Goodwood Festival of Speed dünyanın en büyük ve en göz kamaştırıcı motor sporları etkinliklerinden biridir. Bu yıl - merhum Ken Block'un anısına - direksiyonda Tom Kristensen'in yer aldığı Audi S1 Hoonitron ilgi odağı oldu.
Batı Sussex'in kalbindeki Goodwood Estate, dünyaca ünlü Hız Festivali Goodwood Revival ve Glorious Goodwood'a ev sahipliği yapmaktadır. Bu yıl çok sayıda ziyaretçi ve araç tutkunu, Tom Kristensen'in direksiyon başında olduğu Audi S1 Hoonitron'u hayranlıkla izledi.
Batı Sussex'in kalbindeki Goodwood Estate, dünyaca ünlü Hız Festivali Goodwood Revival ve Glorious Goodwood'a ev sahipliği yapmaktadır. Bu yıl çok sayıda ziyaretçi ve araç tutkunu, Tom Kristensen'in direksiyon başında olduğu Audi S1 Hoonitron'u hayranlıkla izledi.
Tom Kristensen yılda birkaç kez farklı motor sporları etkinlikleri için Goodwood'a geliyor. Hayranlar ve ziyaretçiler için oluşturulan çok özel atmosferi ve erişilebilirliği büyük bir memnuniyetle karşılıyor.
Audi S1 Hoonitron'un kapısındaki yazı, aracın geliştirilmesinde önemli rol oynayan merhum Ken Block'un anısına yazılmıştır. Gösterilen a
Tom Kristensen yılda birkaç kez farklı motor sporları etkinlikleri için Goodwood'a geliyor. Hayranlar ve ziyaretçiler için oluşturulan çok özel atmosferi ve erişilebilirliği büyük bir memnuniyetle karşılıyor.
Audi S1 Hoonitron'un kapısındaki yazı, aracın geliştirilmesinde önemli rol oynayan merhum Ken Block'un anısına yazılmıştır. Gösterilen a
Tom Kristensen
Audi, diğer otomobillerle birlikte Audi S1 Hoonitron'u da Goodwood'a getirdi. Ziyaretçilerin büyük çoğunluğu bu aracı daha önce hiç görmemiş olacak. Otomobili nasıl tanımlarsınız?
Otomobil drift dünyasından, özellikle de Ken Block'un katkılarından çok ilham alıyor. Muhtemelen en güçlü elektrikli drift aracı olduğunu düşünüyorum. Ayrıca ünlü Pikes Peak modeli olan Audi Sport quattro S1 ralli otomobilinden de esintiler bulmak mümkün. Benim için neredeyse onun fütüristik, elektrikli bir versiyonu.
Bu aracı efsanevi Hillclimb'da sürdünüz. Sürüşü nasıl?
Elbette çok çevik, çok fazla torka sahip ve başlangıçtan itibaren inanılmaz derecede keskin. Aracı döndürmek için çok etkili bir el freniniz ve tüm tümsekleri ve sıçramaları emen yumuşak bir süspansiyonunuz var. Bu anlamda kesinlikle çok 'acımasız' bir makine (gülümseyerek söylüyor) ve deneyimlemesi gerçekten harika. Ken'in aracı olması gerekiyordu ve geliştirilmesinde o da yer aldı. Audi'nin bu aracı Festival of Speed'de kullanmamı istemesi elbette benim için çok ayrıcalıklı bir durum.
Bu araçta sizi en çok etkileyen şey nedir?
Parmağınızı şıklatarak dört çekerden arkadan çekişe geçebiliyorsunuz. Ve parmağınızı biraz daha hareket ettirirseniz, elektrik gücüyle çok hızlı bir şekilde geri gidebiliyorsunuz. İlk seferinde oldukça korkutucuydu. Ancak en etkileyici özellik kesinlikle anlık hızlanma. Dört tekerlekten çekişi kullandığınızda devasa başlangıç torku. Kariyerim boyunca böyle bir otomobille hiç karşılaşmadım.
Onu ilk kez Las Vegas'ta içinde Ken Block ve Audi S1 Hoonitron’un yer aldığı Elektrikhana filminde cameo çekimi yaptığınızda gördünüz. Bu sizin için nasıl bir duyguydu?
Her şeyden önce, cameo çekiminin ne olduğunu bilmiyordum, bu yüzden oğluma sormak zorunda kaldım. Las Vegas'a geldim ve gece yarısından hemen sonra sete vardım çünkü gece çekim yapıyorduk. Ken'le daha önce Goodwood da dahil olmak üzere birkaç kez karşılaşmıştım, dolayısıyla birbirimizi tanıyorduk ama o zamana kadar Hoonitron'un sadece resimlerini ve planlarını görmüştüm.
O akşamı nasıl hatırlıyorsunuz?
Strip'in arkasındaki bir otoparkta birlikte öğle yemeği yedik. Araç hakkında, kızı ve kızının rallikrosta ne kadar iyi olduğu, biraz Le Mans ve sürdüğümüz araçlar hakkında konuştuk. Ayrıca Ingolstadt'taki Audi Tradition'a yaptığı ziyaretten ve eski yarış araçlarına nasıl baktığından bahsetti. Daha sonra, saat sabah 4.30 civarı, görünüşe göre Amerika'daki en büyük kavşaklardan biri olan ünlü Tropicana-Las Vegas Bulvarı kavşağında çekim yapıyorduk. Ama sadece Ken ve ben vardık, tüm farklı yönlerden ve açılardan çekim yapılıyordu. Çok eğlenceliydi. Vegas'ta harika bir gece geçirdik.
Festival of Speed’de Hillclimb her zaman ilgi odağı olmuştur. Bu yıl, yarış efsanesi Tom Kristensen Audi S1 Hoonitron'u Goodwood Tepesi'nin iki kilometre kadar yukarısına sürdü.
Festival of Speed’de Hillclimb her zaman ilgi odağı olmuştur. Bu yıl, yarış efsanesi Tom Kristensen Audi S1 Hoonitron'u Goodwood Tepesi'nin iki kilometre kadar yukarısına sürdü.
Sadece S1 Hoonitron'u sürmekle kalmadınız, aynı zamanda Audi'nin Le Mans'taki geçmişini kutlamak için Goodwood'daydınız. Goodwood'da olmak nasıl bir duyguydu?
Le Mans'ın yüzüncü yılını kutlamak için Goodwood'da olmak harika. Le Mans ve Audi'nin olağanüstü bir geçmişi var. Audi'nin otomobilleriyle - Audi R8 LMP1'den Audi R10 TDI ve Audi R18 e-tron quattro'ya kadar - orada başardıkları tek kelimeyle inanılmaz. Tüm bu modelleri zaten kullandım. Audi'nin 2000 yılında Le Mans'ı kazanan ilk otomobilini Goodwood Hill'de tekrar sürmek benim için harikaydı. Her zaman tüylerimi diken diken ediyor ve sadece içinde oturmaktan bile keyif alıyorum. Başlangıç çizgisinde beklemeyi de seviyorum. İçinde oturmayı sevdiğim çok az araç var. Audi R8 LMP1 bunlardan biri.
Le Mans motor sporları dönemi sizin için kişisel olarak ne ifade ediyor?
Her dakikasından keyif aldığım ve gerçekten anı yaşayabildiğim bir dönemde yarışabildiğim için şanslı, gururlu ve mutluyum. Bence bir yarış pilotu olarak yaptığınız şey bu. Uyanık olmayı öğreniyorsunuz. Anda kalmayı öğreniyorsunuz ya da en azından bir sonraki fren noktasına ve bir sonraki viraja kadar. Oldukça heyecan dolu bir hayattı. Şimdiye kadar yaşadığım en yüksek adrenalin, en yüksek enerji, en yüksek tutku.
Bu yıl Goodwood'da Le Mans 24 saat yarışının 100. yıldönümüne de odaklanıldı. Tom Kristensen Le Mans'ı Audi adına ilk kez 2000 yılında Audi R8 LMP1 ile kazanmıştı.
Festival geleceği ve geçmişi kutluyor: Audi, S1 Hoonitron'un yanı sıra Le Mans kazananlarını, tarihi ralli araçlarını ve Audi'nin Dakar Rallisi'nde yarışacağı Audi RS Q e-tron'u (arka) tanıttı.
Bu yıl Goodwood'da Le Mans 24 saat yarışının 100. yıldönümüne de odaklanıldı. Tom Kristensen Le Mans'ı Audi adına ilk kez 2000 yılında Audi R8 LMP1 ile kazanmıştı.
Festival geleceği ve geçmişi kutluyor: Audi, S1 Hoonitron'un yanı sıra Le Mans kazananlarını, tarihi ralli araçlarını ve Audi'nin Dakar Rallisi'nde yarışacağı Audi RS Q e-tron'u (arka) tanıttı.
Tarihten geleceğe: Motor sporları ve mobilite alanındaki yolculuk nereye doğru ilerliyor?
Ben her zaman olumlu bir tutum içindeyim. Tüm otomotiv endüstrisi ve motor sporları değişiyor ve yeni, daha sürdürülebilir bir yöne doğru ilerliyor. Yeni yollar ve fikirler bulmak kesinlikle Audi'nin yaratıcı DNA'sında var. Aynı zamanda, hızlı gelişmeler ve optimizasyonlar için motor sporlarından daha iyi bir yer yok. Bir yarış pilotu olarak farklı teknolojilere ve yaklaşımlara açığım ve şu anda mobilite alanında heyecan verici gelişmeler görüyorum ve burada Goodwood'da bunlardan bazılarını her zaman yakından görebileceksiniz.