1300x551_7-Gang-Stronic.jpg


S tronic®

S tronic, geleneksel manuel vites kutusunun verimliliği ve sportifliğini, modern otomatiğin pratikliğiyle birleştirir. Çift kavramalı vites kutusu, güç akışında neredeyse fark edilir herhangi bir kesinti olmadan hızlı vites değiştirilmesini sağlar. Araç sarsıntısız ve dinamik şekilde hızlanır.

7 ileri S tronic, iki çoklu plakalı kavramadan ve iki alt-şanzımandan oluşur. Bunların her ikisi de sürekli etkindir fakat bir kerede sadece biri motor tarafından çalıştırılır. Örneğin sürücü, üçüncü viteste hızlandığında, ikinci şanzıman bölümünde dördüncü vitese geçilmiştir bile. Vitesler, debriyajdan debriyaja geçiş yapılarak değiştirilir: Biri açılır, diğeri kapanır. Vites değişimi, güç akışında hemen hiç kesinti olmadan, saniyenin çok küçük bir bölümünde gerçekleşir. O kadar çabuk ve o kadar sarsıntısız olur ki sürücü neredeyse fark etmez.

7 ileri S tronic'in karakteristik özelliği iki ayrı yağ sistemidir. Çift kavrama, mekatronik modül ve yağ pompası kendi yağ devreleri ile beslenirken, dişli setleri, merkezî ve ön aks diferansiyeli ayrı ayrı yağlanır. Bunun avantajı, kullanılan yağlayıcı maddeden ödün verilmesinin gerekmemesidir ki bu da tüm aksamların ideal bir şekilde yağla beslenmesini garanti eder.
00:00 | 00:00

S tronic®, geleneksel manuel vites kutusunun verimliliği ve sportifliğini, modern otomatiğin pratikliğiyle birleştirir.

7 ileri S tronic, sürücüye, manuel vites değiştirme veya vites değişimini şanzımana bırakma seçeneğini sunar. Manuel modda ne zaman vites değiştireceğine sürücü kendisi karar verir ve bu kararını direksiyon üzerindeki vites değiştirme kulakçıkları ile ya da seçici kolu hareket ettirerek uygular. Otomatik modda, şanzımanın vites değiştirme davranışını Drive (D) ve Sport programıyla (S) değiştirebilir. Birçok modelde temin edilen Audi drive select® ile birlikte verimlilik modu da seçilebilir. Bu da enerji yönünden daha verimli bir temel ayarla birlikte modifiye edilmiş bir değiştirme programını sunar. Örneğin verimlilik modu seçildiğinde sürücü, ayağını gaz pedalından kaldırırsa, araç otomatik olarak sabit hızla seyir moduna girer (coasting); araç, herhangi bir motor freni kaybı yaşanmadan hareketine devam eder.

Dinamik performansa ne kadar yoğunlaşırsak verimliliğe de o kadar fazla önem veririz zira mükemmel verimlilik, yakıt tüketimini ve kirletici madde salınımlarını azaltır.