NEDC ve WLTP

Yeni test, daha uzun bir ölçüm süresi ve daha yüksek azami hızı kapsayan daha sıkı test şartnameleri ve değiştirilmiş bir sürüş çevrimi sağlar. Yapılan değişikliklere bir bakalım:

Soğuk çalıştırmadan itibaren şasi dinamometresinde dört hız aralığı ölçülür: 60'a kadar, 80'e kadar, 100'e kadar ve 130 km/s'in üzeri. Bu aralıkların her biri boyunca araç daima hızlandırılır ve yavaşlatılır. Böylece azami hız NEDC'ye göre 10 km/s daha yüksektir. Ayrıca 47 km/s'lik ortalama hız da önceki 33 km/s'e göre önemli ölçüde daha yüksektir. NEDC'nin izin verdiği sıcaklık aralığı 20-30°C iken, WLTP'de test odasının sıcaklığı 23°C'dir. WLTP sürüş çevriminin tamamı 30 dakika kadar sürerken, NEDC'de ise sadece 20 dakikadır. Pist uzunluğu iki katından fazlasına çıkarılmıştır ve artık 11 yerine 23 kilometredir. NEDC'nin aksine WLTP'nin ağırlık, aerodinamik unsurlar, yuvarlanma direnci, ve elektrikli sistem gereklilikleri (çalışma akımı) ile ilgili tek tek isteğe bağlı ekstra donanımları da dikkate alınmaktadır. Klima ve koltuk ısıtma gibi enerji tüketen opsiyonel ekstralar, bu test prosedüründe de kapalı tutulmaktadır.