Dört halka – DKW

29 Haziran 1932’de, dört şirket – Audi, DKW, Horch ve Wanderer – Auto Union şirketini oluşturmak için birleşince, hukuki nedenlerden dolayı Zschopauer Motorenwerke/DKW ana firma olarak seçildi. Auto Union AG’nin idari merkezi 1932 -1936 arasında Zschopau’daki DKW merkez ofisinde yerleşik kaldıktan sonra 1936'da Chemnitz'e taşındı.

Rasmussen ve sahip olduğu Zschopauer Motorenwerke firması Auto Union AG’nin kuruluşu için çok önemliydi; ve DKW’nin ürünlerinin de yeni şirketin ekonomik gelişimi açısından öneminin aşağı kalır yanı yoktu. Tipik iki zamanlı motorlara sahip DKW motorsikletleri ve otomobilleri pazarın daha düşük bölümlerine hizmet vermekte (fiyat kategorisi 345 - 3.800 Mark arasındaydı) ve Auto Union model yelpazesi için büyük bir hacim sağlamaktaydı. DKW motorsikletleri büyük miktarlarda üretildiği için Auto Union, Zschopau’daki DKW tesisleriyle 1937 yılında toplam 55.470 motorsiklet üretim adediyle dünyanın en büyük motorsiklet üretici ünvanını ele geçirdi. Zschopau-menşeili üretici bu unvanı 1928 yılında da ele geçirmişti. Diğer bir önemli üretim alanı da geniş bir dizi alanda (örneğin tarım, yol yapımı, itfaiye, ordu ve kamu kurumları) kullanım için uygun olan inanılmaz oranda geniş bir program olan DKW sabit motorların üretiminden oluşmaktaydı. DKW ürünleri basit, pratik, güvenilir, ekonomik, sağlam ve yüksek performans özellikleri ile tanınıyordu. Zschopau-menşeili şirket teknolojik açıdan iki zamanlı motorlar, önden çekiş sistemi ve karoseri imalatı (ahşap ve plastik karoseriler) alanlarında yenilikçi bir öncü olduğunu kanıtladı. Bu öncü ruh ayrıca 1936 yılından itibaren tüm Auto Union markaları için Chemnitz’de bir Merkezi Mühendislik Tasarım Ofisi (ZKB) ve Merkezi Test Birimi (ZVA) kuran Auto Union AG'nin yenilikçi potansiyelini canlandırdı. Şirketler arası bir ittifak olan DKW otomobil üretimi mükemmel bir lojistik başarıydı: motorlar Zschopau’daki ana fabrikada ve karoseriler de arka tekerleklerden çekişli dört silindirli modellerin üretildiği Berlin’in Spandau semtindeki DKW karoseri imalat fabrikasında üretiliyordu. Ön tekerleklerden çekişli modellerin montajı Zwickau’daki Audi tesislerinde gerçekleştiriliyordu. 1930’ların ikinci yarısında, DKW markası Auto Union’a ‘KdF-Wagen’ (Halk otomobili veya Volkswagen) otomobilinden gelmesi beklenen rekabete karşı koymak için bu otomobile denk bir model olan DKW F 9 otomobili piyasaya sürmek suratiyle gerekli potansiyeli sağlamıştı. Bu sayede Auto Union Almanya'da bu Volkswagen modeline karşı mücadele edebilecek erken bir tepkiyi verebilen tek otomobil üreticisi oldu. Savaş sonrasında, son derece popüler olan, kendini kanıtlamış DKW ürünleri yeni kurulan Auto Union GmbH’nin Batı Almanya'da bir tutunma noktası kazanmasını sağladı ve Doğu Almanya'da Saksonya'daki yenilenen otomobil endüstrisi faaliyetlerini öne çıkardı.