Ingolstadt'da yeni bir başlangıç

1945'de, savaş bittikten sonra, Auto Union AG'nin yerleşim yeri Sovyet kuvvetlerince işgal altında olan bölgede kalmıştı ve varlıklarına el konulmuş, fabrika yıkılmış ve şirket 1948'de Chemnitz şehri Ticari Kayıtlarından silinmişti.

Auto Union'un üst düzey yönetim üyeleri savaştan sonra Bavyera'ya taşınmışlardı ve 1945 sonlarında sığınak şehir olan Ingolstadt'da Auto Union parçaları için bir depo ayarlanmıştı. Faaliyetleri tekrar canlandırmak için gösterilen bu gayret, 3 Eylül 1949'da dört halkanın otomotiv alanındaki geleneklerini sürdürmeyi hedefleyen Auto Union GmbH'nın kurulmasına ön ayak oldu.

Bu dönemde dört halka işaretiyle üretilen ilk ürünler çokça bilinen iki zamanlı motorlu DKW modelleriydi. Bu basit fakat dayanıklı ve güvenilir araç ve motosikletler savaş sonrasının zor şartları için idealdi. DKW F 89 L minibüs ve DKW RT 125 W motosiklet 1949'un başlarındaki Hannover Fuarında tanıtıldı. Bu modeller Ingolstadt'daki otomotiv imalatını başlattı. Şirket buna paralel olarak 1950 yazında Düsseldorf'daki yeni tesislerinde üretimine başlanan DKW otomobilinin üzerinde çalışıyordu.

1954'den itibaren, Friedrich Flick parça parça Auto Union GmbH'nin büyük miktardaki hissesini aldı. Stratejisi Auto Union için orta vadede güçlü bir ortak bulmaktı. 1958 yazında Daimler-Benz Auto Union'un yüzde 88'lik hissesini aldı ve sonraki sene de Ingolstadt'daki şirket tamamen Daimler-Benz kontrolü altına girdi.