WLTP için geçerli sebepler

Bir aracın fiilî yakıt tüketimi, üreticinin iddia ettiğinden farklılık gösterebilir. Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi (NEDC) temelinde ölçümlenen sonuçların geçerliliği uzun süredir eleştirilmektedir çünkü gerçek tüketim, ağırlıklı olarak bireysel sürüş davranışına ve aracın donanımına bağlıdır. Örneğin tüketim, aracın daha çok şehir trafiğinde mi, kırsal ana yollarda mı yoksa otobanlarda mı kullanıldığına göre değişiklik gösterir. Bu farklılıkları hesaba katmak amacıyla WLTP, NEDC'nin teorik koşullarını, istatistiksel araştırmalara ve ortalama kullanıcı profillerinin değerlendirmesine dayalı daha dinamik bir sürüş profiline geçiriyor. Bu da daha yüksek hızlanma oranları, daha yüksek ortalama hızlar ve daha yüksek azami hızlar anlamına geliyor. Ve şehir içi ve şehir dışı trafiği birleşik bir analizde simüle etmek yerine, araç artık farklı hız aralıklarının dört aşamasında test edilmektedir.