Eşkenar dörtgenin yön verdiği ilerleme | Audi Türkiye
Audi Türkiye Audi Sport
Eşkenar dörtgenin yön verdiği ilerleme

Eşkenar dörtgenin yön verdiği ilerleme

Audi Sport GmbH'nin yüksek performanslı modelleri, ilerlemeyi hayata geçiriyor. Aynı zamanda, 40 yıl önce quattro GmbH olarak kurulan şirket; sürekli değişimi ve ayrıcalık ile mükemmellik arayışını temsil ediyor.

Metin: AUDI AG – Fotoğraf: AUDI AG, Robert Fischer – Film: AUDI AG Okuma süresi: 6 min.

An Audi RS 4 (B5) and a current Audi RS model driving on a racetrack.An Audi RS 4 (B5) and a current Audi RS model driving on a racetrack.

Hissedebildiğiniz bir deneyim

"Motor sporlarında ilk kez üretimde olan araçlar için yeni teknolojiler geliştirmek ve test etmek bizim DNA'mızın bir parçasıdır. Dakar Rallisinde Audi RS Q e-tron iki yıldır bir elektrikli sürüş konseptinin en zorlu koşullarda bile performans gösterebileceğini kanıtladı. Üretim portföyümüzde, Audi RS e-tron GT -tamamen elektrikli ilk RS modeli olarak- büyüleyici, duygusal ve tutarlı ilerlememizi temsil ediyor."

Rear view of the Audi RS e-tron GT.

Rolf Michl 2007'den beri AUDI AG'de çalışmaktadır. 2014'ten itibaren, diğer şeylerin yanı sıra, şirketin tek marka süper otomobil yarış serisi olan Audi Sport TT Cup'ı kurdu ve 2019'dan itibaren Satış ve Pazarlama Direktörü olarak şirketin en büyük ürün atağını şekillendirmeye yardımcı oldu. Rolf Michl, Eylül 2022'den bu yana Audi Sport GmbH Genel Müdürü olarak Audi'de motor sporlarından sorumludur.

Interior view of the Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.Interior view of the Audi RS e-tron GT{ft_rs-e-tron-gt}.
Portrait shot of Sebastian Grams.Portrait shot of Sebastian Grams.

Hissedebildiğiniz performans

"Audi R8 GT'nin üretimi Audi e-tron GT ile birlikte Böllinger Höfe'de gerçekleştiriliyor. Zanaatkârlık ve akıllı fabrikanın eşsiz bir birleşimini temsil ediyor. Genç bir mühendis olarak ilk Audi R8'in motorunun geliştirilmesine yardımcı olma şansım oldu. Motoru test tezgahında ilk kez çalıştırdığımda tüylerim diken diken olmuştu. İkinci nesil Audi R8 GT'nin 456 kW (620 hp) güç üreten 5,2 litrelik doğal emişli V10 motorundaki gelişmeler (ortalama yakıt tüketimi: 15,0- 14,9 l/100 km; CO₂ emisyonları ortalama: 341-339 g/km) ve kontrollü ve hassas arkadan kayma sağlayan yeni Torque Rear sürüş modu: işte hissedilebilir ilerleme!"

Portrait shot of Sebastian Grams.

Audi R8 2006 yılından beri piyasada. Sebastian Grams doğal emişli motorun geliştirilmesinde görev aldı. Mevcut Audi R8 GT, Audi'nin yüksek performanslı spor otomobilleri arasında en üst sıralarda yer almaktadır.

Bird’s eye view of the rear and engine compartment of the Audi R8 GT.Bird’s eye view of the rear and engine compartment of the Audi R8 GT.
Front view of the Audi R8 GT.Front view of the Audi R8 GT.
 

Zamanın nabzında 40 yıl

Audi Sport GmbH, 1983 yılında quattro GmbH olarak kurulduğunda, sonraki kırk yıl içinde son derece başarılı bir motor sporları programına yüksek kaliteli ve yüksek performanslı araç üreticisi haline geleceği henüz öngörülememişti. Şirket, 1980'lerde aksesuar ve spor ekipmanları satmaya başladı ve bunu 1990'larda özel ekipmanlar izledi. Audi S6 plus'ın tanıtımı ile şirket 1996 yılında resmi olarak bir araç üreticisi haline geldi. Ancak, günümüzde R ve RS serilerinin mevcut modellerinde bulunanlar, temel olarak 1999 yılında ilk Audi RS 4 Avant ile başlamıştır. Bugün araç portföyü, kompakt Audi RS 3 Sportback'ten Audi R8 Coupé süper otomobile ve tamamen elektrikli üst model Audi RS e-tron GT'ye kadar uzanan 16 modelle her zamankinden daha büyüktür. 2016 yılında quattro GmbH'nin adı Audi Sport GmbH olarak değiştirilmiştir. Audi Sport adı, kazanılan 400'den fazla şampiyonluk ile motor sporlarındaki uzun ve başarılı geleneğe dayanmaktadır. Bununla birlikte, odak noktası elektrifikasyon olmaya devam etmektedir. Yenilikçi Audi RS Q e-tron prototipi 2021'deki efsanevi Dakar Rallisine ilk kez katılım için üretilmiştir ve şu anda 2026 için planlanan FIA Formula 1 Dünya Şampiyonasına giriş için hazırlıklar devam ediyor. Yeni yasal düzenlemeler daha sonra daha fazla elektrifikasyona odaklanacak. Yeni, alışılmadık yollara girmek ve araçları sürekli olarak daha da geliştirmek. Bu tutum Audi Sport GmbH'yi karakterize etmeye devam edecektir. Hedef çok açık: Yüksek performans segmentinde mobilitenin geleceğini cesurca, sürdürülebilir ve aşamalı olarak şekillendirmek.

 

Hissedebildiğiniz tasarım

"Özellikle RS müşterilerimiz için dış tasarım son derece önemlidir. Geniş gövde, Audi Sport DNA'sının önemli bir parçasıdır. Bir RS modeline genel görünümünü verir. Mevcut Audi RS 6 Avant performansı, normal Audi A6 Avant'tan 80 milimetreye kadar daha geniştir ancak bu, sadece tekerlek kemerlerinin bir uzantısı değildir. Araç neredeyse tamamen geniş gövde etrafında yeniden tasarlanmıştır. Sadece tavan, ön kapılar ve bagaj kapağı Audi RS 6 Avant tarafından Audi A6 serisi ile paylaşılmaktadır. Geri kalanı özel olarak tasarlanmıştır. Böylece RS modellerimizin duygusunu ve performansını araca binmeden çok önce hissedebilirsiniz."

Portrait shot of Markus Eberle.

Markus Eberle on yıldır AUDI AG'de çalışıyor. Ürün Müdürü olarak altı yıldır RS araçlarından sorumludur. Araçlara yönelik dünya çapındaki gereksinimleri yakından takip ediyor ve Audi RS 6 Avant serisini baştan sona biliyor.

Front view of the Audi RS 6 Avant performance.Front view of the Audi RS 6 Avant performance.
Bird’s eye view on the rear of the Audi RS 6 Avant performance.Bird’s eye view on the rear of the Audi RS 6 Avant performance.

Hissedebildiğiniz miras

"1999 yılında sunduğumuz ilk Audi RS 4 Avant, tam anlamıyla quattro GmbH'nin ilk gerçek RS modeliydi. Sadece bugün hala araçlarımızı karakterize eden her şeyin temelini atmakla kalmadı. 280 kW (380 hp) V6 çift turbo ünite ile o zamanlar tamamen yeni bir şey de yarattık. O zamanlar bu araç segmentinde Audi RS 4 Avant'ın performansıyla boy ölçüşebilecek hiçbir şey yoktu. Bu, 'talep yaratma' ilkesinin ortaya çıkmasına neden oldu ve araçlarımızla tekrar tekrar sürpriz anlar yaratma arzumuz bugün hala DNA'mızın bir parçası olarak açıkça yankılanıyor."


Portrait shot of Stephan Reil.

Stephan Reil 1990 yılından bu yana AUDI AG'de çalışmaktadır ve 1996-2017 yılları arasında sırasıyla quattro ve Audi Sport GmbH'de çeşitli yönetim pozisyonlarında görev almıştır. Temmuz 2020'den bu yana Neckarsulm tesisinde Teknik Geliştirme Başkanı olarak görev yapmaktadır.

Front view of the Audi RS 4 from 1999.Front view of the Audi RS 4 from 1999.
Side view of the Audi RS 4 from 1999.Side view of the Audi RS 4 from 1999.
audi
 
Sebastian Grams crouching next to an Audi R8 GT.

Her zaman yeni bir şeyler denemeye cesaret etmek

Sebastian Grams, Audi Sport GmbH'nin Genel Müdürü olarak, seri üretim işlerinden ve araçların kişiselleştirilmesinden sorumludur. Bu röportajda doktoralı makine mühendisi, kırmızı eşkenar dörtgenli yüksek performanslı modellerin geçmişine ve geleceğine bir göz atıyor.