• Q7
    Q7

    Ortalama yakıt tüketimi: 7,4-5,7 l/100 km

    Ortalama CO2 emisyonları: 171- 149 g/km

Vorsprung durch Technik

Geniş Audi ve NSU modellerinin kapsadığı çok çeşitli motor ve otomobil konseptleri 1971'de yeni bir tanıtım sloganı yaratılmasını beraberinde getirdi, ve bunlardan biri günümüze kadar şirketin misyonunu etkin biçimde belirleyen slogan oldu: "Vorsprung durch Technik - Teknoloji ile bir adım önde".

Bu yeni yol gösterici ilkelerin ruhuna uygun olarak, ilk nesil Audi 80 (B1 serisi) 1972'de yeni nesil OHC motor ve kendi kendini dengeleyen dönme yarıçapı gibi kendini belli eden yeni teknik özelliklerle birlikte tanıtıldı. Bu otomobilden üretiminin durdurulmasına kadar bir milyon adetten fazla üretildi.

1974'de Ludwig Kraus'un yerine Teknik Geliştirme Bölümünün başına Ferdinand Piëch geldi. "Piëch çağı"nda Audi yüksek derecede yenilikçi bir otomobil üreticisine dönüştü. Bu dönem Audi'nin marka yerleşimindeki kademeli artışa da sahne oldu. Beş silindirli motor (1976), turbo (1979) ve quattro dört tekerlekten çekiş sistemi (1980) bu ilkelerin başarısının göstergelerindendir.

Şirket 1985'de adını Audi NSU Auto Union AG'den AUDI AG'ye değiştirdi, böylece artık şirket ve ürünleri aynı adı paylaşıyordu. Şirketin merkezi tekrar Ingolstadt'a taşınmıştı. Audi'nin ilerleyişi son derece etkileyici teknik yeniliklerle sürdürülmüştü. Tamamen galvaniz gövde, zamanının en aerodinamik tasarımlı lüks aracı, turbo benzinli motorlar, direkt enjeksiyonlu ekonomik dizel motorlar, alüminyum gövde, ilk hibrid otomobil, direkt benzin enjeksiyonu ve sekiz ve on iki silindirli motorlu lüks otomobil üretimi Audi’nin üst sınıf araçlarını belgeleyen kilometre taşlarından sadece birkaçı.