Bernd Rosemeyer - Efsanevi bir yarış pilotu

Bernd Rosemeyer 14 Ekim 1909 yılında Almanya’nın kuzey doğusundaki Emsland bölgesindeki bir kasaba olan Lingen’de doğdu. Bir motorlu araçl tamircisi eğitimi aldı ve 21 yaşında ilk motorsiklet yarışına katıldı. Birkaç son derece başarılı yıldan sonra 1933 yılında NSU fabrika takımına katıldı, ancak aynı yılın sonunda Zschopau’daki DKW yarış departmanına geçti. Unutulmaz zaferlerinden biri sayesinde Uluslararası Altı Gün Yarışı’nda Altın Takım Ödülü’nün katılmasına büyük yardımı oldu.

Rosemeyer’e, Auto Union otomobilyle Nürburgring’de yaptığı test sürüşlerinden sonra 1934 yılında takım için yarışmasına yönelik bir kontrat önerildi. Takımla ilk yarışına Berlin'deki Avus pistinde 26 Mayıs 1934'de çıktı. Sıralama turlarında dördüncü en hızlı zamanı yaparak başlangıç gridinde ön sırada yer almasına olanak sağladı. Birkaç defa ikinci ve üçüncü sıraları aldığı yarışlardan sonra 29 Eylül 1935 tarihinde Auto Union yarış otomobili ile ilk tam zaferini kazandı. Bu esnada ileride karısı olacak ünlü yarış pilotu Elly Beinhorn ile tanıştı.

Zaferlerle dolu bir yıl

Rosemeyer 1936 yılında Nürburgring’deki efsanevi “sis yarışını”, Alman Grand Prix yarışını ve 15 Ağustos-27 Eylül arasında aşağıdaki beş yarışı ardarda kazandı: Pescara'da Coppa Acerba, Bern’deki İsviçre Grand Prix, Schauisland’daki tırmanma yarışı, Monza’da İtalyan Grand Prix, ve Feldberg tırmanma yarışı. Nürburgring’i 10 dakikadan daha kısa bir sürede turlamayı başaran ilk pilot oldu ve 1936’da Almanya Tırmanma Yarışı ve Yol Yarış şampiyonluğu ile birlikte Avrupa şampiyonluğu unvanlarını elde etti (Avrupa Şampiyonluğu unvanı ilk defa 1935’de verilmeye başlandı).

Rekor kıran sürüşler

Rosemeyer, 1937 Ekim ayında rekor kırma denemeleri için modern ve aerodinamik şekilli bir Auto Union otomobili kullandı ve kamuya açık bir yolda 400 km/saat hızı aşan (gerçek hız 406 km/saat) ilk insan oldu. Aynı denemedeki hızlanma rekoru (birinci kilometre sonunda 188.7 km/saat) yıllarca kırılamadı. Ancak 28 Ocak 1938 Bernd Rosemeyer’in otomobili yeni bir rekor denemesinde 430 km/saat hızı aştı. Rosemeyer günümüzde halen gelmiş geçmiş en büyük Alman yarış pilotlarından biri olarak hatırlanmaktadır.