1300x551_touring_yarisi_ve_le_mansda_dort_halka.jpg

Touring yarışı ve Le Mans'da dört halka

Rallilerden çekildikten sonra Audi pist yarışlarına döndü. 1988'de Audi 200 ile Amerikan TransAm yarışlarına girdi. On yarış sonra, şampiyonluk kolayca Audi'nin oldu.

Touring araçları

Audi araçlarını 1989'daki IMSA-GTO yarışlarına soktu. IMSA Audi 90 quattro etkileyici bir güce sahipti: 720 hp. Beşi ilk iki sırada olmak üzere yedi galibiyetle Audi serilerin sonunda şampiyona galibiydi. Stuck ve Audi bu unvanı Sebring ve Daytona uzun mesafe yarışlarına girmeme kararı nedeniyle koruyamadı.

DTM'deki hızlı başarı

1990'da Audi quattro V8'i DTM etkinliklerine soktu. Spor otomobil olarak algılanmaması nedeniyle "şoför otomobili" olarak alay edildi. Heyecanlı geçen yarış serilerinden sonra gelen finalle birlikte Hans-Joachim Stuck, Hockenheimring'de DTM unvanını aldı. Sonraki sezonun başlangıcında direksiyonlarında Stuck, Biela, Jelinski ve Haupt'un oturduğu dört Audi V8 start çizgisindeydi. Biela final etkinliğinin iki ayağını da kazandı ve Audi'nin şampiyonluğunu garantiledi; böylece Audi DTM tarihinde unvanını koruyabilen ilk marka oldu.

Audi 'Supertourisme'i kazanıyor

1993 sezonunda Audi en önemli ihracat merkezlerinden biri olan Fransa'ya yarışmaya gitti. Frank Biela Fransız 'Supertourisme' Touring Aracı Şampiyonasına 272 beygirlik Audi 80 quattro ile girdi ve sezonun sonunda şampiyonluğu elde etti. İlk kez 1994'de yapolan D1 ADAC Touring Araçları Kupasında audi tekrar Alman tutkunların önünde Audi 80 'Competition' ile yarıştı.

Yedi ulusal şampiyonluk unvanı

1996 yarış sezonunda Audi Alman, İtalyan ve İngiliz Touring şampiyonalarına katıldı. Yerel ithalatçıların yardımıyla Audi A4 Supertouring, Belçika, İspanya, Avusturya ve Güney Afrikadaki ulusal touring şampiyonalarında da yer aldı. Üstün başarıyla, Audi yedi ülkede ulusal unvanlar kazandı.

Audi TT-R DTM'de

ITR organizasyonu ABT-Sportsline ekibine 2000'de değiştirilen bir seri olan Audi TT'yi DTM şampiyonası için temel otomobil olarak kullanmalarına izin verdi. 2001 senesi için kurallar bir miktar değiştirilmişti ve ABT-Sportsline ekibi sezonu liderlikle noktaladı. Laurent Aiello 2002'de şampiyonluk unvanını aldı, fakat Audi TT-R' nin yarış kariyeri sona erdi: 2003 sonbaharında Audi DTM'ye bir çalışma ekibiyle tekrar katılma kararı aldı.

Audi fabrika ekibi DTM'yi kazandı

Yeni üretilen Audi A4 DTM ile Audi ekip ödülünü ve üretici şampiyonluk ödülünü aldı. Mattias Ekström 2005 sürücü sıralamalarında liderdi. Tom Christensen 2006'da üçüncü sırayla kazananlar arasına girdi. Sonraki sezonda Mattias Ekström Martin Tomczyk ile birlikte sürücü sıralamalarına başı çekti. Audi Sport ABT-Sportsline ekibi hatırı sayılır bir farkla takım sıralamalarında ilk sırayı aldı. Unvanı 2008'de Timo Scheider'in birinciliği ve Mattias Ekström'ün derecesiyle başarıyla korudular. Sezonun takım sıralamalarında Audi ikinci, üçüncü, beşinci ve yedinci geldi. Daha sonra DTM şampiyonluk tarihindeki ilk şapka numarası geldi: 2009'da Timo Scheider önceki seneki unvanını korudu.

Le Mans

Le Mans 24-saat yarışı.

24 saatlik Le Mans yarışlarına katılması için Audi 1996/97'de tamamen yeni bir yarış otomobili geliştirdi. Otomobil 6300rpm'de 450kW (610hp) güç üreten 3600cc'lik çift türbolu bir benzinli V8 motora sahipti. Motor tasarımı Neckarsulm'daki Ulrich Baretzky yönetiminde yapılmıştı; kasa Ingolstadt'da geliştirildi ve yekpare karbon fiber gövde İtalya'dan gelmişti. 13 Haziran 1999'daki yarışta Audi ilk kez yer aldı ve üçüncü ve dördüncü sırada yarışı bitirdi.

Sebring ve Le Mans zaferleri

2000 yılında Sebring, ABD'de yapılan uzun mesafe yarışlarında Audi R8'ler birinci ve ikinci sırayı aldılar. Sonra tekrar Le Mans zamanı geldi: 18 Haziran 2000'de 24 saatlik yarış Audi için zaferle sonuçlandı. Sonraki sezonda sekiz silindirli turbo beslemeli motorlar direkt benzin enjeksiyonlu motorlara dönüştürüldü (FSI, her benzin damlasından daha fazla faydalanma. ). Audi R8'in bu versiyonu Sebring'de ilk dört sırayı aldı; Le Mans'a iki R8 katıldı ve sağanak yağmur altındaki yarışta ilk iki sırayı aldılar.

Audi R8: sonuna kadar galip

Bir kez daha, 2002'de Audi'nin kesin mükemmeliyetçiliği rakiplerini geride bıraktı: Sonuç Le Mans'daki kesin zaferdi. Bu numaradan sonra Le Mans katılımı Audi ekibi için kalıcı oldu. 2003 ve 2004'de fabrika katılımı olmadı, fakat Audi önceki yıllarda kullanılan R8'lerle start çizgisine giden özel takımları destekledi. 2005 R8'lerin yarışa katıldığı son seneydi: Le Mans'da birinci, ikinci ve dördüncü sırayı aldılar.

Hiç bir üreticinin ulaşamadığı kesintisiz zafer serileri

Audi'nin 2006 Le Mans 24 saat yarışları için hazırladığı aracı R10TDI bir dizel motora sahipti! Bu türde bir otomobilin yarışa katıldığı ilk seferdi. 18 Haziranda bitiş çizgisini birinci ve üçüncü sırada geçtiklerinde, motor yarışları tarihinde yeni bir sayfa açılıyordu. Audi 2007 yarışları için 75.si düzenlenecek olan Le Mans'a üç fabrika üretimi araç soktu - ve kazandı, tıpkı 2008'de on iki silindirli R10 TDI ile aynı başarıyı tekrar ettiği gibi. Bu otomobil 4.31 dakika farkla pistte 381 turu tamamladı ve Audi'ye sekizinci Le Mans zaferini kazandırdı. 2009 etkinlikleri Le Mans tarihindeki en heyecanlı ve hızlı yarışlardan biriydi. 10 silindirli R15 TDI Audi'ye üçüncü sırayı kazandırdı. Markanın 2000 yılından beri kazandığı sekiz 24 saat yarışı dâhil olmak üzere otomobilleri podyumda en az on bir kere boy gösterdi.