Elektrikli otomobilin kalbi olan yüksek voltajlı bataryalarımız baştan sona üstün kalite, güvenlik ve uzun hizmet ömrü için tasarlanmıştır. Ancak kullanım ömürleri boyunca, normal yaşlanma süreçleri batarya kapasitesini - depolanabilecek enerji miktarını - azaltır. İyi haber şudur: Şarj ve kullanım davranışınız batarya ömrünü etkiler ve günlük kullanımda birkaç basit temel kuralla batarya kapasitesini uzun süre koruyabilirsiniz. Orijinal menzil uzun süre korunur ve elektrikli aracınızın değer kaybına karşı aktif olarak bir şeyler yaparsınız.
Üç temel kural
Daha uzun batarya ömrü için.
Kısa mesafe (örn. günlük işe, alışverişe gidiş) |
Uzun mesafe (örn. tatil sürüşleri, iş seyahatleri, uzun yol gezicileri) |
|
Şarj hedefi ayarı myAudi uygulamasında ve aracınızda, maksimum akü şarjı için rahatça bir sınır tanımlayabilirsiniz. Bu, başka hiçbir şey için endişelenmenize gerek olmadığı anlamına gelir. |
%80'e yapılandırma |
Uzun mesafeli yolculuklardan önce Audi, mümkün olan en uzun menzili elde etmek için şarj hedefinin % 100 olarak ayarlanmasını önerir. |
Şarj zamanlayıcısı Şarj zamanlayıcısı ile tam kalkış zamanını ayarlayabilirsiniz. Doğrudan araç içinde veya myAudi uygulaması aracılığıyla rahatça. Bu, önceden ayarlanmış batarya seviyesi ile otomatik şarj işleminin kalkış saatine mümkün olduğunca yakın olduğu anlamına gelir. Buna ek olarak, ön klima fonksiyonu kalkıştan önce aracın içini istenen sıcaklığa getirir. |
Daha yüksek konfor için ön koşullandırma |
Dolu bir batarya ile durma sürelerinden kaçınmak için kalkış zamanını ayarlayın |
Rota planlaması Yola çıkmadan önce rotanızı planlamak için e-tron rota planlayıcısını kullanın: Rota, bireysel menzilinizi dikkate alır ve sizin için uygun şarj istasyonları öngörür. |
İhtiyaç halinde e-tron rota planlayıcısının kullanılması |
e-tron rota planlayıcısının kullanılması önerilir |
Sürüş modu |
"Verimlilik" sürüş modu, verimli bir sürüş tarzı ile daha düşük enerji tüketimine yol açar. Bu, batarya üzerindeki elektriksel ve termal yükü azaltır. Bu, batarya kapasitesini korur. |
Şarj ipuçları
* Audi e-tron GT quattro tüketim ve emisyon değerleri
Bataryanın düşük sıcaklıklardan korunması
Bataryanın 20 santigrat derecenin üzerinde "iyi hissettiren" bir sıcaklığa sahip olması gerekir, böylece şarj olurken veya iyileşirken enerjiyi hızlı bir şekilde emebilir. Yola çıkmadan önce aracı park iklimlendirmesi ile ısıtarak bu sıcaklığı batarya koşullandırması yoluyla etkileyebilirsiniz. Hızlı şarjdan önce bataryanın ısıtılması da tavsiye edilir.
Audi e-tron GT quattro tüketim ve emisyon değerleri
Bataryanızın garantisi ve kullanım ömrü
Audi tam elektrikli modellerinin tüm yüksek voltajlı bataryaları uzun ömürlü olacak şekilde tasarlanmıştır ve Audi bunları ilk teslimattan itibaren sekiz yıl veya ilk 160.000 kilometre için (hangisi önce gerçekleşirse) garanti eder.
Batarya koruması dahildir
İki tampon, yüksek voltajlı bataryanız için kasıtsız, zarar verici aşırı şarj ve derin deşarja karşı ek koruma sağlar.
Grafik sadece sembolik gösterim amaçlıdır.
Batarya kapasitesi
Elektrikle çalışan bir aracın yüksek voltajlı bataryasının kapasitesi brüt ve net kapasite olarak ikiye ayrılır. Brüt kapasite, yüksek voltajlı bataryanın toplam fiziksel kapasitesini tanımlar. Ancak kendi kendine deşarja karşı koruma sağlamak, hizmet ömrünü artırmak ve acil durum başlatma rezervini sağlamak için teorik olarak mevcut enerji içeriği teknik olarak sınırlıdır. Gerçekte kullanılabilir olan bu enerji içeriği net kapasite olarak adlandırılır.
Grafik sadece sembolik gösterim amaçlıdır. Batarya kapasitesi örnek olarak Q4 e-tron 40 kullanılarak gösterilmiştir.