1300x551_Quattro.jpg


quattro

Bir otomobilin dört tekerleği varken neden ikisini kullansın?
quattro sürekli dört tekerlekten çekiş

Audi, yüksek kaliteli otomobillerde dört tekerlekten çekişin öncüsüdür. İleri quattro teknolojisi, eşsiz ve ayrıcalıklı bir sürüş keyfi düzeyi sağlarken, dinamizm ve güvenlik de sunar. quattro sürüş sistemli bir Audi, iki tekerlekten çekişli araçların çekiş kaybı yaşadığı koşullarda (örneğin kaygan veya asfaltsız yollarda) dahi güvenli ve sorunsuz bir şekilde ilerler.
00:00 | 00:00

quattro, sürekli dört tekerlekten çekiş sistemidir

Bir aks üzerindeki tekerlekler kontrolü kaybeder ve kayma tehdidi söz konusu olursa, tahrik torku, kendinden kilitli merkezî diferansiyel aracılığıyla otomatik ve sürekli olarak diğer aksa yönlendirilir. Temel dağıtım oranı 40:60 olup, gücün %40'ı ön aksa, %60'ı ise arka aksa gider. Sağlanan avantaj: Olağanüstü yol tutuş sayesinde hızlanma sırasında daha fazla tutunma ve daha yüksek güvenlik. Bunların hepsi teknolojik üstünlüklerdi. Ancak quattro'yu eşsiz kılan şey gerçekten de verdiği sürüş duygusudur. Bazı müşteriler, “sanki yola yapışmış gibi oluyorsun,” derler. Biz ise şöyle ifade ederiz: quattro size daha iyi bir yol hissi ve dolayısıyla daha da fazla güvenlik sağlar.

00:00 | 00:00

Spor diferansiyelli quattro bu benzersiz quattro duygusunu pekiştirir

Araçlar viraja girerken ve viraj aralarında hareket ederken önden savrulma eğilimi gösterir. Bu olağan bir fiziksel süreçtir: Hareketli bir gövde, yön değişikliğine direnç gösterir. Esnek lastikler ve süspansiyon bağlantıları, araç, yeni yönü benimseyene kadar gerilirler. Viraja doğru hızlanırken, ön aks üstündeki yük azaltılır ve dolayısıyla da lastiklere daha az yanal kuvvet aktarır - araç önden savrulur. Bu eğilime ağırlıklı olarak arka aks ile karşı konur. Bunun nedeni, solda ve sağda quattro arka aks diferansiyeline iki dişli kademeli bir süperpozisyon ünitesinin eklenmiş olmasıdır. Bunlar, arka akstaki ayrı ayrı tekerleklerin, farklı düzeylerde tahrik torku almalarını garanti eder. Elde edilen etki: Tahrik kuvveti, otomobili viraja "itme etkisi"nde bulunarak ön tekerleklerin açısını takip etmesini sağlar.