Neon ışıkta, teknisyenler ve mühendisler, katı bir mantığı takip ederek zeminde duran araç parçalarından oluşmuş bir labirentin içinde geziniyorlar. Audi için, Dakar Rallisi’ne 31 Aralık’ta ikinci kez katılacak üç adet ikinci nesil Audi RS Q e-tron¹ araçtan geliyorlar. Şu anda, Neuburg an der Donau’daki Audi Sport’un koridorlarında kriko ile kaldırılmış durumdalar. Fas Rallisi’ndeki nihai bir dayanıklılık testinden sonra, üç ralli aracının tümü, parçaları tekrar birleştirilmeden ve Suudi Arabistan’a doğru yapılacak yolculuğa hazırlanmadan önce bir çeşit genel bir revizyonda, rutin bir şekilde, bağımsız parçalara ayrıldı. Ve birçok parçanın ortasında Rolf Michl duruyor.
Audi’de motor sporlarından sorumlu olan Audi Sport GmbH Genel Müdürü, 2022 yılının başlangıcında, Dakar Rallisi’ne ilk kez katılım hakkında “Bizim için yeni olan bir motor sporu disiplininde etkileyici bir çıkış yapmayı başardık.” diyor. Michl, Neuburg an der Donau’daki nihai hazırlıklar dahil, test sürüşleri ve yarışları sırasında sahada olma fırsatını kaçırmıyor. “Takımın arasında, bana daima ilham veren muazzam konsantrasyonu ve aynı zamanda öngörüyü hissedebiliyorum.“ Michl’e göre, Dakar projesinin birinci hedefi, başlangıçtan itibaren, elektrikli sürüş konseptinin² en çetin koşullara dayanacağını kanıtlamaktı. Ve böylece, Audi RS Q e-tron² sadece yarışmaktan daha fazlasını içeriyordu. “Audi’de, elektrifikasyon stratejisini sürekli olarak uygulayabildiğimiz ve başarılı bir şekilde harekete geçirebildiğimiz için, proje bir tutumu temsil etmektedir.” Ve Dakar Rallisi’ndeki ilk görünümleri aslında başarılıydı.
*Burada gösterilen araç bir Dakar Rallisi aracıdır ve ürün modeli olarak mevcut değildir.
*Audi RS Q e-tron, elektrikli bir güç aktarım organını, TSFI motoruna ve bir jeneratöre bağlı bir enerji dönüştürücü sistemle birleştirir.