1300x551_Audi-Valvelift.jpg

Audi valvelift sistemi

Daha az yakıt tüketimiyle birleşen daha fazla güç ve tork - işte her motor tasarımcısının başarmaya uğraştığı şey de budur. Audi valvelift sistemi (AVS) Audi'yi bu hedefe epeyce yaklaştırmıştır.

Audi, bu yenilikçi teknolojinin iki versiyonunu kullanır. 2,8 ve 3,2 litre hacimli V6 FSI motorlarda emme supapları üzerine etki eder. Bu durumda, supapları açmak veya kapatmak için kaldırmayı iki aşamada ayarlayarak emme havasını düzenler. Gaz kelebeği genellikle tam açık kalabilir - kısma kayıpları, yani kapalı gaz kelebeğinden gelen dirence karşı hava çekildiği zaman azalan verimlilik, büyük ölçüde bertaraf edilir. Motor rahatça nefes alabilir ve düşük yakıt tüketimiyle birlikte daha yüksek güç çıkışı ve tork üretebilir.
00:00 | 00:00

2.0 TFSI'da AVS, egzoz tarafına etki eder. Spesifik supap zamanlamasıyla silindirlerdeki temiz hava miktarı bilhassa düşük motor devri aralığında olmak üzere turboşarj ile önemli ölçüde artırılabilir. Bunun nedeni, egzoz gazlarının daha hızlı dışarı atılması ve turboşarja olan akışın geliştirilmesidir. Sonuç itibarıyla da daha fazla tork, daha dinamik tepki, dolayısıyla çekiş gücünde ciddi bir artış elde edilir. Nitekim sistem, sürücüye, takdir edilir ölçüde daha fazla sürüş keyfi sunar. Ayrıca AVS, daha uzun dişli oranlarına izin vererek, yakıt tüketiminde ciddi ölçüde bir azalmayı başarır.