Dört halka – Wanderer

Chemnitz'deki Wanderer fabrikası erken dönemlerinde oldukça çeşitli bir üretim programına sahipti: bisiklet (1885), motosiklet (1902), ofis araçları (1904), makine araçları (1898) ve otomobil (1913).

Auto Union AG 1932'de kurulduğunda, kardeş şirketi Zschopauer Motor Fabrikaları AG, Audiwerke AG ve Horchwerke AG'nin ortak sermayesini direkt olarak aldı. Fakat dördüncü 'halka' olan Wanderer Fabrilaları, bir satış ve leasing sözleşmesiyle satın alınmıştı. Bisiklet, ufak motosiklet, ofis makineleri ve makine gereçleri bölümleriyle birlikte Wanderer Fabrikaları, bağımsız bir şirket olarak kaldı. Wanderer markası Auto Union AG içinde orta sınıf otomobili oluşturmuştu (3.875 - 8.250 Mark arası fiyatlarla). Bu sınıfta rekabet çok güçlüydü ve Opel ve Daimler-Benz'in yanında BMW'nin de adı geçiyordu. Üretim hacmi ve satış geliri bakımından Wanderer, Auto Union şirketleri arasında DKW'den sonra ikinci sırayı alıyordu. 1937'de Auto Union tarafından üretilen 54.765 araç Almanya'da kaydedildi; bu toplamın (216.538) yüzde 25,3'üydü. Tüm kayıtların yüzde 19,5'u DKW tarafından üretilen modellerden oluşuyordu (42.143); Wanderer yüzde 4,7 paya sahipti (10.177); Audi ve Horch yüzde birin altındaydı. Wanderer modelleri toplam Auto Union programının içinde gittikçe ruhsuz orta sınıf otomobil imajı kazanmaya başladı. Fakat 1936'da ilk kez modern Auto Union kaporta tasarımına sahip olan süperşarjörlü Wandwerer W 51 ve Wanderer W 25 modelleri tanıtıldı. Bu tasarım ileriki yıllarda diğer Auto Union markaları tarafından da uygulandı. Hedef Wanderer markasının konumunu değiştirmek ve ona sportif ve ilerici bir imaj vermekti. Bu gelişme 1939'da İkinci Dünya Savaşının patlak vermesiyle sona erdi. Son Wanderer fabrikayı 1942'de terk etti, ve savaştan sonra Wanderer markasını otomotiv endüstrisine kazandırmak için bir girişimde bulunulmadı.