler üç farklı imzadan birini seçebilir.
Audi Q5:l/100 km cinsinden yakıt tüketimi (ortalama): 9,1–5,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları (ortalama): 208–146 Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler. Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz. ¹Sistemlerin sadece sınırları içinde çalıştığını ve sürücüye yardımcı olmak amacıyla tasarlandığını lütfen unutmayın. Gerekli dikkat ve özenle sürme sorumluluğu sürücünündür.
Audi Q5 premium SUV, dijital OLED teknolojisi içeren arka farlara sahiptir. Müşteriler üç farklı imzadan birini seçebilir.
Audi Q5:l/100 km cinsinden yakıt tüketimi (ortalama): 9,1–5,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları (ortalama): 208–146 Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler. Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz. ¹Sistemlerin sadece sınırları içinde çalıştığını ve sürücüye yardımcı olmak amacıyla tasarlandığını lütfen unutmayın. Gerekli dikkat ve özenle sürme sorumluluğu sürücünündür.
Müşteriler, Audi Q5 gibi modellerde bu modern OLED ışık teknolojisinden faydalanabilir. SUV, dijital OLED teknolojisine dayalı opsiyonel arka farlara sahip olup, müşterilerine lansmanı yapıldığında dünyada bir ilk olan üç farklı imzadan birini seçmelerine imkan sağlıyor. Ayrıca, müşteriler her bir imza için kendilerine ait dinamik eve dönüş ve evden ayrılış ışık sekansını da ayarlayabiliyor. Araçta öne çıkan bir diğer özellik ise yakınlık algılama sistemidir. Bir yol kullanıcısı durmakta olan bir Audi Q5’e arkadan iki metre kalacak şekilde yaklaştığında, tüm OLED kısımları uyarı olarak aktif hale gelecektir. Audi Q5 hareket etmeye başladığında da otomatik olarak orijinal ışık imzasına geri döner. Bu fonksiyon, aracın çevresiyle etkileşime girdiği iletişimde nelerin mümkün olacağına dair bir fikir sunuyor.