Dört Halka ve quattro | Audi Türkiye

Dört Halka ve quattro

  • quattro-banner_1400x438.jpg
quattro-banner_1400x438.jpg

Dört Halka ve quattro; 40 Yıllık Birliktelik

quattro bir simgedir. quattro adı güvenli sürüş ve sportiflik, teknik uzmanlık ve rekabet üstünlüğünü temsil eder.

  • 765x510-quattrogenelbakis.jpg

quattro teknolojisinin kökleri, bir Audi mühendis ekibi tarafından İsveç’in yoğun karlı yollarında bir dizi test sürüşünün yapıldığı 1976/77 kışına dayanır. VW üretimi bir askeri araç olan Iltis’in test amaçlı seyahati tüm tekerlerden çekiş sisteminin önden çekiş sistemine göre daha üstün olduğunu gösterdi. Bu yolculuk, Audi mühendislerinde, tüm tekerlerden çekiş sistemini, tamamıyla yeni bir tip olacak daha hafif, verimli ve kompakt yüksek performanslı yolcu araçlarında kullanma fikrini ortaya çıkardı. Audi quattro sisteminin temeli oluşturuldu.

Yeni teknoloji ilk kez 1980'de Cenevre Otomobil Fuarı'nda, beş silindirli turboşarjlı motoru ile 147 kW (200 hp) güç sunan bir coupé olan Audi quattro modeliyle görücüye çıktı. Başlangıçta sadece düşük hacimli üretim için planlanan orijinal quattro, 1991 yılına kadar yapılan sayısız iyileştirmelerle model serisinin üretimi devam ettirildi. 1984 yılında, daha kısa aks mesafeli, 225 kw(306 hp) güç üreten zamanının ayrıcalıklı yüksek performans spor aracı olan Audi Sport quattro modeli aileye katıldı.

1986'da piyasaya sürülen yeni Audi 80 ile marka, Torsen diferansiyelini (Torsen: tork algılama) içeren quattro teknolojisinin ikinci neslini tanıttı. Bir sonraki büyük adım ise, boylamasına yerleştirilmiş ön motorlu araçlar için 2005 yılında piyasaya sürülen Audi RS 4’te bulunan normal sürüşlerde 40:60 oranında güç dağıtımına imkân veren merkezi kilitlemeli quattro teknolojisiydi. Bu üçüncü jenerasyon merkezi kilitlemeli quattro ilk çıktığı günden beri birçok geliştirmeye uğramıştır ve hala Audi modellerinde kullanılıyor.

Audi, 40 yıl boyunca quattro model yelpazesini genişletmeye devam etmiş olup
bu yeni modeller, markanın premium segmente girmesine yardımcı oldu. Sürekli dört tekerlekten çekişli ilk TDI 1995'te ortaya çıktı; quattro teknolojisi dört yıl sonra kompakt sınıfa taşındı. A3 ve TT, elektronik kontrollü hidrolik çok plakalı kavrama sistemi ile sunuldu.

İlk nesil Audi R8 yüksek performanslı spor otomobil 2007'de piyasaya sürüldü. R8’de kullanılan quattro özel bir geliştirmeydi. Koşullar sağlandığında vizkoz kavrama yardımıyla tork %15 ila %30 arasında ön tekerlere yönlendirilebilmesine imkân sağlıyordu.

Güçlü Audi modelleri için spor diferansiyel 2008'de geldi ve Audi S4 ile görücüye çıktı. Son olarak, son derece verimli ultra teknolojisine sahip quattro sistemi, 2016 yılında Audi A4 ile buluştuğunda, quattro teknoloji serisine katılan en son yenilik oldu.

  • quattro-genelbakis-765x510.jpg