1300x551_nsu_motor_sporlari.jpg

NSU motor sporları

Savaştan önce

Motorsiklet etkinlikleri

NSU yirminci yüzyılın ilk yıllarında motor sporları alanında adını duyuruyordu. 1905'de Hamburg'lu Frau Eisemann 660 kilometrelik Eisenach-Berlin-Eisenach yarışına katılarak 2 beygirlik motorsikletler alanında yeni bir rekor kırdı. Dünyanın en prestijli motor yarışı Tourist Trophy'deki ilk galibiyet ise 1907'de alındı.

1908: şirket ilk hız rekorunu kırdı: motosikletlerden biri Hannover'deki yarış pistinde 106km/saate ulaştı. 1910'da William Streiff Amerika kıtasını, San Francisco'dan New York'a kadar 6300km'yi bitirilmemiş yolları kullanarak 28 günde geçerek gazete manşetlerine adını yazdırdı. Gassert 1911'deki Tourist Trophy'de altın madalya kazandı.

1930'da NSU İngiliz Sir William Moore'u Meckarsulm'daki fabrika'ya yarış motosikletleri için yeni Tasarım Yöneticisi olarak göreve aldı. İngiliz yarış motosikleti sürücüsü Tom Buullus ile şirketin 1930 ile 1931 arasında girdiği tüm yarışları kazanarak başarılı bir ekip oluşturdular.

Ayrıca 1935 ve 1937 arasında Alman ve İsviçre şampiyonalarını da kazandılar.

Otomobil etkinlikleri

NSU 1908'de uluslararası otomobil yarışlarına girmeye başladı. 1909'daki Prens Henry Yarışında büyük bir başarı yakaladılar ve bunu başka birçok uzun mesafe ve dayanıklılık yarışında tekrarladılar. 1914'de NSU "Fas Yarışını" kazandı ve 1923'de Avus yarış pistindeki küçük araçlar yarışında kendi sınıfında birinci oldu. 1925'de Momberger yeni süperşarjörlü altı silindirli 6/60 PS yarış aracı tasarımını sürerek Almanya'nın ilk Spor Otomobiller Grand Prix’sini kazandı. NSU 1926 yarışının 1500cc sınıfında ilk dört sırayı aldı ve genel olarak beşinci sıradaydı.

Savaş sonrası

1947 - 1951 arası motosiklet yarışları

Böhm 1947'de 600cc ve 1000cc süperşarjörlü sepetli motosiklet kategorilerinde birinci geldi. Bir yıl sonra Wilhelm Herz 350cc'lik süperşarjörlü bir NSU motosikleti ile Alman şampiyonu oldu. Heiner Fleischmann 19550'dda Alman şampiyonuydu.

1953 - 1955 arası motorsiklet yarışları

1953'de Werner Haas 125cc ve 250cc sınıflarında iki dünya şampiyonluğu aldı; ayrıca bu sınıflarda Alman şampiyonluğunu da iki kez elde etti.

1954'te Man Adasında yapılan Tourist Trophy'deki zaferi de önemli bir başarıdır. Dünyanın en zorlu motosiklet yarışı olan bu etkinliğe girdikten sonra, 40 yıllık başarısızlığın ardından Hollaus NSU ile birlilikte 125cc sınıfında damalı bayrağı gördü ve Haas, Holaus, Armstrong ve Müller 250cc sınıfında 1 ile 4 arasındaki sırayı aldılar.

Aynı yıl Haas 250cc sınıfında birinci sırayı aldı, Rupert Hollaus ise 125cc sınıfında şampiyon oldu. Haas 125 ve 250cc sınıflarında da iki Alman şampiyona kazandı ve H.P. Müller NSU'suyla 350cc sınıfında Alman şampiyonu oldu. NSU 24 yarışa katıldı ve hepsinde şampiyon oldu.

1955'te H.P. Müller 250cc sınıfında NSU Sportmax ile dünya şampiyonasına bireysel olarak katılıp kazanan ilk kişi oldu.

Off-road motosiklet etkinlikleri, 1955-1967

1955 ve 1967 yılları arasında NSU sürücüleri 23 Alman off-road şampiyonasında 1957'den beri hiç bir değişikliğe uğramayan bir motosiklet ile dereceye girdiler.

Dünya hız rekorları, 1951 - 1956

NSU motosikletleri 12 Nisan 1951'de İkinci Dünya Savaşından beri ilk kez Munich-Ingolstadt otoyolunda hız rekoru denemelerinde kullanıldılar. William Herz, üretim hattından alınan bir NSU motosikleti ile 279.5km/saat hıza ulaşarak 14 sene önce BMW ile Henne'nin kırdığı rekoru egale etti.

William Herz, 1956'da ABD'nin Utah eyaletindeki Bonneville Tuz havzasında 339km/saate ulaşarak dünya motosiklet hız rekorunu kırdı. NSU 1956'da bütün motosiklet dünya hız rekorlarını elinde tutuyordu.

Savaş sonrası otomobil yarışları, 1960 - 1967

1960 ve 1961'de NSU'nun Prinz II (30) modeli 1200km'den fazla uzunluğuyla dünyanın en uzun rallisi olan Tour d'Europe'da sınıf birincilikleri elde etti. Bunun ardından 1961'de "Gran Premio Argentino"da 90km/saatin üzerinde ortalama hız ve 50 saatten az süre ile arka arkaya alınan üçüncü sınıf birinciliği alındı.

1962 sezonu Karl-Heinz Panowitz için tam bir zaferdi: Sürdüğü Prinz II (30) ile tüm sınıflarda Alman Touring Otomobilleri Tırmanma şampiyonuydu. Bir yıl sonra Siegfried Spiess Alman tırmanma şampiyonu ünvanını aldı. 1965'de kullandığı NSU Prinz 1000 ile tüm sınıflarda Alman GT tırmanma şampiyonuydu. Bunun ardından NSU/Wanknel çağı başladı.

Sürdükleri NSU/Wanknel Spider ile Panowitz/Strunz Alman GT Rallisi şampiyonlarıydılar. Bennzer bir araç ile Siegfried Spiess 1967 sezonunda tüm sınıflarda Almman Tırmanma şampiyonu oldu. Aynı yıl Günther Irmscher'in dünyanın en uzun rallisi olan Tour d'Europe'daki genel başarısına sahne oldu.

NSU/Wanknel Spider ile Siegfries Spiess 1968'de tüm sınıflarda Alman Tırmanma Şampiyonasını tekrar kazandı. Toplamda, 1961 ve 1968 yılları arasında altı Alman şampiyona unvanı NSU araçlarına verildi ve uluslararası platformda 1962 ve 1967 yılları arasında en az 29 Turing şampiyonasında galibiyet alındı.