Elektrikli otomobilin kalbi olan yüksek voltajlı bataryalarımız baştan sona üstün kalite, güvenlik ve uzun hizmet ömrü için tasarlanmıştır. Ancak normal eskime süreçleri, hizmet ömrü boyunca batarya kapasitesini - depolanabilecek enerji miktarını - azaltır. İyi haber şu ki: Şarj ve kullanım davranışınız batarya ömrünü etkiler ve günlük kullanımda birkaç basit temel kuralla batarya kapasitesini uzun süre koruyabilirsiniz. Orijinal menzil uzun süre korunur ve elektrikli otomobilinizin değer kaybetmesini önlemek için aktif olarak bir şeyler yaparsınız.
Üç temel kural
Daha uzun bir batarya ömrü için:
Kısa mesafe (örn. işe günlük gidiş geliş, alışveriş) |
Uzun mesafe (örneğin tatil seyahatleri, iş seyahatleri, uzun mesafeli işe gidip gelme) |
|
Şarj zamanlayıcı Şarj zamanlayıcısı, tam kalkış zamanını ayarlamanıza olanak tanır. Doğrudan araç içinde veya myAudi uygulaması üzerinden rahatça. Bu, önceden ayarlanmış batarya seviyesine sahip otomatik şarj işleminin kalkış zamanına mümkün olduğunca yakın olduğu anlamına gelir. Buna ek olarak, ön koşullandırma kliması kalkıştan önce aracın içini istenen sıcaklığa getirir. |
Daha fazla rahatlık için ön koşullandırma |
Dolu batarya ile boşta kalma sürelerini önlemek için kalkış zamanını ayarlayın |
Sürüş modu "Verimlilik" sürüş modu, verimli bir sürüş tarzı sayesinde daha düşük enerji tüketimine yol açar. Böylece batarya üzerindeki elektrik ve termal yükünü azaltırsınız. Bu sayede batarya kapasitesi korunur. |
"Verimlilik" sürüş modu, verimli bir sürüş tarzı sayesinde daha düşük enerji tüketimine yol açar. Böylece batarya üzerindeki elektrik ve termal yükünü azaltırsınız. Bu sayede batarya kapasitesi korunur. |
"Verimlilik" sürüş modu, verimli bir sürüş tarzı sayesinde daha düşük enerji tüketimine yol açar. Böylece batarya üzerindeki elektrik ve termal yükünü azaltırsınız. Bu sayede batarya kapasitesi korunur.
|
Şarj ipuçları
* Audi e-tron GT quattro tüketim ve emisyon değerleri
Bataryanın düşük sıcaklıklardan korunması
Bataryanın 20 santigrat derecenin üzerinde "iyi hissettiren" bir sıcaklığa sahip olması gerekir, böylece şarj olurken veya iyileşirken enerjiyi hızlı bir şekilde emebilir. Yola çıkmadan önce aracı park iklimlendirmesi ile ısıtarak bu sıcaklığı batarya koşullandırması yoluyla etkileyebilirsiniz. Hızlı şarjdan önce bataryanın ısıtılması da tavsiye edilir.
Audi e-tron GT quattro tüketim ve emisyon değerleri: Ortalama güç tüketimi: kWh/100 km: 20,2-19,3 (NEDC); 21,1-19,9 (WLTP). Ortalama CO2 emisyonu: g/km: 0.
Bataryanızın garantisi ve kullanım ömrü
Batarya koruması dahil
İki tampon ayrıca yüksek voltajlı bataryanız kasıtsız, zarar verici fazla şarj ve derin deşarja karşı korur.
Diyagram sadece sembolik gösterim amaçlıdır.
Batarya koruması dahil
Elektrikle çalışan bir aracın yüksek voltajlı bataryasının kapasitesi brüt ve net kapasite olarak ikiye ayrılır. Brüt kapasite, yüksek voltajlı bataryanın toplam fiziksel kapasitesini tanımlar. Ancak kendi kendine deşarja karşı koruma sağlamak, hizmet ömrünü artırmak ve acil durum başlatma rezervini sağlamak için teorik olarak mevcut enerji içeriği teknik olarak sınırlıdır. Gerçekte kullanılabilir olan bu enerji içeriği net kapasite olarak adlandırılır.
Grafik sadece sembolik gösterim amaçlıdır. Batarya kapasitesi örnek olarak Q4 e-tron 40 kullanılarak gösterilmiştir.