Elektrikli Audi skysphere concept geleceğin otomobillerinin büyüleyici deneyimler için platformlar olacağını gösteriyor.
Görselde yer alan araç seri üretim modeli olarak mevcut değildir.
Burada 5,19 metrelik "Grand Touring" modunda bulunan (Audi A8L'den sadece 11 santimetre daha kısa), Audi skysphere concept’i; çağdaş, modern bir lüks deneyimi sunan elektrikli bir yönetici sınıfı roadster’dır.
Burada 5,19 metrelik "Grand Touring" modunda bulunan (Audi A8L'den sadece 11 santimetre daha kısa), Audi skysphere concept’i; çağdaş, modern bir lüks deneyimi sunan elektrikli bir yönetici sınıfı roadster’dır.
Audi skysphere concept’i, modern lüks anlayışını yeniden tanımlayan dört konsept araçtan ilkidir. Vizyon, yolculara bir araçta bulunmanın pratik nedenlerinin çok ötesine geçen büyüleyici bir üst düzey deneyim sunmaktır. İç mekân interaktif bir alana dönüşerek, aracı, Audi'nin deyimiyle bir "deneyim cihazı" haline getiriyor. Tüm bunlar otomatik sürüş, devrim niteliğinde yeni bir iç mekân tasarımı ve 360 derecelik bir dijital ekosistem ile mümkün kılınmıştır.
Audi skysphere concept’i iki farklı sürüş deneyimini tek bir araçta birleştirmek üzere tasarlanmıştır: Grand touring deneyimi ve spor deneyimi. Bu, muhteşem bir teknik özellik sayesinde mümkün olmuştur: değişken aks mesafesi. Elektrik motorları ve birbirine kenetlenen gövde ve şasi bileşenlerine sahip sofistike bir mekanizma hem aks mesafesinin hem de dış uzunluğun 250 milimetre değiştirilmesine olanak tanır. Aynı zamanda yerden yükseklik de 10 milimetreye kadar değiştirilebilir.
4,94 metrelik "Spor" mod konfigürasyonu, sürücülerin kendi kendilerine yönlendirebilecekleri çevik bir elektrikli roadster sunuyor. Burada odak noktası araç dinamikleridir. Direksiyon simidi ve pedallar gibi, gösterge panelindeki tüm kontroller ve orta konsoldaki monitör paneli de ergonomik açıdan mükemmel kokpitte her sürücü için ideal şekilde konumlandırılmıştır. Yolcular; konforlu, otomatik "Grand Touring" modunu tercih ederlerse, Audi skysphere concept’i 5,19 metre uzunluğa kadar uzar ve direksiyon simidi ile pedallar gözden kaybolur. Bu sayede yolcular, sadece spor bir cabriolet ile yeni boyutlara keşif yapmanın keyfini değil; aynı zamanda sorunsuz şekilde entegre edilmiş bir dijital ekosistem tarafından sunulan hizmetlerin keyfini de yaşarlar.
4,94 metrelik "Spor" modundayken (Audi RS5 Sportback'ten sadece 16 santimetre daha uzun) Audi skysphere çevik bir spor araç halini alır.
4,94 metrelik "Spor" modundayken (Audi RS5 Sportback'ten sadece 16 santimetre daha uzun) Audi skysphere çevik bir spor araç halini alır.
Audi skysphere concept’i yolcu bölmesinin, yolcuların deneyimlerinin artık teknolojinin talepleri karşısında ikinci planda kalmadığı bir merkez haline gelecek şekilde tasarlanmıştır. Bunun yerine, iç mekân etkileşimli bir alana dönüşür. Audi skysphere, otomatikleştirilmiş sürüş için tasarlanmıştır.
"Grand Touring" modunda tüm kontroller gözden uzakken, aracın iç mekânı, modern lüksü yeniden tanımlayan bir tasarıma sahip hafif, açık bir alandır. Konforlu koltuklar, tasarım mobilyaların görsel zarafetine sahip olmakla birlikte; sürüş modunda bir araç koltuğunun işlevlerini tavizsiz bir şekilde karşılamaktadır. Yanal destek ve güvenlik özellikleri paketin bir parçasıdır. Yolcu bölmesindeki değişken konumları sayesinde cömert hareket özgürlüğü ve diz mesafesi sunarlar.
"Grand Touring" modu, yolcuların otomatikleştirilmiş sürüşle gelen seçim özgürlüğünün tadını çıkarmasını sağlar: Açık havada rahatlayabilir, manzaranın ve saçlarındaki rüzgârın veya bilgi-eğlence olanaklarının keyfini çıkarabilirler. Gösterge panelinde ve orta konsolun üst kısmında yer alan geniş dokunmatik ekranlı monitörler aracı ve bilgi-eğlence sistemlerini çalıştırmak için kullanılır. Bu sayede internetten içerik, video konferanslar veya film akışları görüntülenebiliyor.
Audi skysphere concept’i, yolculara belirli bir yolculukla sınırlı olmayan geniş bir hizmet yelpazesi sunan dijital bir ekosisteme bağlıdır. Dijital hizmetler, yolculara galeri açılışlarından dijital butik ziyaretlerine ve akşam yemeği rezervasyonlarına kadar kişisel tercihlerine göre özelleştirilmiş seçkin teklifler sunarak, yolda ek deneyimler yaşatmaktadır.
Tamamen elektrikli Audi skysphere'deki batarya modülleri öncelikle kabinin arkasında konumlandırılmıştır. Bu, bir spor aracın çevikliğini sağlamak için idealdir. Burada gösterilen araç ürün modeli olarak hazır olmayan bir konsept otomobildir.
Tamamen elektrikli Audi skysphere'deki batarya modülleri öncelikle kabinin arkasında konumlandırılmıştır. Bu, bir spor aracın çevikliğini sağlamak için idealdir. Burada gösterilen araç ürün modeli olarak hazır olmayan bir konsept otomobildir.
Audi skysphere concept’i, "Grand Touring" modunda bile optimize edilmiş bir ağırlık merkezi ve aerodinamik özelliklere sahip olup; 5,19 metre uzunluğunda ve 2,00 metre genişliğindedir. Ayrıca 1,23 metre düzlükte yola doğru eğilerek dikkat çekici bir performans sergiler. Audi skysphere concept’inin tasarımında, Dört Halkanın imzası olan kavisli ve genişletilmiş tekerlek kemerleri kullanılarak geniş aks mesafesi ön plana çıkarılmıştır. Yandan bakıldığında araç; uzun kaputu ve kısa çıkıntılarının yanı sıra arka tekerlek kemerine uzanıyormuş gibi görünen geniş yan eşiği ile etkileyici oranlarını ortaya koyar. Kapılar arkadan menteşelidir ve geniş açılma açısına sahiptir.
Ön kısım, markanın tipik Singleframe'i ve aydınlatmalı Dört Halka ambleminin göz alıcı tasarımıyla şekillendirilmiştir. Yan ön bölümlerdeki gündüz farları, aydınlatma ünitelerine güçlü ve odaklanmış bir ifade kazandırır. Tüm Singleframe ve bitişik yan yüzeyler, Audi skysphere concept’ine karakteristik ışık imzasını veren beyaz LED unsurlarla donatılmıştır. Rüzgâr tünelinde optimize edilen arka kısım, klasik aerodinamik çizgisiyle speedster unsurlarını cömert cam yüzeylerle birleştiriyor. Ayrıca aracın arka tarafının tasarımında, dinamik aydınlatma efektleri için aracın genişliği boyunca dijital olarak kontrol edilen bir LED yüzeyi bulunur. Bu LED yüzeyi, aydınlatma üniteleri açılıp kapatıldığında etkileyici bir görüntü sunar.
Audi skysphere concept'inin aks mesafesi değiştirildiğinde, aracın ön ve arkasındaki LED'ler özel olarak oluşturulmuş dinamik bir ışık dizisi sergiler. "Grand Touring" ve "Spor" modlarının her biri, özellikle Singleframe alanında farklı bir ışık imzasına sahiptir. Audi skysphere concept’i, dış dünyaya bu şekilde net bir mesaj gönderir: “Ben iki benzersiz deneyim sunan iki kişiliğe sahibim; bir Gran Turismo ve birinci sınıf bir atlet.”
Tüm Singleframe ve yan ön bölüm, Audi skysphere concept’ine karakteristik ışık imzasını veren beyaz LED unsurlarla donatılmıştır. Burada gösterilen araç ürün modeli olarak hazır olmayan bir konsept otomobildir. Profesyonel sürücü, kapalı pist. Denemeyin.
Profesyonel sürücü, kapalı parkur. Denemeyin.
Tüm Singleframe ve yan ön bölüm, Audi skysphere concept’ine karakteristik ışık imzasını veren beyaz LED unsurlarla donatılmıştır. Burada gösterilen araç ürün modeli olarak hazır olmayan bir konsept otomobildir. Profesyonel sürücü, kapalı pist. Denemeyin.
Profesyonel sürücü, kapalı parkur. Denemeyin.