Audi kendi dönüşümünü hızlandırıyor ve net hedefler belirliyor: 2026 yılından itibaren sadece tamamen elektrikli modeller geliştirilecek ve 2033 yılında içten yanmalı motorların üretimine son verilecektir. Elektrikli geleceğe daha iyi bakabilmeniz için elektrikli otomobillerle ilgili bazı ilginç bilgileri sizin için burada özetledik. Tamamen elektrikli sürüşe sahip Audi yeni otomobil modellerini e-tron tanımlamasıyla tanıyacaksınız.
Elektrikli araç nedir?
Elektrikli otomobilin e-araç, elektrikli araç, tamamen/elektrikli veya tamamen elektrikli otomobil gibi birçok ismi vardır. Audi'de e-tron adını saf e-sürüşe sahip tüm yeni otomobil modellerinde bulabilirsiniz. İngilizce'de tamamen elektrikli araçlar "Battery Electric Vehicle" - kısaltılmış BEV - terimi altında özetlenmektedir. Elektrikli otomobilin bataryası, şarj istasyonları veya duvar kutusu gibi harici kaynaklardan şarj edilebileceği gibi, sürüş sırasında enerji geri kazanımı (reküperasyon) yoluyla da şarj edilebilir.
Enerji geri kazanımı
Kat edilen mesafeye ve frenleme işlemlerine bağlı olarak jeneratör, itme ve frenleme aşamalarında kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürür. Üretilen elektrik enerjisi daha sonra bataryayı besler. Örneğin Audi e-tron, frenleme sırasında maksimum enerji geri kazanımı yoluyla menzilinin yüzde 30'una kadarını üretebiliyor. Bu süreçte batarya, yaklaşık 220 kW'a kadar elektrik çıkışı ile daha yüksek hızlarda şarj edilir. İyileşme süreci Audi sanal kokpitinizin ekranında gösterilir.
Batarya sistemi
Lityum-iyon batarya e-aracın kalbidir. Bu nedenle Audi, yüksek voltajlı bataryaların geliştirilmesini genişletiyor ve Neckarsulm tesisine güveniyor.
Artık bir elektrikli otomobildeki en büyük bileşen olan batarya sistemini yapısal bileşenlerden ayırmak istemiyoruz. Bu nedenle tüm araç perspektifiyle ilerliyoruz. Neckarsulm konumunda, gövde ve YV depolama gelişimini kısa bir mesafede bir araya getirerek sinerjiden yararlanıyoruz. Bu şekilde hafif yapıya bir köprü kuruyor ve böylece Audi'nin maksimum verimli otomobilleri için bir simbiyoz oluşturuyoruz.
Neckarsulm Teknik Geliştirme Müdürü Stephan Reil'in açıklaması
Bataryalar için hızlı kontrol
Elektrikli araba artık işlevsel değil, peki bataryaya ne olacak? Volkswagen Group Components, 2021 yılının başından bu yana Salzgitter'de batarya geri dönüşümü için bir pilot tesis işletiyor. BattMAN ReLife analiz yazılımının yardımıyla bir batarya, bataryanın durumuna bağlı olarak nasıl devam edileceğine karar verilmeden önce birkaç dakika boyunca hızlı bir kontrolden geçirilir.
Belirli Audi elektrikli modellerinin veya Audi plug-in hibritlerinin satın alınması teşvik edilir. Bu, hem yeni hem de ikinci el araçlar için geçerlidir.
Şirket araçları olarak Audi elektrikli modelleri ve Audi plug-in hibritler tercihli vergilendirmeye tabi olabilir. Buna ek olarak, inovasyon primi de dahil olmak üzere çevre bonusundan yararlanma imkanı mevcuttur Elektrik avantajları ve teşvikleri ile ilgili bilgileri sizler için derledik.