Daha az yakıt tüketimiyle birleşen daha fazla güç ve tork - işte her motor tasarımcısının başarmaya uğraştığı şey de budur. Audi valvelift sistemi (AVS) Audi'yi bu hedefe epeyce yaklaştırmıştır.
2.0 TFSI'da AVS, egzoz tarafına etki eder. Spesifik supap zamanlamasıyla silindirlerdeki temiz hava miktarı bilhassa düşük motor devri aralığında olmak üzere turboşarj ile önemli ölçüde artırılabilir. Bunun nedeni, egzoz gazlarının daha hızlı dışarı atılması ve turboşarja olan akışın geliştirilmesidir. Sonuç itibarıyla da daha fazla tork, daha dinamik tepki, dolayısıyla çekiş gücünde ciddi bir artış elde edilir. Nitekim sistem, sürücüye, takdir edilir ölçüde daha fazla sürüş keyfi sunar. Ayrıca AVS, daha uzun dişli oranlarına izin vererek, yakıt tüketiminde ciddi ölçüde bir azalmayı başarır.