Başyapıt > Tasarım > Audi Türkiye
Audi Türkiye Tasarım
Başyapıt

Başyapıt

Audi RS e-tron GT ve Audi e-tron GT quattro , Audi e-design'ı tanımlayan tüm özellikleri taşıyan ilk tamamen elektrikli seri araçlardır. Audi Tasarım Başkanı Marc Lichte'ye bununla ilgili dokuz soru.

Metin: Bernd Zerelles - Fotoğraf: Robert Fischer - Video: graupause Okuma süresi: 6 min.

Marc Lichte in front of the Audi RS e-tron GT.Marc Lichte in front of the Audi RS e-tron GT.

Şimdiye kadar tasarlama ayrıcalığına sahip olduğum en iyi araç.

Marc Lichte, Leiter Audi Design

1. Marc, Audi e-tron GT'ye baktığında hangi duygularını harekete geçiriyor?

Kalbim küt küt atıyor. Audi e-tron GT benim için çok özel bir araç. Çocukken arabalar çizdiğimden beri, böyle bir şey yaratmanın hayalini kurdum. Büyük dingil mesafesi, alçak kokpit ve kısa çıkıntılara sahip dev tekerlekler. GT ile hayallerim gerçek oldu. Yirmi yılı aşkın süredir araç tasarlıyorum. Birçoğu ikon haline gelen çok sayıda araç tasarladım. Ama bu hepsini gölgede bırakıyor. Şimdiye kadar tasarlama ayrıcalığına sahip olduğum en iyi araç.


Audi e-tron GT quattro:kWh/100 km cinsinden güç tüketimi ortalama: 21,6–19,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları ortalama: 0
Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler.
Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz.

Gösterilen model Alman modelidir. Belirtilen teknik özellikler yalnızca Almanya’da geçerlidir ve diğer bölgelerde uygulanamaz.


Marc Lichte looks at the Audi RS e-tron GT with satisfaction.Marc Lichte looks at the Audi RS e-tron GT with satisfaction.
Front headlight close-up of the Audi RS e-tron GT.Front headlight close-up of the Audi RS e-tron GT.

2. GT'yi tasarlarken en çok hangi anınızı hatırlıyorsunuz?

Bu gayet net. Yönetim Kuruluna orantılı modeli ilk gösterdiğimiz zamandı. Herkes anında araca aşık oldu. Bu da bizi GT'yi Kasım 2018'de Los Angeles'ta bir gösteri aracı olarak tanıtmaya yöneltti. Bu da son derece duygusal bir deneyimdi. Araç basında büyük yankı uyandırdı. Tüm gazeteciler bunun harika bir araç olduğu konusunda hemfikirdi ancak tasarımın ne kadarının üretim versiyonunda kalacağını merak ediyorlardı. En büyük sürpriz ise hiç sürpriz olmamasıydı.

 

3. Özellikle hangi yönlerini beğeniyorsunuz?

İyi bir tasarım her zaman güçlü estetiği mükemmel işlevsellikle birleştirir. GT ile, mümkün olduğunu düşünemeyeceğiniz bir şekilde çemberi daralttık. Tamamen elektrikli, yüksek performanslı yol tutuşa sahip gerçek bir spor aracı olarak, bir tasarım nesnesinden aşağı kalır yanı yok ve yere inanılmaz derecede alçak. Ancak aynı zamanda tam teşekküllü beş koltuklu bir araç; şaşırtıcı derecede geniş, dört kapılı bir gran turismo ve günlük kullanım için de yeterince pratik. Katı estetik ve tavizsiz işlevsellik arasındaki uçurumu kapatmayı başarmış olmamız beni hala şaşırtıyor. Bu bir çelişki olmalı. Bunu başarmamız bir mucize.


Audi e-tron GT quattro:kWh/100 km cinsinden güç tüketimi ortalama: 21,6–19,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları ortalama: 0
Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler.
Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz.

Gösterilen model Alman modelidir. Belirtilen teknik özellikler yalnızca Almanya’da geçerlidir ve diğer bölgelerde uygulanamaz.



Marc Lichte takes the measure of the Audi RS e-tron GT model’s cabin.Marc Lichte takes the measure of the Audi RS e-tron GT model’s cabin.

4. GT ile en çok gurur duyduğunuz şey nedir?

Audi e-tron GT mükemmel bir orana sahip. Benim felsefeme göre orantılar her zaman iyi tasarım için bir sıçrama tahtasıdır. Bu mimari ve moda için olduğu kadar araçlar için de aynı ölçüde geçerlidir. Bu açıdan GT'nin tasarımı sağlam bir temel üzerine inşa edilmiştir. Bu oranlar Audi elektrikli platformundan esinlenilerek alınmıştır. Elbette, tasarım yoluyla e-mobiliteyi görsel olarak vurgulamanın pek çok farklı yolu var. Bize göre elektrikli mobilite, dünyanın en güzel araçlarını tasarlamamızı sağlıyor. Tasarımımız, ters çevrilmiş Singleframe ızgara, derin kaput, aerodinamik unsurlar, yumuşak omuz çizgisi, zemine yerleştirilmiş batarya, tavan çizgisi, quattro kası ve ayırma kenarı aracılığıyla tahrik sisteminin evrimini anlatıyor. Tamamen elektrikli her Audi'nin nefes kesici oranlara ve çarpıcı bir tasarıma sahip olmasını sağlamak için çalışıyoruz.



Audi e-tron GT quattro:kWh/100 km cinsinden güç tüketimi ortalama: 21,6–19,6g/km cinsinden CO₂ emisyonları ortalama: 0
Seçilen aracın donanımına bağlı olarak aralıklarla birlikte yakıt/güç tüketimi ve CO₂ emisyonları hakkında bilgiler.
Bu araç için sadece WLTP'ye göre tüketim ve emisyon değerleri bulunur, NEDC'ye göre değerler bulunmaz.

Gösterilen model Alman modelidir. Belirtilen teknik özellikler yalnızca Almanya’da geçerlidir ve diğer bölgelerde uygulanamaz.


Side view of the Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.Side view of the Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.

5. Belirlediğiniz ilk öğe neydi?

Kaslı tekerlek kemerleri. Bana göre onu Audi yapan şey budur. Onlarca yıldır omuz çizgisi tutarlı bir yükseklik boyunca uzanıyordu. Artık öyle değil. Artık ortada kesintiye uğruyor ve ince hatlarla araç siluetinin ön ve arkadaki kas gücünü vurguluyor; biz buna quattro kası diyoruz. Geçmişte omuz çizgisi sadece iki düzlemi birbirine bağlıyordu. Ancak Audi e-tron GT'de, bir quattro heykeli gibi keskin bir kabartmayla öne çıkan bu öğeye maksimum önem verilmiştir.



Marc Lichte next to the quattro muscle on the Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.Marc Lichte next to the quattro muscle on the Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.
Close-up of the quattro muscle.Close-up of the quattro muscle.

Audi e-tron GT'deki kas gücü quattro için ileriye ve geleceğe giden yolu işaret ediyor.

Marc Lichte, Leiter Audi Design

6. GT'de en sevdiğiniz tasarım detayı nedir?

Kuyruk ucundaki quattro kası. Quattro en başından beri Audi ile eşanlamlı olmuştur. Ve bu yakın zamanda da değişmeyecek. Bizi diğerlerinden ayıran şey bu. Audi e-tron GT'deki kas gücü, quattro için ileriye ve geleceğe giden yolu işaret ediyor. Sac levhayı kaslı bir çıkıntı şeklinde kalıplamak büyük bir zorluktu çünkü bu parça son derece hassas bir şekilde kenetleniyor. Takım üreticileriyle birlikte sadece bu paneli modellemek için üç ay harcadık. Sac metal bu noktada defalarca yarıldı, ancak biz sadece sınırlarını test etmeye devam ettik-modelleme, simülasyon, kalıplama. Sonra en başa döndük. Ta ki mükemmel olana kadar. Ve hiçbir şey onu artık daha iyi yapamazdı.


Portrait of Marc Lichte in the back of the Audi RS e-tron GT.Portrait of Marc Lichte in the back of the Audi RS e-tron GT.

7. Audi e-tron GT'de hangi rengin özellikle iyi durduğunu düşünüyorsunuz?

Daytona Gri. Bu renk neredeyse 20 yıldır Audi paletinde yer alıyor. Bugüne kadar sadece konturları muhteşem bir şekilde sergilemekle kalmıyor, aynı zamanda sportif ve zarif görünüyor. Her özellik canlanır, her kontrast sonuna kadar dramatize edilir. Kasların belirginliği artar ve büyük bir sevgi ve özen gösterdiğimiz her bir küçük alan kendini gösterir. Daytona Gri her şeyi güzel bir şekilde vurguluyor.


Marc Lichte gesticulates in front of the Audi RS e-tron GT.Marc Lichte gesticulates in front of the Audi RS e-tron GT.
Close-up of the side air outlets on the Audi RS e-tron GT.Close-up of the side air outlets on the Audi RS e-tron GT.

8. Biriyle Audi e-tron GT hakkında konuşurken en çok neyi övüyorsunuz?

GT'nin sadece en güzel değil, aynı zamanda şimdiye kadar üretilmiş en aerodinamik ve verimli Audi modellerinden biri olduğunu. Benim gibi uzun boylu insanlar için bile arkada yeterli baş mesafesine sahip, pille çalışan beş koltuklu bir araç. Yine de araç Audi A7 Sportback'ten yedi santimetre daha alçak. GT'nin bir mühendislik şaheseri olduğunu söylerken işte bunu kastediyorum! Aktif aerodinamik önlemler sayesinde Audi e-tron GT, tüm Audi araçları arasında en iyi sürtünme katsayılarından birine sahip. Bu sadece performansını değil aynı zamanda menzilini de güvence altına alıyor.


Marc Lichte Audi e-tron GT'yi gösteriyor

Bazı şeyleri farklı yapabilirdim ama daha iyisini değil.

Marc Lichte, head of Audi design

9. Bir tasarımın sonu, bir sonrakinin başlangıcıdır. Bir sonraki Audi e-tron GT'yi tasarlarken neyi farklı yapardınız?

Hiçbir şey çünkü şu haliyle mükemmel. Bir tasarımın üzerinden tekrar geçme düşüncesi şimdiden başımı ağrıtıyor. Geçmişte, bir araç piyasaya sürüldüğünde, güncellemede hangi ayrıntıları değiştirmek istediğimi her zaman biliyordum. GT'de durum böyle değil. Bazı şeyleri farklı yapabilirdim ama daha iyisini değil. Audi e-tron GT, olduğu gibi zamansız bir kaliteye sahip.


Angled side view of the Audi RS e-tron GT.Angled side view of the Audi RS e-tron GT.