Audi Motorsport takımı, Dakar Rallisi’ne ikinci katılımlarından kısa bir süre önce, perde arkasına bir bakış sunuyor.
Burada gösterilen bu araç, üretim modeli olarak mevcut olmayan Dakar Rallisi aracıdır.
Audi RS Q e-tron 2023 Dakar Rallisi’nde yarışmaya hazır. İkinci nesil ralli aracı, ikinci katılımı için temel bir gelişim sürecinden geçti. Suudi Arabistan’a doğru yola çıkmadan önce, üç aracın tümü en küçük detayına göre kontrol edildi.
Audi RS Q e-tron 2023 Dakar Rallisi’nde yarışmaya hazır. İkinci nesil ralli aracı, ikinci katılımı için temel bir gelişim sürecinden geçti. Suudi Arabistan’a doğru yola çıkmadan önce, üç aracın tümü en küçük detayına göre kontrol edildi.
Neon ışıkta, teknisyenler ve mühendisler, katı bir mantığı takip ederek zeminde duran araç parçalarından oluşmuş bir labirentin içinde geziniyorlar. Audi için, Dakar Rallisi’ne 31 Aralık’ta ikinci kez katılacak üç adet ikinci nesil Audi RS Q e-tron¹ araçtan geliyorlar. Şu anda, Neuburg an der Donau’daki Audi Sport’un koridorlarında kriko ile kaldırılmış durumdalar. Fas Rallisi’ndeki nihai bir dayanıklılık testinden sonra, üç ralli aracının tümü, parçaları tekrar birleştirilmeden ve Suudi Arabistan’a doğru yapılacak yolculuğa hazırlanmadan önce bir çeşit genel bir revizyonda, rutin bir şekilde, bağımsız parçalara ayrıldı. Ve birçok parçanın ortasında Rolf Michl duruyor.
Audi’de motor sporlarından sorumlu olan Audi Sport GmbH Genel Müdürü, 2022 yılının başlangıcında, Dakar Rallisi’ne ilk kez katılım hakkında “Bizim için yeni olan bir motor sporu disiplininde etkileyici bir çıkış yapmayı başardık.” diyor. Michl, Neuburg an der Donau’daki nihai hazırlıklar dahil, test sürüşleri ve yarışları sırasında sahada olma fırsatını kaçırmıyor. “Takımın arasında, bana daima ilham veren muazzam konsantrasyonu ve aynı zamanda öngörüyü hissedebiliyorum.“ Michl’e göre, Dakar projesinin birinci hedefi, başlangıçtan itibaren, elektrikli sürüş konseptinin² en çetin koşullara dayanacağını kanıtlamaktı. Ve böylece, Audi RS Q e-tron² sadece yarışmaktan daha fazlasını içeriyordu. “Audi’de, elektrifikasyon stratejisini sürekli olarak uygulayabildiğimiz ve başarılı bir şekilde harekete geçirebildiğimiz için, proje bir tutumu temsil etmektedir.” Ve Dakar Rallisi’ndeki ilk görünümleri aslında başarılıydı.
*Burada gösterilen araç bir Dakar Rallisi aracıdır ve ürün modeli olarak mevcut değildir.
*Audi RS Q e-tron, elektrikli bir güç aktarım organını, TSFI motoruna ve bir jeneratöre bağlı bir enerji dönüştürücü sistemle birleştirir.
Rolf Michl, 2007’den beri AUDI AG’de çalışmaktadır. 2014’te, o ve takımı, uluslararası genç yetenekler için hedeflenen desteği sağlayan Almanya’daki ilk tek marka süper otomobil yarış serisi Audi Sport TT Kupası’nın lansmanını yaptı. Eylül 2022’den beri, Rolf Michl Audi Sport GmbH’nin Genel Müdürüdür ve Audi’de motor sporlarından sorumludur.
Rolf Michl, 2007’den beri AUDI AG’de çalışmaktadır. 2014’te, o ve takımı, uluslararası genç yetenekler için hedeflenen desteği sağlayan Almanya’daki ilk tek marka süper otomobil yarış serisi Audi Sport TT Kupası’nın lansmanını yaptı. Eylül 2022’den beri, Rolf Michl Audi Sport GmbH’nin Genel Müdürüdür ve Audi’de motor sporlarından sorumludur.
Rolf Michl
Audi Motorsport’ta Araç Dağıtımı ile ilgili Geliştirme Mühendisi ve Proje Yöneticisi olan Arnau Niubó Bosch bu konuda hemfikir. Bosch “Biz ve takımımız Aralık’ın sonunda Suudi Arabistan’a vardığımızda, kendimizi ve araçları start’a hazırlamak için çok az zamanımız vardı.” diyor ve “Bu araçları mümkün olan en iyi durumda sevk etmeyi daha önemli bir hale getiriyor.” diye açıklıyor. İspanya’da doğan Bosch 2018’den beri Audi’de çalışmaktadır ve yaklaşık 25 yıldır motor sporlarında uzmandır. Ancak Dakar Rallisi onun içinde de yeni bir alandı. “İnsanlar size bu ralli hakkında birçok şey söyleyecek. Ancak bu ralliyi anlamak için, kendiniz tecrübe etmiş olmalısınız.” Bosch, Ocak 2022’de, Audi ilk kez yarıştığında, oradaydı. Sonunda, dört aşama zaferi ve dik bir öğrenme eğrisi elde ettiler. Bosch, “Çöl hakkında, otomobil hakkında, aynı zamanda takım ve lojistik hakkında çok fazla şey öğrendik.” diye hatırlıyor. “İster otomobiller ister sahadaki süreçler hakkında olsun, her türlü geri bildirim geniş bir havuzda toplandı.” Deneyimli mühendis, “Motor sporlarında, birçok küçük şey, genellikle, gelişim sürecinde büyük bir sıçramaya yol açıyor” diye açıklıyor. Ancak Bosch sadece araçlara atıfta bulunmuyor. “Bu arada, araçlara her gün bakım yapılması sağlanırken, sahada yedek parçaların tedariki ve kamp yerinde çadırınızı yerleştirmek ve kurmak için gereken lojistik hakkında çok fazla şey öğrenildi.” diye ekliyor. “Büyük miktarlarda deneyim ve bilgi ile, Suudi Arabistan’dan döndükten hemen sonra, burada, Neuburg’da bir araya geldik ve 2023 rallisi için hazırlanmaya ve ikinci nesil Audi RS Q e-tron’u üretmeye başladık.”
Burada gösterilen araç bir Dakar Rallisi aracıdır ve ürün modeli olarak mevcut değildir.
Arnau Nibuó Bosch, yarışlar sırasında Audi RS Q e-tron¹ ile sorumluydu. 2022 Dakar Rallisi’ndeydi ve önümüzdeki yarışa da eşlik edecek.
Benedikt Brunninger ilk Audi RS Q e-tron¹’un gelişim sürecinde yer aldı ve şimdi, Teknik Proje Yöneticisi olarak ikinci evrim safhasından sorumlu.
Arnau Nibuó Bosch, yarışlar sırasında Audi RS Q e-tron¹ ile sorumluydu. 2022 Dakar Rallisi’ndeydi ve önümüzdeki yarışa da eşlik edecek.
Benedikt Brunninger ilk Audi RS Q e-tron¹’un gelişim sürecinde yer aldı ve şimdi, Teknik Proje Yöneticisi olarak ikinci evrim safhasından sorumlu.
Audi RS Q e-tron’un ikinci evrim safhasının gelişimi sırasında, Benedikt Brunninger faaliyetlerin merkezindeydi. Teknik Proje Yöneticisi olarak, en başından itibaren Dakar projesine aşinaydı ve ayrıca, ilk araç neslinden de sorumluydu. Brunninger, ralliye ilk katılımdan iki ana sonuç çıkarıyor: “Her şeyden önce, araçlarımızın ve inovatif sürüş konseptinin Dakar Rallisi’nin üstesinden gelecek kadar dayanıklı olduğunun onaylandığını görüyorum.“ Bununla birlikte, aynı derecede önemli bir şekilde, Brunninger “araçlarımızı gerekenden daha sağlam ürettiğimizin” de farkına vardı. İlk Audi RS Q e-tron için, görev, inovatif sürüş konseptini² mümkün olduğunca çok olasılıktan korumaktı. Brunninger, “Örneğin, hassas yüksek voltajlı bataryanın etrafındaki güvenlik yapısı ile ilgili gereklilikler hakkında hiçbir şey bilmiyorduk.” diyor. “Çünkü daha önce bunu kimse yapmamıştı.” diye açıklıyor.
*Burada gösterilen araç bir Dakar Rallisi aracıdır ve ürün modeli olarak mevcut değildir.
*Audi RS Q e-tron, elektrikli bir güç aktarım organını, TSFI motoruna ve bir jeneratöre bağlı bir enerji dönüştürücü sistemle birleştirir.
“Ancak, geriye baktığımda, hassas olarak sınıflandırılan bileşenler arızasız bir şekilde çalışmıştı ve hızlı bir şekilde ‘tasarıma ve ağırlığa yönelik daha fazla geliştirme yapabileceğimiz’ açık bir hale geldi. Belirli parçalar yeni nesil için daha hafif hale geldi ve hatta tamamen çıkarıldı. Sonuç olarak, ikinci ralli aracı nesli kendisinden önce gelen nesilden tek bir gövde parçası içermiyor. Birkaç gün içinde yarışacak üç Audi RS Q e-tron aracı kendilerinden önceki araçlardan yaklaşık 80 kilogram daha hafiftir. Örneğin, azalan ağırlık şasi ayarında yeni olasılıklar yarattı veya sürücüler için idareyi daha fazla kolaylaştırdı. Aerodinamik söz konusu olduğunda, birçok özellik de optimize edildi. Genel olarak, yeni Audi RS Q e-tron şimdi, çok daha atletik, çevik ve kompakt.” Brunninger, “Bana göre, ilk araç prototipti ancak ikinci nesil gerçek yarış versiyonu.” diyor.
*Burada gösterilen araç bir Dakar Rallisi aracıdır ve ürün modeli olarak mevcut değildir.
Ralli araçlarını Dakar Rallisi’nde kullanım için en iyi şekilde hazırlamak amacıyla, üç adet ikinci nesil Audi RS Q e-tron aracın tümü, Fas Rallisi’nden sonra en küçük ayrıntılarına dek kontrol edildi. 2023 Dakar Rallisi 31 Aralık’ta başladığında, her şey, mümkün olan en iyi şekilde hazırlanmalıdır.
Ralli araçlarını Dakar Rallisi’nde kullanım için en iyi şekilde hazırlamak amacıyla, üç adet ikinci nesil Audi RS Q e-tron aracın tümü, Fas Rallisi’nden sonra en küçük ayrıntılarına dek kontrol edildi. 2023 Dakar Rallisi 31 Aralık’ta başladığında, her şey, mümkün olan en iyi şekilde hazırlanmalıdır.
Ve bu yarış versiyonu, hazırlık safhasında gelecek vadeden sonuçlar üretti. Son birkaç ay, Rolf Michl, Arnau Bosch, Benedikt Brunninger ve tüm takım için planlandığı gibi geçti: Yazın, Zaragoza ve Fas çölünde yaklaşık 6.500 test kilometresi katedildi. Üç Audi RS Q e-tron aracı, son kez, ayrı parçalara ayrılmadan önce, Ekim’de Fas Rallisi’nde değerli bir rekabet deneyimi de yaşadı. Rolf Michl, özgüvenle, “Biriktirdiğimiz tüm teknik bilgi ile şimdi, ikinci Dakar Rallisi’nde podyum pozisyonları için yarışmayı umuyoruz.” diyor. Bu amaçla, Audi Sport takımı kendilerini ve Audi RS Q e-tron’u mümkün olan en iyi şekilde hazırladı. Yine de Dakar Ralisi’nin öngörülemezliği devam ediyor ve hiç kimse bu belirsizlikler için hazırlanamaz. Michl, “Ancak, yarışmayı ve Dakar Rallisi’ni bu kadar büyüleyici yapan da tam olarak budur.” diyor.
*Burada gösterilen araç bir Dakar Rallisi aracıdır ve ürün modeli olarak mevcut değildir.