Dört halka – Horch

Zwickau kentindeki Horch fabrikası şirketin kurucusu August Horch'un koyduğu sadece kaliteli ve güçlü otomobiller üretme prensibinden asla uzaklaşmadı. Horch marka otomobiller en başından beri Alman otomotiv endüstrisindeki en ileri düzeydeki ürünlerin arasındaydı.

1920'lerde, üretim hattını daha verimli kılmak adına yoğun teknolojik önlemler getirildi. 1926 ilkbaharında Almanya'daki ilk sekiz silindirli otomobilinin üretilmesiyle Horch otomobilleri Alman otomotiv endüstrisinin önde gelen ürünleri arasına girdiler. Daha önceleri sadece dört silindirli araçlar üreten Horch'daki mühendisler, artık sadece büyük ve farklı sekiz silindirli modeller üzerine yoğunlaşmışlardı.

Horch 8, Alman otomotiv imalatında zarafet, lüks ve ileri teknoloji ile eş anlamlı olarak görülmeye başladı. Şirket aynı zamanda uluslararası standartları da belirlemeye başladı. 1932'de Horch'un Almanya'daki 4.2 litre üzeri motor hacimli araçlar sınıfındaki pazar payı yüzde 44'den fazlaydı.

Auto Union AG kurulduğunda Horch markasının yeni şirketler grubu içinde lüks araç sınıfını oluşturacağı aşikârdı. Ayrıca, Horch Kaporta Tasarım Ofisi gruptaki tüm markalar için merkezi tasarım stüdyosu olarak görev yaptı ve çeşitli modeller için stil sahibi ilkeler belirledi. Horch fabrikasındaki kullanılan modern üretim teknolojileri grubun diğer fabrikaları için de bir örnek oluşturdu.

1933'den itibaren, Horch modelleri sıralı sekiz silindirli büyük ve daha ufak V8 motorlu otomobiller olmak üzere ikiye ayrıldı.

Horch'lar için mevcut olan çok sayıda lüks donanım daha güçlü motorların gerekli olduğunu gösterdi 5 litrelik sıralı sekiz silindirli motorun kam milindeki kam yükseklikleri arttırılarak sıkıştırma oranı yükseltildi ve motorun çıkış gücü 120 beygire ulaştı. Benzer değişiklikler daha ufak V8 motorda da yapıldı; beygir gücü 1937 modelinde 62 den 82'ye çıktı, 1939'da ise 92'ye yükseldi.

Horch otomobilleri için yeni motorlardan üretim hattında imal edilen kaportaya kadar yoğun model geliştirme planları yapıldı. Fakat maalesef savaş yılları araya girdi ve test edilme amaçlı olarak sadece bir kaç sergi aracı ve prototip üretilebildi.

1927'den üretimin durduğu 1940'a kadar yaklaşık 42.000 sekiz silindirli Horch üretildi. Horch, askeri güçlere 1942'de üretimin tamamen durmasına kadar sağlanan araçlarla birlikte, diğer tüm Alman rakiplerini geride bırakarak, 70.000’den fazla sekiz silindirli modelin Zwickau fabrikasında üretimini gerçekleştirdi.