1300x551_ motor_sporlarinin_kokeni.jpg

Motor sporlarının kökeni

Eski partnerleri NSU ile birlikte "Dört Halka" mensubu tüm şirketlerde çeşitli derinlik ve dinamikte Birinci Dünya Savaşı'ndan da önceye giden bir motor sporları geleneği vardır.

Tüm bu geçmişin başını çeken tek isim August Horch'dur. Horch ve Audi şirketlerinin kurucusu bu mühendis markalarının geleceği ve güvenilirliği arasındaki bağları kurmuş ve dönemin potansiyel otomobil alıcılarının verdikleri kararlar üzerinde belirleyici rol oynamıştır.

İlk zamanlarda August Horch bizzat yarışıyordu

Şirketin sahibi olarak Horch'un rekabete girmeye karşı bir çekincesi yoktu, bu nedenle otomobili kazanma şansı daha yüksek olan en iyi müşterilerinden birine verdi; Şirketin 1906'daki Herkomer Yarışındaki zaferi bu ileri görüşlü medeniyetin eseridir. Yarıştaki diğer isimlerin Benz ve Mercedes gibi markalar olduğu göz önüne alındığında yeni doğmakta olan Horch şirketinin kazandığı prestij daha açık şekilde anlaşılabilir.

Audinin diğer yarışlardaki başarıları

Şirket ilk başarısını sonraki yıllarda tekrarlayamayınca motor sporları şirketin yönetimi içinde anlaşmazlıklara neden oldu ve August Horch'un kendi kurduğu şirketin yönetiminden çekilmesine neden oldu. August Horch 1909'da kurduğu bir sonraki şirketi Audi ile daha da başarılıydı. Ferdinand Porsche'nin hem tasarımcı hem de yarış pilotu olarak ün yaptığı dönemde August Horch ve ekibi Avusturya Dağ Yarışlarını peş peşe (1912 - 1914) kazandılar ve ürettiği Audi'ler uzun süreli olmasa da kısa sürede tanındılar.

DKW: İki senede bin yarış zaferi

Saksonya kökenli dört marka arasında, iki zamanlı motorlu motosikletleriyle DKW 1920'lerdeki motor sporlarındaki en yüksek katılıma imza attı ("İki yılda bin galibiyet" DKW'nin motosiklet reklamlarında görülüyordu) ve bu, dört marka "Dört Halka" amblemi altında birleştiklerinde DKW'nin merkezi rolü oynamasına yardım etti.

Wanderer ve NSU

1914'de Wanderer de Avusturya Dağ Yarışında "Puppchen" modeli ile adından söz ettirdi ve 1928'den itibaren Wanderer araçları bu türdeki yarışlarda hep galip geldiler. Bu motor sporu başarıları Ferdinand Porsche ile sözleşme yapılmasını sağladı ve sondaları Auto Union için de bir yarış otomobili tasarlandı. NSU bu arada güney Almanya'da kendi başına bir isim yapmaktaydı. 1901'deki motosiklet üretiminin başlangıcından itibaren yarışlardaki galibiyetleri onlarca yıl boyunca sürdü. NSU'nun sportif başarıları diğerlerine kıyasla az sayıdadır, fakat altı silindirli süperşarjlı beyaz aracın Berlin’ deki Avus pistindeki ilk Alman Grand Prix'indeki performansı mükemmel bir başarıydı.